TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

ZTM Kielce wybiera hybrydy Solarisa!
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.04.2017 19:00:44 11 komentarzy
ZTM Kielce wybiera hybrydy Solarisa!

6 kwietnia 2017 r. Zarząd Transportu Miejskiego w Kielcach poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty w powtórzonym przetargu na zakup 25 szt. niskopodłogowych autobusów hybrydowych. Propozycja Solarisa wygrała z Volvo o 6,44 pkt.! Równolegle miasto podwyższyło budżet zamówienia o ponad 3,5 mln zł brutto.

Przypomnijmy, że 8 marca, w ramach drugiego przetargu na dostawę 25 hybryd, swoje propozycje złożyły dwie firmy: Solaris Bus & Coach oraz Volvo Polska, czyli identycznie jak w pierwszym postępowaniu. Obie przekroczyły też budżet, ale były już zdecydowanie tańsze. Przynajmniej propozycja Solarisa, który zszedł z łączną ceną aż o ponad 10 mln PLN brutto! I dzięki temu polski producent ostatecznie wygrał kielecki starcie.

W II przetargu najważniejszą poprzeczką była szacunkowa wartość zamówienia, która w porównaniu z pierwszym przetargiem pozostała bez zmian i wynosiła 42 600 000,00 PLN netto / 52 398 000,00 PLN brutto. Podobnie jak w styczniu, na hybrydowym placu boju stanęły dwie firmy: Solaris Bus & Coach oraz Volvo Polska, które przedstawiły następujące oferty:

  • Volvo za 25 szt. autobusów 7900LH i 7900LAH zaproponowało łączną kwotę 60 651 300 PLN brutto / 49 310 000 PLN netto, co oznacza przekroczenie budżetu o 8 252 300 PLN brutto. W porównaniu z I przetargiem oferta Volvo jest teraz tańsza o 1 002 2450 PLN brutto. Koszt autobusu 12-metrowego 7900LH to 1 694 000 PLN netto / 2 083 620 PLN brutto, a autobusu 18-metrowego 7900LAH - 2 390 000 PLN netto / 2 939 700 PLN brutto.

  • Solaris za 25 szt. autobusów Nowe Urbino 12 Hybrid i Nowe Urbino 18 Hybrid zaproponował łączną kwotę 55 965 000 PLN brutto / 45 500 000 PLN netto, co oznacza przekroczenie budżetu o 3 567 000 PLN brutto. W porównaniu z I przetargiem oferta Solarisa jest teraz tańsza aż o 10 332 000 PLN brutto! Koszt autobusu 12-metrowego Nowe Urbino 12 Hybrid to teraz 1 590 000 PLN netto / 1 955 700 PLN brutto, a autobusu 18-metrowego Nowe Urbino 18 Hybrid ? 2 165 000 PLN netto / 2 662 950 PLN brutto.

Małe punkty

Hybrydowy SIWZ pozostał po I przetargu w zasadzie bez większych zmian. Nadal jest to jedno zadanie, a kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty są trzy:

? cena z wagą 60%;

? technika z wagą 30%;

? gwarancja z wagą 10%.

Kluczem do tak znacznego obniżenie cen hybryd w II porównaniu w porównaniu z I przetargiem była krótsza rękojmia, która w pierwotnym zamówieniu obejmowała prawie cały okres życia pojazdu. To z kolei skutkowało bardzo drogimi kalkulacjami przez producentów. Po tej zmianie miało być zdecydowanie taniej i to się sprawdziło.

W ramach przeprowadzonej przez nas symulacji I przetarg wygrał Solaris - i to mimo zaproponowania wyższej ceny niż Volvo. Przewaga była jednak niewielka ? kilku punktowa. Teraz ? w ramach II przetargu - przy tak znaczącej różnicy w kwotach pomiędzy ofertami (4 686 300 PLN brutto na korzyść firmy z Bolechowa) nie ma już żadnych wątpliwości. I to potwierdziła komisja przetargowa precyzyjnie punktując obie oferty. Spójrzmy jak to wyglądało w dokładnym rozbiciu:

L.p.

