Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z Wrocławia do Bodo. 31 autobusów elektrycznych

infobus
09.09.2020 11:00
0 Komentarzy

Fabryka Volvo Buses we Wrocławiu elektrobusy z serii 7900 do najbardziej wysuniętego na północ operatora autobusów elektrycznych na świecie.

Niedawno miasto Bodö – na północy Norwegii – złożyło zamówienie na kompleksowy pakiet składający się z 31 elektrycznych autobusów marki Volvo plus infrastruktury do ich ładowania oraz serwis. Cały projekt zostanie uruchomiony w lipcu 2021 r.

Jego wyjątkowość polega na tym, że będą to najbardziej wysunięte na północ autobusy elektryczne na świecie i pierwsze, które wejdą do eksploatacji na północ od koła podbiegunowego.

Zerowa emisja od 2025

-„To największy projekt zrównoważonego rozwoju dla transportu drogowego w północnej Norwegii, który ma ogromne znaczenie zarówno dla regionu, jak i dla nas” – mówi Anders Mjaaland, dyrektor administracyjny grupy Saltens, właściciela Nordlandsbuss, który obsługuje autobusy elektryczne.

Przejście na ciche i bezemisyjne autobusy elektryczne pozytywnie wpłynie na miejskie środowisko oraz radykalnie zmniejszy wpływ transportu publicznego w Bodö na klimat. To także ważny krok w kierunku osiągnięcia ambitnych celów klimatycznych Norwegii, które między innymi przewidują, że wszystkie autobusy miejskie w kraju będą jeździć bezemisyjnie do 2025 roku.

Za polarnym kołem

Kontrakt z Volvo podpisany został po szczegółowej analizie warunków klimatycznych i topograficznych w Bodö.

-„Każde miasto jest wyjątkowe i aby stworzyć optymalne rozwiązanie, ważne jest, aby wszystko było odpowiednio zaprojektowane i odpowiadało lokalnym warunkom i potrzebom. Z tego powodu nasza wstępna analiza – w tym symulacja tras – odgrywa kluczową rolę w naszym modelu biznesowym. Topografia, częstotliwość tras oraz bliskość zajezdni i warsztatu to ważne kwestie w naszej ofercie „- wyjaśnia Svenn-Åge Lökken, dyrektor sprzedaży w Volvo Buses w Norwegii.

Korzyści dla środowiska wynikające z elektryfikacji autobusów otwierają również nowe możliwości przyszłego planowania urbanistycznego. Ponieważ znikną emisje i hałas, można poprawić dostępność. Autobusy mogą jeździć po wrażliwych obszarach w centrach miast, a przystanki autobusowe powstać mogą tam, gdzie wcześniej nie było to możliwe.

Norweski kontrakt – który w całości zostanie zrealizowany przez wrocławska fabrykę Volvo – składa się z 31 autobusów elektrycznych, w tym:

  • 17 szt. Volvo 7900 E o długości 12 metrów;

  • 14 szt. Volvo 7900 EA o długości 18 metrów;

Infrastruktura ładowania zostanie dostarczona przez ABB.

Przypomnijmy, że niedawno informowaliśmy o innych ważnych norweskich zamówieniach dla wrocławskiej fabryki. To kontrakty z Drammen i Ålesund na łącznie 63 elektryczne autobusy, które dotrą na Północ jeszcze w 2020 roku. O tych dostawach pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Komentarze