Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z Wrocławia do Vasteras: 10 x Volvo 7900 EA

infobus
08.10.2020 11:00
0 Komentarzy

Kolejne szwedzkie miasto elektryfikuje flotę transportupublicznego przy pomocy autobusów Volvo z polskiej fabryki

Svealandstrafiken – operator transportu publicznego wszwedzkim mieście Västerås, podjął decyzję o zelektryfikowaniu swojej flotyautobusów miejskich. Spółka zamówiła dziesięć elektrycznych, przegubowychautobusów Volvo 7900 EA, z opcją zakupu kolejnych siedmiu. Wszystkie zostanąwyprodukowane i dostarczone z wrocławskiej fabryki Volvo.

Pierwszy z nowych autobusów zacznie wozić mieszkańcówVästerås pod koniec lata 2021 roku.

Szwedzkie zamówienia

W ciągu ostatniego roku szwedzkie miasta Göteborg, Malmö iJönköping, a także norweskie Bodö, Drammen i Ålesund oraz duńskie Århuszdecydowały, by we współpracy z Volvo Buses wprowadzić do transportupublicznego autobusy elektryczne i zamówiły ich we wrocławskiej fabryce ponad320. Teraz do tego grona dołącza miejscowość Västerås. Lokalny operator -spółka Svealandstrafiken – podjęła decyzję o przyspieszeniu działańzmierzających do elektryfikacji taboru autobusów miejskich.

-„Umowa zawarta z Volvo Buses może być postrzegana jakopoczątek zmian w zakresie paliwa stosowanego w naszych autobusach miejskich – zbiogazu przechodzimy na elektryczność” mówi Peter Liss, PrezesSvealandstrafiken.

Przejście na napędzane elektrycznie, ciche i bezemisyjneautobusy stwarza nowe możliwości w zakresie kształtowania tras, wpływa teżkorzystnie na środowisko miejskie. Brak spalin i zakłócającego spokój hałasuspowodują, że przystanki autobusowe będą mogły być zlokalizowane tam, gdziedotąd było to niemożliwe, np. wewnątrz budynków, przy szpitalach i w centrachhandlowych.

-„Fakt, że Svealandstrafiken oraz wiele innych szwedzkich ieuropejskich operatorów wybrało nasze zelektryfikowane autobusy miejskie, todowód zaufania do naszych produktów i naszego doświadczenia w zakresieelektryfikacji transportu publicznego. Wspólnie dążymy do poprawy jakości życiaw miastach i zmniejszenia wpływu na klimat i środowisko”, powiedział HåkanAgnevall, Prezes Volvo Buses.

Coś dla kierowców

Niski poziom hałasu i brak wibracji silnika sprawiają, żepodróż autobusem jest przyjemniejsza dla pasażerów, mniej uciążliwa dla osóbmieszkających przy trasie autobusu czy przystankach, jest też łatwiejsza imniej męcząca dla kierowcy. „Wprowadzanie autobusów elektrycznych skutkujewyraźną poprawą warunków pracy naszych kierowców”, potwierdza Geert Schaap,Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju i Innowacji w Svealandstrafiken.

Zamówienie z Västerås obejmuje autobusy przegubowe Volvo7900 Electric Articulated, mogące pomieścić do 120 pasażerów. Wszystkie zostanąwyprodukowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo. Pierwszy pojawi się naulicach Västerås za około rok, kolejne – sukcesywnie – do lipca 2022 roku. Będąkursowały w centralnej części miasta i będą w stanie przejechać ok. 200 kmpomiędzy ładowaniem baterii w zajezdniach.

Svealandstrafiken otrzymała grant unijny z CEF (ConnectingEurope Facility), by pokryć część kosztów związanych z przejściem z autobusówzasilanych biogazem na pojazdy elektryczne.

Polski akcent

Dodajmy na koniec, że Västerås Lokaltrafik posiada w swojejflocie 111 autobusów marki Solaris zasilanych biogazem. W zdecydowanej większościto modele Urbino 15LE CNG. W 2014 r. szwedzkie miasto, jako jedna z pierwszych w Europie zakupiło testowo elektrobus Solaris Urbino 12 electric.

W kolejnych latach szwedzka spółka zamawiała m.in. modeleMAN Lion`s City G CNG, które z koleiprodukowane są w Starachowicach.

Generalnie do tej pory aż 156 ze 165 autobusów firmyVästerås Lokaltrafik było napędzanych biogazem. Teraz nadszedł czas naelektryczność.

Komentarze