Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ze Starachowic do Trondheim: 189 autobusów!

infobus
19.09.2019 07:00
0 Komentarzy

Skandynawia coraz częściej stawia na gazowe MAN-y, co jest jak najlepszą informacją dla załogi fabryki MAN Bus w Starachowicach.

Pod koniec sierpnia Trondheim w Norwegii odebrało 189autobusów MAN Lion's City, które zostały wyprodukowane przez starachowickizakład MAN Bus. Zamówienie objęło zarówno pojazdy solo, jak i przegubowe -wszystkie zasilane CNG lub biodieselem,w tym:

  • 105 szt. autobusów miejskich pojechało do firmytransportowej Vy Buss AS,

  • 84 szt. pojazdy trafiły do Tide Buss AS.

-„Cieszymy się, że te dwie największe firmy transportowe wNorwegii ponownie nam zaufały” – powiedział Rudi Kuchta, dyrektor ds. sprzedaży autobusów w MAN Truck & Bus.- „Autobusyzasilane są biogazem i biodieslem ​​doskonale pasują do cichego i naturalnegośrodowiska w Trondheim

Cztery wersje

Norwegowie zamówili następujące niskopodłogowe modele:

  • solo MAN Lion's City (A21) o długości 12 m z silnikiem gazowymE2876 LUH Euro 6 zasilanym zarówno CNG, jak i biogazem;

  • solo MAN Lion's City L LE (A44) o długości 15 m z silnikiemwysokoprężnym D2066 LUH Euro 6 w specjalnej wersji biodiesla;

  • przegub MAN Lion's City G (A23) o długości 18 m z silnikiemwysokoprężnym gazowym E2876 LUH LOG Euro 6 zasilanym zarówno CNG, jak i biogazem;

  • przegub MAN Lion's City G (A23) o długości 18 m z silnikiemwysokoprężnym D2066 LUH Euro 6 w specjalnej wersji biodiesla;

We wszystkich egzemplarzach komfort i bezpieczeństwozapewnia odpowiednio mocny system klimatyzacji oraz innowacyjny system monitoringuw strefie pasażera i kierowcy.

Norweskie doświadczenie

Dostarczone pojazdy nie są pierwszymi autobusami marki MAN,które zakupiły te dwie norweskie firmy transportowe. W 2011 roku niemieckikoncern dostarczył pierwsze 13 szt. autobusów na gaz ziemny do Vy Buss AS, a dziśliczba „lwów” we flocie firmy wynosi 260 szt. autobusów miejskich i autokarów.

Z kolei współpraca pomiędzy Tide Buss AS i MAN rozpoczęłasię w 2003 roku – od dostawy 6 szt. … trolejbusów. Do tej firmy spółka MANTruck & Bus dostarczyła w sumie 240 pojazdów – zarówno do podróży miejskich,jak i turystycznych.

Warto dodać, że najnowsze zamówienie obejmuje równieższkolenie kierowców, a także umowę serwisową. Decydującym czynnikiem przy wyborzeMAN jako dostawcy było wieloletnie doświadczenie w sektorze napędów napędzanychgazem.

-„Koncentrujemy się na tym temacie od ponad 75 lat i dlatego jesteśmy europejskim liderem wsektorze autobusów miejskich zasilanych gazem” – powiedział Jan Aichinger, szefmarketingu w MAN Truck & Bus. -„Wprowadzając pojazdy na biogaz, Vy Buss AS iTide Buss AS wysyłają jasny komunikat w zakresie ochrony środowiska. Dzisiaj autobusgazowy zasilany biogazem stanowi najbardziej ekonomiczne i przyjazne dlaśrodowiska rozwiązanie w zakresie transportu publicznego. W zakresie emisji CO2jest ono praktycznie neutralne dla środowiska. „

Komentarze