TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Zielona Góra domyka elektromobilny projekt
InfoBus.pl - Opublikowano: 05.03.2019 11:00:23 1 komentarz
Zielona Góra domyka elektromobilnym projekt. fot. PTC

MZK Zielona Góra chce wydłużyć realizację całego elektromobilnego projektu do końca I połowy 2020 roku. Za moment zakończy się odbiór wszystkich 47 szt. autobusów elektrycznych marki Ursus.

-"Główne zadania tj. budowa Centrum Przesiadkowego, modernizacja zajezdni i budowa punktów ładowania na pętlach zakończymy w lipcu tego roku - powiedział nam Jacek Newelski, kierownik Sekcji Rozkładów Jazdy i Marketingu w MZK Zielona Góra.

Na ten moment autobusy elektryczne mają już gotową zadaszoną halę postojową, widać postępy przy budowie hali obsługowej, a Centrum Przesiadkowe zaczyna nabierać konkretnych kształtów. Docelowo to miejsce będzie zadaszone i połączone z dworcem kolejowym. Tym samym będzie można przesiąść się z pociągu na autobus "suchą stopą".

Równolegle lubuski przewoźnik sukcesywne odbiera autobusy elektryczne. Firma ma już większość zakontraktowanych elektrobusów. To 43 szt. pojazdy typu Ursus CitySmile 12LFE z 47 zamówionych.

Aktualnie po zielonogórskich ulicach eksploatowanych jest 30 autobusów elektrycznych, w tym 11 egzemplarzy korzysta z szybkiej ładowarki na ul Wyspiańskiego. Pozostałe jeżdżą w rotacji. Jak to wygląda w poszczególnych porach dniach - można podejrzeć na mapie - TUTAJ  Autobusy elektryczne zostały oznaczone piktogramem z piorunem.

Warto odnotować fakt, że autobusy zostały ciepło przyjęte przez mieszkańców. Mieszkańcy dzielnic, do których autobusy elektryczne nie dojeżdżają zgłaszają nam to i proszą, aby także mogli z nich korzystać.

Prace na zajezdni

-"Największym wyzwaniem dla nas jest zapewnienie bezbłędnej obsługi komunikacyjnej miasta przy trwającej przebudowie zajezdni i wymianie taboru. Pasażerowie nie powinni i nie odczuwają tej zmiany - deklaruje Jacek Newelski.

Przy takiej operacji na żywym organizmie, wiele wysiłku kosztuje także organizacja zaplecza. Tutaj z jednej strony mamy nowe autobusy, zaś z drugiej - nowa infrastrukturę.

-"Cały czas pracujemy nad organizacja pracy na warsztacie. Równocześnie z wprowadzaniem autobusów elektrycznych do eksploatacji jest modernizowana zajezdnia. Właśnie trwają prace przy nawierzchniach i wyburzana jest ostatnia stara hala warsztatowa. Mechanicy są w trakcie przenosin na nowy warsztat. Do tego wszyscy pracownicy zostali przeszkoleni - zarówno z obsługi nowych pojazdów jak i z obsługi szybkiego ładowania na pętli - dodaje Jacek Newelski.

Prace na mieście

Docelowo w Zielonej Górze ma funkcjonować aż 11 szybkich ładowarek. Aktualnie działa trzystanowiskowy punkt na pętli przy ul. Wyspiańskiego. Kolejne miejsc, czyli pętle Jędrzychów, Wrocławska, Dworzec Główny, Os. Śląskie są przygotowywane pod budowę stacje szybkiego ładowania.

MZK Zielona Góra oczekuje, że na początku kwietnia zostaną udostępnione kolejne dwie pętle z ładowarkami, a na koniec kwietnia kolejne dwie.

Cały system szybkiego ładowania będzie zlokalizowany na 11 pętlach (w tym Centrum Przesiadkowe), na których łącznie przewidziano 27 stanowisk szybkiego ładowania. 25 dwustanowiskowych ładowarek wolnego ładowania (50 stanowisk) i jedna dwustanowiskowa ładowarka do szybkiego ładowania będą na terenie zajezdni MZK.

Generalnie budowa wszystkich punktów ładowania na pętlach - wraz z budową Centrum Przesiadkowego i modernizacją zajezdni - zakończy się w lipcu tego roku.

Rozmowy z CUPT

Przypomnijmy, że w marcu 2017, podczas podpisywania umowy z firma Skanska na budowę Centrum Przesiadkowego w Zielonej Górze, termin zamknięcia budowy określono na marzec … 2018 r. Takie przesunięcia w terminach powoduje, że MZK Zielona Góra prowadzi aktualnie rozmowy z CUPT-em o przedłużeniu realizacji całego elektromobilnego projektu do końca I połowy 2020 roku. Przypomnijmy, że cały zielonogórski elektromobilny projekt - o wartości ok. 250 mln zł - w 75 proc. ta został dofinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, którym zarządza właśnie CUPT.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
elektromobilność
MZK Zielona Góra
CUPT
  • Aurelia – 07.03.2019

    Chyba jest problem z domykaniem tego projektu. Finisz dostaw autobusów miał być w styczniu, co już było sporym opóźnieniem w stosunku do terminów zawartych w przetargu. Mamy marzec, a jeszcze brakuje 4 pojazdów. W eksploatacji jest 30 sztuk. Co z pozostałymi pojazdami? Dotychczas największy przetarg na autobusy elektryczne w Polsce, chyba zdobędzie też laur w kategorii największe opóźnienie...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....