TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Znamy cenę Sprintera City 77 dla Polski
InfoBus.pl - Opublikowano: 26.07.2016 16:18:43 15 komentarzy
fot. EvoBus

Gdański Zakład Komunikacji Miejskiej dwukrotnie ogłaszał przetargi na dwa autobusy mini o długości 8 - 8,8 m. Spółka na ten cel za każdym razem była w stanie przeznaczyć do 1,1 mln zł netto. Autobusy miały być przekazane ZKM w ciągu pięciu miesięcy od podpisania umowy.

Jednak za każdym razem przewoźnik nie był w stanie doprowadzić do wyboru dostawcy. W pierwszym przypadku ZKM nie dostał żadnej oferty, więc naturalnym było unieważnienie postępowania. Drugi raz problemem była cena, której spółka nie chciała zaakceptować. W tym podejściu do zakupu dwóch małych autobusów udało nam się ustalić kto był oferentem.

Okazał się nim EvoBus. Dealer Mercedesa i Setry dostawę dwóch Sprinterów City 77 wycenił na 1,672 mln zł netto (836 tys. zł netto za sztukę). A to 572 tys. zł więcej niż szacunki ZKM. Dodać należy, że za cenę którą proponowano gdańskiej spółce można pozyskać nieco większe pojazdy klasy midi o długości ok. 8,5 - 9 m, które umożliwiają podróż ok. 52 - 60 pasażerom. Dodać także należy, że w tej kwocie można już oczekiwać dosyć bogato wyposażonych.

Dobrym przykładem na potwierdzenie tej tezy mogą być oferty, które na swoje SanCity 9LE przedstawił Autosan w Krakowie oraz Stalowej Woli. W pierwszym przypadku jeden dosyć przyzwoicie wyposażony M9LE kosztował nabywcę niecałe 810 tys. zł netto. Z kolei na 695 tys. zł netto opiewała oferta skierowana do stalowolskiego MZK.

Czy zatem cena Sprintera City 77 będzie póki co głównym czynnikiem wstrzymującym jego większą sprzedaż w Polsce? Gdyby się sugerować tylko gdańskim kazusem należałoby udzielić twierdzącej odpowiedzi. To jednak zbyt mało aby wyciągać daleko idące wnioski.

Czekamy zatem na kolejnych ruch ZKM oraz kolejne próby zamówień z Polski na propozycję Mercedesa dla miejskiego segmentu mini. Czy będziemy świadkami pewnej ewolucji? Byłoby to bardzo korzystne dla naszego rynku. Operatorzy coraz śmielej wyrażają zainteresowanie całkowicie niskopodłogowymi autobusami klasy mini. Nie przekuwa się to na razie na nie tyle większe, co bardziej regularne zamówienia. Jednak sam fakt, że przewoźnicy coraz bardziej otwarcie testują tego typu pojazdy wydaje się być już dosyć obiecujący.

Czy zatem Mercedes znajdzie sposób, żeby z czasem lepiej się wstrzelić ze Sprinterem City 77 w polskie realia? Praca nad optymalizacją ceny wydaje się być pierwszą rzeczą, którą warto przemyśleć.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZKM Gdańsk
Mercedes-Benz
EvoBus
Sprinter City 77
  • Evobus – 25.07.2016

    800 tys za szt? Kogoś tu ładnie cos swedzi...

  • Sepul – 26.07.2016

    Sporo

  • xyz – 26.07.2016

    Wygląda ładnie, jak z jakością i osiągami tego cuda nie wiemy.Ale cena zaporowa.

  • MichalK – 26.07.2016

    I dobrze że cena zaporowa. Dostawczak udający autobus to kompletny niewypał.

  • solaris150 – 26.07.2016

    Za tą cenę spokojnie można kupić 2 fiaty ducato w podobnej konfiguracji. No ale cóż za gwiazdę na masce trzeba zapłacić ;)

  • solaris150 – 26.07.2016

    lub coś takiego : http://otomoto.pl/oferta/fiat-ducato-3-0-160km-automat-fabrycznie-nowy-miejski-szkolny-fv-23-ID6ynwBR.html

  • solaris150 – 26.07.2016

    lub taki wynalazek : http://otomoto.pl/en/oferta/fiat-mave-3-0-extra-maxi-klima-rampa-do-przewozu-osob-niepelnosprawnych-jak-nowy-niski-przebieg-master-kutsenits-maxi-rider-citybus-ID6yrknF.html pojazd używany, ale z pewnością można nowy zamówić.

  • Mikrus – 26.07.2016

    Ta cena sie bierze z technologii użytej w tym wozie oraz z tego że są produkowane w Dortmundzie. Z dostawczaka ma kierownice silnik i lampy, a reszta to prawdziwy autobus Michalku. Na nasze polskie realia to za drogi wózek i nie wiem czy bez pomocy UE ktoś sobie na to pozwoli.

  • Makaraka – 26.07.2016

    No sorry ale w tej cenie normalny przewoźnik będzie wolał kupić SU 8,6 niż MB SC77. Co do porównywania cenowo autobusów, to proszę nie podawać przykładu Sancity 9LE, jest to wyrób totalnie nie udany, więc cena nie dziwi. Miałem tym nieprzyjemność kierować, wszystkie plastiki trzeszczą, 4,5l silniki Cummisa często biorą olej, podobnie jak w Salusach, malutkie zbiorniczki AdBlue, przez co trzeba codziennie dolewać przy 2 pełnych zmianach bo nie dojedzie do końca, tandeta przy wykończeniu (chociażby niech świadczy o tym, izolacja silikonem w podłodze węża wychodzącego do nagrzewnicy). Wymieniać dalej?

  • Do makaraka – 26.07.2016

    Normalny przewoźnik patrzy ile auto pali i wybierze Mb ze zużyciem 16l niż su8.6 z 28l

  • www – 26.07.2016

    ZKM mógł napisać w przetargu: Kapena please! Pewnie w oparciu o poprzednie zakupy z Kapeny szacowali cenę. Proponowany MB świetnie sprawdziłby się na uliczkach starego miasta. Dlatego też nie szukali większych autobusów midi, bo takie raczej nie dałyby rady.

  • FAIL – 27.07.2016

    Za ta cene mozna dostac juz nawet 12m pojazdy..

  • Makaraka – 27.07.2016

    @Do makaraka Nie przesadzaj, nie wiem ile dokładnie spala SU 8,6, ale w SU 12 Euro 6 z silnikiem Dafa schodziliśmy do 33l/100km, więc podejrzewam że SU 8,6 spokojnie powinno dać radę zejść do 20l/100km, szczególnie że takie autobusy (zarówno MB SC77 jak i SU 8,6) pewnie były wykorzystywane w mniejszych miastach.

  • ZDiZ – 27.07.2016

    @www Kapena akurat była (praktycznie) wykluczona warunkami technicznymi w SIWZ. Faktycznie jedynym pojazdem spełniającym warunki był Sprinter. Stąd pewnie i cena...

  • Busiak – 06.08.2016

    Nie można wszystkich cen porównywać do ceny producenta który walczy o jakiekolwiek zamówienie. Czasy gdy w Polsce jeździły tylko Autosany, Jelcze i Ikarusy minęły. Jak się uprzecie to i za 20 tys. zł kupicie coś co można nazwać "autobusem"

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....