TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

ZTM przygotowuje liniowy przetarg na 176 autobusów BRT!
PRZETARG, LINIE, ZTM, BRT InfoBus.pl - Opublikowano: 07.04.2020 19:00:54
ZTM przygotowuje liniowy przetarg na 176 autobusów BRT! fot. GZM

Zarząd Transportu Metropolitalnego opublikował w dzienniku urzędowym Unii Europejskiej wstępne ogłoszenie o uruchomieniu od 2022 r. kilkunastu nowych linii z wykorzystaniem 176 autobusów.

Start 2021

To przygotowanie do zapowiedzianego we wrześniu ub. roku uruchomienia m.in. kilkunastu szybkich linii autobusowych, łączących główne ośrodki miejskie na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM).

Linie te - uzupełniające ofertę pociągów, które mają stać się trzonem transportu Metropolii – miałyby być jedną z pierwszych zmian układu tamtejszej komunikacji publicznej.

Jak zapowiadali w ub. roku przedstawiciele Metropolii oraz jej wyspecjalizowanej komórki, Zarządu Transportu Metropolitalnego, uruchomienie nowych linii – ze względu m.in. na proces konsultacji i okresy przewidziane w prawie zamówień publicznych – powinno stać się możliwe w perspektywie końca 2021 r.

Zapowiedź przetargu

Jedną z przewidzianych tymi przepisami czynności jest publikacja wstępnego ogłoszenia informacyjnego dotyczącego umowy o świadczenie usług publicznych. Jak wynika z jego opublikowanej z końcem marca br. treści, przedmiotem planowanego zamówienia jest wykonywanie usług autobusowego transportu publicznego na liniach metropolitalnych w ilości 19 mln wozokilometrów rocznie.

W ogłoszeniu założono roczną pracę eksploatacyjną (przez osiem lat, począwszy od 2022 r.):

  • 400 tys. wozokilometrów 4 autobusami klasy MIDI (9-metrowymi),

  • 12,6 mln wozokilometrów 108 autobusami klasy MAXI (12-metrowymi),

  • 6 mln wozokilometrów 64 autobusami klasy MEGA (18-metrowymi).

ZTM dopuszcza docelowe odstępstwa w sygnalizowanych wartościach rzędu 15 proc.

Idea metropolitarnego BRT

Propozycja uruchomienia nowych linii metropolitalnych była pierwszym etapem prac zespołu, któremu za zadanie postawiono optymalizację sieci transportu publicznego w całej Metropolii. Ponieważ realny termin uruchomienia Kolei Metropolitalnej to kilkanaście lat, szybkie połączenia autobusowe między miastami miałyby stać się początkowo zastępstwem, a potem uzupełnieniem rozwijanej oferty kolejowej.

Według informacji z września ub. roku koncepcja linii metropolitalnych zakłada uruchomienie czternastu nowych połączeń autobusowych, zapewniających możliwie szybki dojazd do obszarów mających istotne znaczenie w skali całej Metropolii (z oznaczeniami literą M i kolejną liczbą), a także pozostawienie jednej linii lotniskowej (w miejsce dotychczasowych czterech) – z Katowic.

Zgodnie z tym planem Kolej Metropolitalna ma stanowić pierwszą warstwę szkieletu komunikacyjnego GZM. Na drugą złożą się linie autobusowe: łącznie 15 szybkich połączeń metropolitalnych, uzupełniających kolej, a także 14 kolejnych linii o charakterze dowozowo-odwozowym (oznaczone literą D i liczbą).

Taki szkielet komunikacyjny, którego co najmniej jeden z elementów miałby być obecny w każdej gminie Metropolii, ma być finansowany przez GZM; pozostałe dotychczasowe linie przyspieszone i zwykłe – jak dotąd, przez gminy. Koszt uruchomienia szkieletu autobusowego oszacowano na ok. 100 mln zł rocznie – przy pierwotnym założeniu wykonania 17,7 mln tzw. wozokilometrów rocznie.

Zgodnie z intencją 41 miast i gmin tworzących Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolię, od 1 stycznia 2019 r. odpowiada ona – poprzez swoją jednostkę, Zarząd Transportu Metropolitalnego (ZTM) - za całość komunikacji miejskiej na swoim obszarze.(PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....