TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Zmiana dat w mega-przetargu NCBiR!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.02.2018 18:02:31
Zmiana dat w mega-przetargu NCBiR!

Nie dziś, a dopiero 9 marca poznamy firmy, które złożą wnioski o dopuszczenie do pierwszego etapu mega-przetargu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na opracowanie, dostarczenie i wdrożenie elektrobusów dla 26 polskich miast. Zaskakuje, że zmiana terminu nastąpiła w ostatniej chwili...

Przypomnijmy, że głównym przedmiotem zamówienia jest opracowanie i dostawa typoszeregu do innowacyjnych pojazdów bezemisyjnych. Mają do być autobusy klasy MIDI, MAXI i MEGA. Elektrobusy muszą być przystosowane do ładowania baterii prądem zmiennym przez gniazdo zgodne ze standardem IEC 60309, a także prądem zmiennym i stałym w najnowszej wersji standardu Combined Charging System (CCS). Dodatkowo pojazdy nie mogą posiadać ogrzewania, które byłoby opartych na piecach emitujących wskutek spalania gazy cieplarniane i cząstki stałe.

Postępowanie jest podzielone na trzy etapy. Do pierwszego, którym będzie faza B+R NCBiR zakwalifikuje maksymalnie 30 zainteresowanych podmiotów. Zostaną oni poddani preselekcji w oparciu o czynniki technologiczne, jakościowe oraz ekonomiczne. Z tego grona 7 firm zostanie wybranych do kolejnego etapu postępowania. Będą one zobligowane by przedstawić do oceny prototyp autobusu klasy MAXI o napędzie bateryjnym lub bazującym na ogniwach wodorowych.

Do ostatniego etapu konkursu naukowcy z NCBiR wytypują maksymalnie 3 firmy. I tutaj poprzeczka pójdzie znacząco do góry. Producenci bowiem będą musieli się wykazać. Na tym etapie przedstawią do oceny zero emisyjny konstrukcje klasy MIDI, MAXI i MEGA. Co najważniejsze walka odbędzie się w warunkach regularnej eksploatacji. Jest o co walczyć, bo w ramach postępowania mogą zostać złożone zamówienia na nawet 876 za ok. 2,3 mld PLN netto!

Dzisiaj mieliśmy poznań firmy, która złożą wnioski o dopuszczenie do udziału. Tak się jednak nie stało. NCBiR w poinformował, że wydłużono termin na złożenie stosownych dokumentów do 9 marca. Było to spowodowane opublikowaniem 23 i 26 lutego odpowiedzi na pytania potencjalnych wnioskodawców.

W efekcie NCBiR uznał, że konieczne jest dokonanie pewnych zmian w dokumentacji postępowania. To zaś powoduje, że we wnioskach należy uwzględnić te zmiany. Stąd wydłużenie terminu do 9 marca.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
NCBiR
elektrobus
wodór
e-bus
  • Krzysztof Kantor – 28.02.2018

    byle by nie ursus no chyba że wprowadzą do każdego miasta po holowniku gratis

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....