Z Wrocławia do Stuttgartu: Pierwsze Volvo 7900 EA w Niemczech

infobus
23.09.2020 09:00
0 Komentarzy

We wrześniu dwa przegubowe autobusy Volvo 7900 EA weszły wskład floty Stuttgarter Strassenbahnen AG (SSB).

Nowe pojazdy o numerach 7563 i 7564 obsługują ekspresową i prestiżową linięX1, która łączy Bad Cannstatt z centrum miasta.

Jak informuje przewoźnik: -„Bateria autobusu wystarcza naprawie 120 km zasięgu. Niezbędną moc zapewniają dwa silniki elektryczne o mocy200 kW (ok. 540 KM). Pojemność maksymalna pojazdu to 150 pasażerów.

Każdy pojazd ma troje podwójnych drzwi w układzie 2-2-2-0,każde o szerokości 1,35 m i z elektrycznym napędem, co zdaniem SSB zapewnia szybkii płynny przepływ pasażerów podczas wsiadania i wysiadania na przystankach.

Volvo w Niemczech

To jedna z pierwszych dostaw przegubowych ebusów marki Volvodo Niemiec. Smaczku dodaje fakt, że jedne z pierwszych niemieckich Volvo 7900 EAjeżdżą w Stuttgarcie, czyli mieście, gdzie swoją siedzibę ma Mercedes-Benz. Szwedziwykorzystali fakt, że zarówno Daimler, jak i MAN chcą wprowadzić na rynek swoje18-metrowe autobusy dopiero na początku 2021 r. i weszli ze swoją ofertą na nowyteren.

-„Cieszę się, że nie tylko flota miejska, ale także pojazdySSB w coraz większym stopniu polegają na alternatywnych układach napędowych,takich jak bezemisyjny autobus przegubowy Volvo z linii X1. Dobrze, gdy lokalnefirmy transportowe otwierają się na niskoemisyjne i zaawansowane technologie.Istnieje wiele nieprzegubowych autobusów elektrycznych, ale w Stuttgarciepotrzebujemy dużych autobusów przegubowych ze względu na dużą liczbę pasażerów.A teraz jesteśmy pierwsi w dziedzinie elektrycznych autobusów przegubowych ” –powiedział podczas inauguracji burmistrz Fritz Kuhn, co nie do końca jestprawdą, bo w Niemczech przegubowe elektryki można spotkać w Berlinie, Kolonii iOsnabrück.

Z kolei Thomas Moser, dyrektor techniczny SSB, dodał:

-„Warunkitopograficzne i klimatyczne Stuttgartu mają niestety niekorzystny wpływ nazasięg elektrycznych pojazdów. Dlatego nasze miasto jest dla nich szczególnymwyzwaniem.”

Na koniec dodajmy, że autobusy elektryczne dla niemieckiego miastawyprodukowane zostały w fabryce Volvo we Wrocławiu.

Komentarze