TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Znamy gminy, które chcą elektrobusy z Kangura. Mazowieckie górą!
InfoBus.pl - Opublikowano: 09.07.2020 13:00:51
Znamy gminy, które chcą elektrobusy z Kangura. Mazowieckie górą!

Jak informuje Ministerstwo Klimatu, w ramach programu Kangur 2.0 zostały złożone 33 wnioski o dofinansowanie, co przekłada się na 44 planowane do zakupu autobusy szkolne, w tym:

  • 26 wniosków dt. dofinansowania w formie dotacji na kwotę ponad 54,5 mln zł

  • 7 wniosków dt. dofinansowania w formie pożyczki na kwotę niemal 3 mln.

Najwięcej wniosków napłynęło z województwa mazowieckiego – aż siedem, natomiast są regiony, które nie wykazały żadnego zainteresowania tym programem:

To m.in. Dolny Śląsk, Opolskie, czy Zachodniopomorskie.

Czyżby sytuacja w przewozach szkolnych tam była tak różowa, że nie jest potrzebna odnowa taboru? Pamiętając chociażby wyniki kontroli WITD Wrocław ciężko to zrozumieć.

Poniżej list gmin, które złożyły wnioski o dotacje:

Gmina Grudziądz

Kujawsko-Pomorskie

Gmina Radomin

Kujawsko-Pomorskie

Gmina Daszyna

Łódzkie

Gmina Rzeczyca

Łódzkie

Gmina Pałecznica

Małopolskie

Gmina Korzenna

Małopolskie

Gmina Troszyn

Mazowieckie

Gmina Ojrzeń

Mazowieckie

Gmina Ożarów Mazowiecki

Mazowieckie

Gmina Wieniawa

Mazowieckie

Gmina Platerów

Mazowieckie

Gmina Rusinów

Mazowieckie

Gmina Przytyk

Mazowieckie

Gmina Tyrawa Wołoska

Podkarpackie

Gmina Jawornik Polski

Podkarpackie

Gmina Krasnopol

Podlaskie

Gmina Śniadowo

Podlaskie

Gmina Tykocin

Podlaskie

Gmina Siemiatycze

Podlaskie

Gmina Żarnowiec

Pomorskie

Gmina Ogrodzieniec

Śląskie

Gmina Działoszyce

Świętokrzyskie

Gmina Skalbmierz

Świętokrzyskie

Gmina Gietrzwałd

Warmińsko-Mazurskie

Gmina Przedecz

Wielkopolskie

Gmina Zduny

Wielkopolskie

Budżet nieprzekroczony

Przypomnijmy, że przygotowany przez MK budżet na wsparcie gmin wiejskich w zakupie elektrycznych autobusów szkolnych wynosił 60 mln zł, w tym:

  • dla bezzwrotnych form dofinansowania – do 40 mln zł,

  • a dla zwrotnych form dofinansowania – do 20 mln zł.

-"W miesiącach lipiec/sierpień chcemy przeprowadzić ocenę oraz negocjacje, a we wrześniu zawrzeć umowy – deklaruje Ministerstwo Klimatu.

Dofinansowanie w formie dotacji może wynieść maksymalnie do 95 proc. kosztów kwalifikowanych. Wysokość wsparcia jest zależna od wielkości gminy oraz wysokości dochodów na jednego mieszkańca. W przypadku pożyczki dofinansowanie może wynieść do 100 proc. kosztów kwalifikowanych, jednak nie więcej niż różnica pomiędzy wartością kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia a dofinansowaniem w formie dotacji udzielonym na to przedsięwzięcie.

Generalnie program "Kangur" skierowany jest do gmin wiejskich oraz miejsko-wiejskich, które mogą skorzystać z dofinansowania w formie dotacji bądź pożyczki.

-"Zależy nam, aby z programu "Kangur" skorzystało jak najwięcej gmin, dzięki czemu uczniowie będą mogli docierać do szkół bezpiecznym i ekologicznym transportem – dodał minister Kurtyka.

Pierwszy pilotaż

Resort klimatu przypomniał, że pilotażowy nabór wniosków w ramach "Kangura" zakończył się 20 sierpnia 2019 r. Jego efektem jest zawarcie umów z czterema gminami na łączną kwotę dofinansowania ponad 9,4 mln zł, w tym dotacje o wartości ponad 8,2 mln zł. To:

  • Gręboszów

  • Bobowa

  • Bielany

  • i Godzianów

Szczegóły finansowania

Poniżej przestawiamy zasady przy poziomie dofinansowania dla dotacji:

  • w wysokości do 60 % kosztów kwalifikowanych całego przedsięwzięcia – w przypadku gdy liczba mieszkańców beneficjenta jest niższa lub równa 5 tys.,

  • w wysokości do 50 % kosztów kwalifikowanych całego przedsięwzięcia – w przypadku gdy liczba mieszkańców beneficjenta wynosi powyżej 5 do 10 tys.,

  • w wysokości do 40 % kosztów kwalifikowanych całego przedsięwzięcia – w przypadku gdy liczba mieszkańców beneficjenta wynosi powyżej 10 do 20 tys. mieszkańców,

  • w wysokości do 30 % kosztów kwalifikowanych całego przedsięwzięcia – w przypadku gdy liczba mieszkańców beneficjenta wynosi powyżej 20 tys. mieszkańców,

Z tym, że w przypadku gdy przedsięwzięcie będzie realizowane na terenie gminy, dla której wskaźnik dochodów podatkowych na jednego mieszkańca (wskaźnik G) jest:

  • mniejszy lub równy 620 zł, intensywność dofinansowania zwiększa się o dodatkowe 35 % kosztów kwalifikowanych całego przedsięwzięcia,

  • większy niż 620 zł i mniejszy bądź równy 910 zł, intensywność dofinansowania zwiększa się o dodatkowe 30 % kosztów kwalifikowanych całego przedsięwzięcia,

  • większy niż 910 zł i mniejszy bądź równy 1 000 zł, intensywność dofinansowania zwiększa się o dodatkowe 20 % kosztów kwalifikowanych całego przedsięwzięcia,

  • większy niż 1000 zł i mniejszy bądź równy 1 200 zł, intensywność dofinansowania zwiększa sięo dodatkowe 10 % kosztów kwalifikowanych całego przedsięwzięcia,

W przypadku gdy przedsięwzięcie będzie realizowane na terenie gminy, dla której wskaźnik dochodów podatkowych na jednego mieszkańca (wskaźnik G) jest powyżej 1200 zł intensywność dofinansowania nie jest podwyższane.

Intensywność dofinansowania dla pożyczki: dofinansowanie w formie pożyczki w wysokości do 100 % kosztów kwalifikowanych, jednak nie więcej niż różnica pomiędzy wartością kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia a dofinansowaniem w formie dotacji udzielonym na to przedsięwzięcie.

Beneficjenci to gminy wiejskie oraz miejsko-wiejskie w rozumieniu § 2 pkt 7 i 8 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 1998 r., Nr 157, poz. 1031 z późn. zm.)".



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
gimbus
elektrobus
Kangur

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....