Kryteria oceny ofert

Solaris Bus &Coach S.A.

Volvo Polska Sp. z o.o.

1.

Cena

c = 60 00

c = 55,36

2.

Technika

MEGA

Materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu

25

T = 0,14 x (25+25+20+10+10+10) = 14,00

20

T = 0,14 x (20+25+15+10+10+10) = 12,60

Materiał poszycia zewn.

25

25

Przednie zawieszenie

20

15

System EBS

10

10

System samogaszący w komorze silnika

10

10

Oświetlenie zewnętrzne

10

10

3.

Technika

MAXI

Materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu

25

t = 0,14 x (25+25+20+10+10+10) = 14,00

20

t = 0,14 x (20+25+15+10+10+10) = 12,60

Materiał poszycia zewn.

25

25

Przednie zawieszenie

20

15

System EBS

10

10

System samogaszący w komorze silnika

10

10

4.

Gwarancja

Poszycie zewnętrzne oraz szkielet nadwozia i podwozia

20

G = 0,1 x (20+20+40+20) = 10,00

20

G = 0,1 x (20+20+40+20) = 10,00

Powłoki letkiewicze

20

20

Na cały autobus

40

40

Na akumulatory lub superkondensatory lub inne urządzenia służące do gromadzenia energii napędu hybrydowego

20

20

5.

Zużycie energii

Zużycie energii dla autobusu MEGA

0

E= 0,02 x (0+25+0+25) = 1,00

25

E = 0,02 * (25+25+25+25) = 2,00

Zużycie energii dla autobusu MAXI

25

25

Emisja CO2 dla autobusu MEGA

0

25

Emisja CO2 dla autobusu MAXI

25

25

6.

Suma punktów: P=C+T+t+G+E

p = 60,00 + 14,00 + 14,00 + 10,00 + 1,00 = 99,00

p = 55,36 + 12,60 + 12,60 + 10,00 + 2,00 = 92,56



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Kielce
Solaris
Volvo
hybryda
przetarg
  • Marcinek – 07.04.2017

    Lekcja dla wszystkich przewoźników: powtarzać przetargi aż uzyskamy dobrą cenę.

  • antysolar – 07.04.2017

    Gardze solarisem

  • veve – 07.04.2017

    Byłeś już z tym u specjalisty?

  • farafiu – 07.04.2017

    I prawidłowa decyzja. Jak przeguby będą z napędem Allison, to na pewno nie pożałujecie wyboru. W Krakowie wzorowo się sprawdzają, z czego sam jestem zdziwiony po wpadce z #BH071. Tak czy inaczej Solaris do boju, aby być na podium w największej ilości dostarczonych hybryd dla polskich przewoźników.

  • pako – 08.04.2017

    Szkoda ze nie volvo hybryd troche duzu tych solarisow

  • krztsiek – 08.04.2017

    Syper jestem za Solarisem.

  • TomTom – 08.04.2017

    Czyli pierwsze w Polsce nU18H. Ciekawe, kto w ogóle dostanie pierwsze sztuki przegubowych hybryd IV generacji. Kielce, Barcelona (parę dni temu wybrała ofertę Solarisa - będzie 18 U18) czy jeszcze ktoś inny?

  • Driver – 09.04.2017

    Kiedy wreszcie redakcja przestanie używać stwierdzenia "Nowe Urbino"??? Solaris Urbino IV - byłoby właściwie.

  • kanrad – 10.04.2017

    czyli przegrał lepszy, polskie przedsiębiorstwa patrząc na cenę ciągle wybierają gorsze autobusy technologicznie i ekologicznie

  • BusBoy – 10.04.2017

    @Driver Poprawna nazwa to jest Solaris Nowe Urbino, więc w tym wypadku akurat redakcja używa poprawnej nazwy.

  • TomTom – 10.04.2017

    @kandradSolaris przegrał tylko w kategorii spalania przegubów. W reszcie kryteriów, także eksploatacyjnych wygrał.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....