TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Zabytkowy Mercedes wspomaga gdyńskie autobusy
INFOBUS.PL - Opublikowano: 10.04.2020 15:00:02 1 komentarz
fot. gdynia.pl

Jak można wykorzystać zabytkowy autobus w czasach epidemii? To proste. W Gdyni na początku kwietnia na ulice wyjechał Mercedes, który wspiera w transporcie swoich młodszych "kolegów". Okazuje się bowiem, że może zabrać jednorazowo więcej pasażerów.

Stosując się do rozporządzeń ministra zdrowia, pojemność środków transportu publicznego została ograniczona do połowy nominalnej liczby miejsc siedzących. Dlatego w pojazdach są między innymi umieszczone specjalne informacje, aby zajmować co drugie miejsce siedzące.

Oprócz tego jest ograniczony dostęp do kierowcy, zakaz sprzedaży karnetów w autobusie i drzwi są otwierane automatycznie (bez potrzeby użycia przycisków).

Przeprowadzana jest też regularna dezynfekcja wszystkich autobusów i trolejbusów oraz wiat przystankowych.

Bezpieczeństwo priorytetem
"Naszym priorytetem jest bezpieczeństwo, zarówno pasażerów, jak i kierowców. Autobusy i wiaty przystankowe są na bieżąco myte i odkażane z myślą o bezpieczeństwie pasażerów. Od tygodnia w każdym z nich obowiązuje też ograniczona liczba miejsc siedzących. Dezynfekcja taboru i infrastruktury w komunikacji miejskiej to nadzwyczajne środki ostrożności i metoda przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19 na jaką stawia dziś Gdynia. Sytuacja związana z pandemią wymaga niestosowanych dotąd rozwiązań" - powiedziała Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

W Gdyni w ostatnim czasie wymienionych zostało ponad 100 pojazdów komunikacji miejskiej. Zakupiono 55 autobusów i 30 trolejbusów dla spółek komunalnych, a kilkanaście pozostałych nabyły prywatne firmy, które wygrały przetarg na świadczenie usług przewozowych na liniach: R, 146 i 177-187.

Kultowy Mercedes
Ostatnio uwagę pasażerów gdyńskiej komunikacji miejskiej i kierowców samochodów mógł przykuć jeden z autobusów z żółtymi, zabytkowymi tablicami rejestracyjnymi.

Okazuje się, że to przegubowy autobus marki Mercedes-Benz O405GN2, nr inwentarzowy 7275, który pod szyldem firmy "Przewozy Autobusowe Gryf" obsługuje w Gdyni kursy bisowe bądź dodatkowe.

Ten niezwykły środek transportu należy do Łukasza Staniszewskiego, właściciela gdyńskiej firmy "Kultowy Ikarus" i został kupiony z przeznaczeniem na… zabytek.

Zwykle pojazd uczestniczy w różnego rodzaju wydarzeniach i imprezach lub jest wynajmowany do przewozów okolicznościowych, na przykład do obsługi gdyńskiego Festiwalu Open'er.

"To trzydrzwiowy pojazd, który ma aż 52 miejsca siedzące, co oznacza, że pomimo 100 dodatkowych miejsc stojących, może obecnie zabierać "legalnie" 26 osób" - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia. - "Autobus wykorzystywany jest aktualnie jako pojazd rezerwowy w godzinach szczytu, jest dostępny w ramach bisów lub włączany na trasy w sytuacjach zgłaszania przepełnienia przez kierowców bądź pasażerów."

I chociaż Mercedes-Benz O405GN2 nie jest najstarszym pojazdem w sieci ZKM i nie odbywa kursów zaplanowanych w rozkładzie jazdy, na pewno przydaje się w sytuacjach awaryjnych. A żółte tablice rejestracyjne nie zwalniają go z wymaganych przez ZKM procedur i codziennie po skończonej pracy jest gruntownie czyszczony i odkażany.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
linie
oldtimer
ZKM Gdynia
Kultowy Ikarus
Mercedes
  • kasper1 – 10.04.2020

    Pan zapomniał, że w ubiegłym miesiącu z powodu koronawirusa sprzedano cztery zabytkowe autobusy na złom, czyli pierwszy przegubowy Solaris na świecie, ostatni przedstawiciel Jelczedesa, i dwa Mercedesy O405GN2. To, co się wydarzyło przypomina mi historię z kasacją cennych zabytkowych autobusów w Bukareszcie rok temu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....