TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

ZKM Gdańsk kupi dwa Citaro K C2
InfoBus.pl - Opublikowano: 22.09.2016 17:42:59 15 komentarzy
fot. wikipedia

Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku rozstrzygnął 16 września przetarg na dostawy łącznie dwóch nowych autobusów klasy midi. Dwa egzemplarze Citaro K C2 dostarczy EvoBus Polska.

Warunki zamówienia, którego wartość oszacowano na 1,6 mln zł netto opisaliśmy tutaj. Przypomnijmy, że nowe nabytki gdańskiego ZKM mają być autobusami o długości 9 - 10,65 m, szerokości 2,5 - 2,55 m i wysokości do 3,25 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom. Spółka wymaga minimum 16 miejsc siedzących, lecz nie więcej niż 28. Przynajmniej cztery fotele mają być dostępne bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi. Wejście na pokład autobusu ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2 lub 1-2-2.

Za napęd ma posłużyć czterosuwowy silnik diesla spełniający normę EURO6. Jednostka ma posiadać moc 175 - 225 kW, maksymalny moment obrotowy nie mniejszy niż 1010 Nm oraz pojemność skokową 6,6 - 8,7 l. Całość ma uzupełnić automatyczna skrzynia biegów, przynajmniej z czterema przełożeniami.

Naturalna wentylacja przestrzeni pasażerskiej ma być zapewniona przez przynajmniej sześć przesuwnych okien bocznych oraz dwa uchylne luki dachowe. Nie może także zabraknąć klimatyzacji o mocy minimum 30 kW.

Pojazdy muszą być monitorowane oraz wyposażone w dosyć bogaty system informacji pasażerskiej. Wymagane są trzy zewnętrzne wyświetlacze diodowe o wysokiej rozdzielczości. W ostatnich miesiącach widać, że cieszą się one coraz większą popularnością wśród przewoźników oraz zarządców komunikacji. Będzie także wewnętrzna tablica LCD o przekątnej minimum 22". Nie może także zabraknąć głosowego zapowiadania przystanków.

Na oferty ZKM czekał do 7 września. Wpłynęła jedna. Przedstawił ją EvoBus Polska, który zaoferował gdańskiej spółce dostawę dwóch egzemplarzy Mercedesa Citaro K C2. Nie wiemy jeszcze na jaką sumę opiewa propozycja dealera niemieckiego producenta. Należy jednak przypuszczać, że będzie to ok. 1 mln zl netto za jeden autobus. Pojazdy trafią do Gdańska w ciągu pół roku od podpisania umowy.

Dzięki temu ZKM będzie największym polskim użytkownikiem pojazdów z serii Citaro C2. W przyszłym roku spółka będzie dysponowała łącznie 23 autobusami z tej rodziny. Złoży się na nią dziewięć egzemplarzy klasy maxi, tyle samo przegubowców i pięć klasy midi (te ostatnie będą z dwóch odrębnych dostaw).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZKM Gdańsk
Mercedes-Benz
EvoBus
  • sancity – 22.09.2016

    Wreszcie porządny zakup.

  • Darek z mobilisu – 22.09.2016

    A czemu nie Conecto?

  • pawo – 22.09.2016

    Bo conecto to badziewie

  • rafal – 22.09.2016

    Wielkie gratulacje i zycze evo bus samych wygranych

  • No A – 22.09.2016

    I tak lepsze to niż Kapena

  • MFM – 22.09.2016

    @ Darek z Mobilisu: Po pierwsze nie ma Conecto w wariancie midi. Po drugie- nawet jakby było to nie spełniało warunków przetargu (czytaj "stare" Conecto nie ma niezależnej przedniej osi).

  • krakauer – 22.09.2016

    Brzydki jak koczkodan !

  • Gryzly – 22.09.2016

    @krakauer zamknij się nikt Cię nie pyta o zdanie

  • Marcinek – 22.09.2016

    Czyli można jeszcze w Polsce rozpisać przetarg na DOBRE autobusy. Nie conecta, solbusy, ursusy, cała ta druga liga, tylko wozy na pewnym poziomie. Wysokim. Szkoda, że Gdańsk jest tu ostatnio tylko wyjatkiem...

  • Facelift the best – 22.09.2016

    Hahahaha C2 i dobry autobus ahahahahha Taki sam plastikowy guwienek jak wszystkie inne autobusy Euro VI..Te czasy sie skonczyly, ze MB produkowal dobre autobusy..

  • kubex – 23.09.2016

    Mogliby się w Katowicach zaoferować z Citaro, jeśli chodzi o komfort to najlepsze wozy w PKMie, szkoda że nie C2.

  • Lobi – 23.09.2016

    Swoją drogą ciekawe, że nie ma Conecto midi. Widocznie to nie jest wcale atrakcyjny segment rynku.

  • Zkm solaris – 24.09.2016

    Citaro to badziew

  • danka – 24.09.2016

    Czy ktoś wie kiedy można się spodziewać dostawy MIDI z poprzedniego miotu?

  • sancity – 24.09.2016

    W grudniu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....