Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zamość z przesiadkowym HUB-em i nowymi Solarisami

infobus
06.04.2019 13:00
0 Komentarzy

Nowoczesne centrum przesiadkowe znajdujące się przy ul. Peowiaków w Zamościu zostało oficjalnie otwarte. Prócze tego miasto pochwaliło się swoimi nowymi Solarisami Urbino 12.

HUB
Idea centrum przesiadkowego, które powstało w Zamościu opiera się na działaniu w jednym miejscu różnych środków transportu. Hub przylega do istniejącego tu przystanku kolejowego – Zamość Starówka. Dzięki uruchomieniu węzła, pasażerowie pociągów będą mogli od razu skorzystać z usług innych przewoźników – busów i autobusów, taksówek czy rowerów miejskich.

Użytkownicy mogą zostawić samochód na wyznaczonym parkingu i przesiąść się na przystanku do autobusu, busa, szynobusu bądź na rower. Do dyspozycji pasażerów jest m.in. poczekalnia, skrytki bagażowe, toaleta, miejsce do przechowywania rowerów, zewnętrzne stojaki rowerowe. Cały obiekt jest monitorowany.

Projekt p.n.” Budowa zrównoważonego systemu transportu publicznego na terenie Miasta Zamość” obejmował m.in.wykonanie remontu ulicy Peowiaków od Ronda Rady Europy do skrzyżowania z ul. Partyzantów wraz z przebudową istniejących zatok autobusowych, budowę parkingu w systemie „Park&Ride” (który ma służyć integracji i tworzeniu przejazdów łączonych samochód-kolej-MZK-rower-BUS), budowę ścieżki rowerowej oraz utworzenie miejsca do ładowania samochodu elektrycznego.

Budowa zamojskiego HUB-a pochłonęła 5 824 890,68 PLN brutto. Jego wykonawcą było zamojskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.

Nowe Solarisy
W ramach projektu zakupiono także dziesięć nowych autobusów Solaris Urbino 12 dla Miejskiego Zakładu Komunikacji. Ich kosz pozyskania wyniósł 11 450 900 PLN brutto. Pojazdy są klimatyzowane, zasilane olejem napędowym, mają m.in. tachografy i system bramek zliczających potoki pasażerskie. Nowe autobusy pojawią się na ulicach miasta lada dzień. Szczegółowo o zamojskich nU12 pisaliśmy tutaj.

Zamość wybrał może nienajbogatszy standard, ale nie sposób zarzucać miastu przypadkowego doboru poszczególnych elementów wyposażenia. Z jednej strony mamy oszczędny SIP, a z drugiej duży silnik, a więc w pewnym sensie kontrast. Kto jednak choć raz był w Zamościu ten szybko powinien wychwycić dlaczego właśnie na tak wyposażone pojazdy postawiło miasto. Całość zostałą okraszona prostym, ale bardzo ładnym malowaniem.

Komentarze