TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Za kierownicą autobusu (11) - Mobilis Kraków
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.02.2019 17:00:44
Za kierownicą autobusu (9) - Mobilis Kraków

Czas na kolejny odcinek naszego cyklu o kierowcach autobusów, którzy dzielą się z nami swoim spostrzeżeniami o wykonywanym zawodzie. Jedziemy do Krakowa, gdzie o swojej pracy w Mobilisie opowie nam kolejna pani kierowca - Maria.

InfoBus.pl: Jak zostałaś kierowcą autobusu?

Maria: Wszystko zaczęło się w 2009 roku, kiedy całkowicie zafascynowałam się autobusami i komunikacją miejską (choć z tego, co pamiętam, zawsze wolałam jechać gdzieś autobusem niż tramwajem, więc może było mi to od zawsze pisane...) Zaczęło się od robienia zdjęć, jeżdżeniu od pętli do pętli i dowiadywaniu się o wszystkim, co z tym tematem związane. Wtedy właśnie, w 2009 roku, postanowiłam sobie, że kiedyś usiądę za kierownicą autobusu jako kierowca. Pozostało więc czekać na osiągnięcie wieku odpowiedniego do uzyskania uprawnień. Przy tym spotkałam jeszcze ludzi, którzy podzielali moją pasję i trzymali za mnie kciuki (serdecznie ich pozdrawiam!), i w 2015 roku przystąpiłam do kursu na prawo jazdy na kategorię D.

InfoBus.pl: Gdzie aktualnie jeździsz i czy jesteś zadowolona z tej pracy? Co sprawia ci satysfakcję – co byś zmieniła?

Maria: Aktualnie zaczęłam trzeci rok jazdy w krakowskim oddziale firmy Mobilis. Jestem bardzo zadowolona, gdyż właśnie tu zaczęła się moja przygoda z autobusami w przeszłości, a obecnie to miejsce pracy. Satysfakcję najbardziej sprawiają mi momenty, kiedy ktoś podziękuje, powie miłe słowo albo zwyczajnie szczerze się uśmiechnie, jak i takie, gdy uświadamiam sobie, że to jest właśnie to, co chciałam zawsze robić.

Co bym zmieniła? Na pewno zbyt krótkie przerwy i kiepskie warunki socjalne na końcówkach niektórych linii.

InfoBus.pl: Jaki oceniasz warunki finansowo-socjalne?

Maria: Wiadomo, w tej branży zarobki powinny być co najmniej 2 - 3 razy wyższe, ale patrząc na realia w naszym kraju, to ja osobiście jestem zadowolona.

InfoBus.pl: Jakim autobusem teraz jeździsz? Zamieniłabyś go na inny model?

Maria: Aktualnie jeżdżę przegubowym Mercedesem Conecto, który mam przypisany na stałe i to właśnie 18-metrowcami jeździ mi się najlepiej. Niektórzy się ze mnie śmieją, że dbam o niego bardziej niż o prywatne auto, ale nie zamieniłabym go na żadne inne.

InfoBus.pl: Pasażerowie …

Maria: Uważam, że nie warto palić za sobą mostów, gdyż nigdy nie wiadomo kogo spotkamy na swojej drodze. Zawsze więc staram się podejść do każdego z szacunkiem, chociaż czasem bywa naprawdę trudno. Ile ludzi, tyle charakterów. Tak, jak wspomniałam wcześniej, jest ogromna satysfakcja, gdy ktoś powie zwykłe "dziękuję" lub inne miłe słowo, ale niestety w większości są tylko pretensje o to, na co my jako kierowcy tak naprawdę nie mamy żadnego wpływu. A czy lepiej zachować dystans czy być miłym to zależy od danej sytuacji i od człowieka, z jakim mamy do czynienia.

InfoBus.pl: Jeden dzień z pracy w Mobilis Kraków. Jak to wygląda? Jakie zmiany preferujesz?

Maria: Rano pobranie dokumentów od dyspozytora, OC (obsługa codzienna), sprawdzenie czy wszystko z autobusem jest w porządku, no i wyjazd na linie. Po zmianie B zjazd do zajezdni, sprawdzenie auta, podstawienie pod stację tankowania i zaniesienie dokumentów na dyspozytornię.

Od dwóch lat jeżdżę na zmianie A, chociaż zmiany B również lubię. W nocy jest mniejszy ruch, jeździ się przyjemniej, ale za to w popołudniowym szczycie są największe korki.

InfoBus.pl: Podsumowując - polecasz swoją pracę?

Maria: Tak, ale tylko komuś, kto chce to robić, kto lubi jeździć, ma do tego smykałkę i przede wszystkim jest odporny psychicznie. Stresu jest sporo: coraz większy ruch na drogach, pasażerowie, czas, usterki. Do wszystkiego trzeba się przyzwyczaić, ale jeżeli ktoś o tym właśnie marzy, to z własnego doświadczenia polecam z czystym sumieniem!

InfoBus.pl: Bardzo dziękujemy za rozmowę i życzymy szerokości!

Na koniec zapraszamy wszystkich kierowców zainteresowanych autobusowymi opowieściami do kontaktu pod adresem redakcja@transinfo.pl lub poprzez FB. Chcemy o Was pisać na łamach InfoBusa, a w zamian - w ramach skromnego podziękowania - wyślemy Wam autobusowy upominek.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
za kierownicą
kierowca
Mobilis Kraków
  • Paweł Obelnicki – 16.02.2019

    Ooo.. Maryśka!

  • Marcin Słodownik – 16.02.2019

    A były jakieś wywiady z motorniczymi? Czy oni są nudniejsi niż wentyle? 🤔

  • Karol Sztejter – 16.02.2019

    laseczka niezła dzida pozdrawiam

  • Mirosław Rejbicz – 16.02.2019

    Tak bywa czasem

  • Michał Mikołajczak – 16.02.2019

    Pani Maria tak chodzi, a może i biega do pracy, bo to sportowy strój, też bym tak chciał, na luzie, chodzi o ubiór, ja jeżdżę pod krawatem ;) :) :) :)

  • Jakub Białkowski – 16.02.2019

    Drugi raz część 9?

  • Tomasz Mazur – 17.02.2019

    Maryś rulez! 🙃💪🙃💪🙃

  • Radek Deczewski – 17.02.2019

    Michał Mikołajczak ale Pani Maria nie jest w stroju sportowym. Ma spodnie granatowe oraz polar co w pracy kierowcy jest dozwolone.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....