TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Zwycięstwa Solarisa we Francji i Włoszech
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 05.09.2012 19:58:16
Zwycięstwa Solarisa we Francji i Włoszech

Solaris w szerszym gronie pojawi się nad Oceanem Indyjskim. Tym razem francuska wyspa Reunion zamówiła 12 niskopodłogowych autobusów polskiego producenta. Dodatkowo Solaris wygrał ważne zamówienie z Parmy.

Dwa lata temu sześć Urbino 12 Hybrid zasiliło flotę spółki Transdev, która m.in. zajmuje się obsługą transportu autobusowego na francuskiej wyspie Reunion położonej na Oceanie Indyjskim. To najodleglejsze miejsce, gdzie jeżdżą są autobusy z podpoznańskiego Bolechowa. Jak widać ich eksploatacja musiała na tyle dobrze wypaść, że z Reunion przyszło kolejne zamówienie na polskie autobusy. Zamawiającym tym razem jest CINOR, czyli CommunautéIntercommunale du Nord de la Réunion. To jednostka samorządowa zarządzająca północnym regionem wyspy ze stolicą w Saint Denis. Zgodnie z ogłoszonym wynikiem przetargu nad Oceanem Indyjskim pojadą (a raczej popłyną) autobusy przegubowe z logo Solarisa, w tym 6 szt. Urbino 18 oraz 6 szt. Urbino 18 Hybrid. Przypomnijmy, że w poprzednio zamówione egzemplarze były wyposażone m.in. w: klimatyzację przystosowana do warunków tropikalnych oraz system CAPSIS, który uruchamia tzw. zieloną falę sygnalizacji ulicznej (autobusy wysyłają sygnał, który zmienia światło na zielone, dzięki czemu autobusy nie czekają w korkach). Na pewno podobne elementy pojawią się w kompletacji najnowszych przegubowców. W podróż z Bolechowa wyruszą na wiosnę 2013 r. Zanim dotrą do Reunion będą usiały pokonać identyczną trasę jak dwa lata temu Urbino 12, czyli najpierw trafią do francuskiego portu w Le Havre, a następnie drogą morską w ciągu czterech tygodni dotrą na wyspę położoną około 700 km na wschód od Madagaskaru i 200 km na południowy zachód od Mauritiusa. Całkowita wartość zamorskiego zamówienia to ponad 11,5 mln EUR netto. W przetargu CINOR spółka Solaris France pokonała jednego konkurenta –najprawdopodobniej Mercedes-Benz, który już wcześniej dostarczał na wyspę swoje pojazdy.

To nie ostatnie prestiżowe zamówienie Solarisa wygrane w ostatnim czasie. W końcu doczekaliśmy się ogłoszenia wyników przetargu w Parmie, gdzie miejscowy przewoźnik TEP SpA chciał zakupić 6 podmiejskich autobusów niskopodłogowych spełniających nomę EEV. O to zamówienie ubiegało się aż 9 firm. Ostatecznie zwyciężył Solaris ofertą o wartości 1 083 378,00 EUR netto. Dodajmy, że to nie jedyne tegoroczne wzmocnienie floty TEP. Parmeński przewoźnik odebrał w tym roku 9 przegubowych, hybrydowych trolejbusów Van Hool Exqui.City o długości 17,55 m, które zostały wyposażone w pełną klimatyzację, drzwi w układzie 2-2-2-2, a przede wszystkim w elektryczny system napędowy Vossloh Kiepe o mocy 240 kW, w tym układ rekuperacji energii podczas hamowania i superkondensatory. Dodajmy, że zakup trolejbusów Van Hool AG300 T przez parmeńskiego przewoźnika był możliwy dzięki uczestnictwu TED w europejskim projekcie Trolley, którego cel to promowanie i rozpowszechnianie trolejbusów w Europie. Do tej grupy należy: Gdynia, Eberswalde, Lipsk, Salzburg, Brno i Szeged i właśnie Parma. M.in. ta inicjatywa pokazuje, że warto dostarczać nowy tabor komunikacyjny do tego miasta.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Solaris
Parma
Francja
Włochy

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....