TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Z zimowymi oponami na europejskie trasy
CONTINENTAL OPONY POLSKA - Opublikowano: 10.11.2011 23:35:38
Z zimowymi oponami na europejskie trasy

Park autobusowy w Polsce wynosi ok. 95 tys. pojazdów, w tym ok. 13 tys. autobusów uprawnionych jest do kursowania na międzynarodowych trasach. Firma Continental, która jako pierwsza na świecie wprowadziła opony zimowe przypomina, że wraz z końcem jesieni przewoźnicy powinni wyposażyć swoje pojazdy kursujące po europejskich drogach w odpowiednie ogumienie dostosowane do warunków zimowych. Zwiększą w ten sposób bezpieczeństwo pasażerów i kierowców oraz unikną dotkliwych kar finansowych za brak zimówek. Wyjeżdżając za granicę kierowcy powinni pamiętać, że zasady dotyczące wyposażenia autobusów w opony zimowe nie są jednakowe w całej Europie. Obowiązek stosowania ogumienia dostosowanego do warunków zimowych lub łańcuchów wprowadziły Litwa, Łotwa, Estonia, Finlandia, Słowenia, Austria, Rumunia, Słowacja oraz Czechy. Natomiast Niemcy, Szwecja i Norwegia wymagają dopasowania rodzaju opon do warunków pogodowych (śnieg, lód lub szron na drodze). We Włoszech obowiązek zmiany opon dotyczy wybranych odcinków dróg. W Szwajcarii opony z homologacją M+S (błoto i śnieg) nie są ustawowo wymagane. Zaleca się jednak ich montaż, ponieważ jeśli dojdzie do kolizji, kierowca autokaru wyposażonego w opony standardowe może być uznany za współwinnego, co wiąże się z poważnymi konsekwencjami.

Najbardziej restrykcyjne przepisy obwiązują w Austrii. Jeżeli przewoźnicy spełnią wymagania obwiązujące w tym kraju mogą być pewni, że będą one uznane w większości państw europejskich. Wszystkie autokary poruszające się od 1 listopada do 15 kwietnia po austriackich drogach muszą być wyposażone w opony typu M+S, na co najmniej jednej osi napędowej. Przy czym wymagane jest, aby pojazdy użytkowe miały ten sam typ opony na obu osiach. Ponadto, głębokość bieżnika w oponach radialnych nie może być mniejsza niż 5 mm, a diagonalnych 6 mm. Wjeżdżając do Austrii należy również pamiętać o zabraniu łańcuchów śnieżnych na co najmniej dwa koła na osi napędowej. Ich stosowanie obowiązuje na oznaczonych odcinkach dróg. Za nieprzestrzeganie powyższych przepisów grozi mandat w wysokości od 35 do 5000 EUR lub zakaz wjazdu na teren kraju.

Wychodząc na przeciw potrzebom przewoźników Continental, wprowadził całoroczne opony autobusowe HSW 2 COACH, które spełniają wszystkie wymogi prawne regulujące jazdę w warunkach zimowych. HSW 2 COACH dzięki zastosowaniu odpowiedniej rzeźby bieżnika doskonale sprawdza się na wszystkich osiach pojazdu zarówno w trudnych, zimowych warunkach, jak i w ciepłych miesiącach roku. Warstwowa struktura bieżnika i odpowiedni dobór mieszanki gumowej pozwala początkowo eksploatować oponę zimą, a następnie w miarę zużycia, opona odsłania rzeźbę bieżnika dostosowaną do eksploatacji wiosną i latem. HSW 2 COACH gwarantuje optymalny kontakt z nawierzchnią podczas jazdy w zmiennych warunkach pogodowych oraz o dziesięć procent lepszą trakcję na śniegu w stosunku do opon regionalnych. Ponadto zamknięta, żebrowana struktura bieżnika gwarantuje cichą jazdę przy większych prędkościach, co dodatkowo zwiększa komfort jazdy pasażerów i kierowcy.

Większość przepisów regulujących poruszanie się autokarów w warunkach zimowych nakłada obowiązek montowania opon typu M+S na osie napędowe. Continental zaleca jednak, aby kierowcy autokarów stosowali ogumienie zimowe zarówno na osi napędowej, jak i kierującej. –„Testy dowiodły, że pojazd wyposażony w oponę HSW 2 COACH (Heavy Steer Winter) na przedniej i tylnej osi poruszał się dwukrotnie szybciej od takiego samego autokaru posiadającego tylko jeden komplet opon przystosowanych do warunków zimowych na osi napędowej”–powiedział Jacek Młodawski doradca techniczny Continental Opony Polska.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Continental
opona

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....