Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z Warszawy do Torunia. Mobilis dostarczył Solarisy do MZK

infobus
27.08.2018 15:00
0 Komentarzy

Mobilis dostarczył do Torunia jedenastoletnie Solaris Urbino 12.Jedyne co musi teraz zrobić Miejski Zakład Komunikacji to nakleić na autobusachnumery taborowe. Solarisy pozwolą zapewne toruńskiej spółce na eliminacjękolejnych wysokopodłogowych Jelczy, których jeszcze trochę użytkuje.

“Nasze pojazdy, ale już w nowych barwach, są gotowe doeksploatacji w Toruniu. Złożona przez nas oferta używanych autobusów zostaławybrana jako zwycięska, a my dostarczyliśmy je zgodnie z ustaleniami z MZK wToruniu Sp. z o.o.. Cieszymy się, że skorzystają mieszkańcy miasta mając dodyspozycji więcej niskopodłogowych pojazdów, a my jesteśmy przekonani, że będądobrze się spisywać. Dbaliśmy o ich utrzymanie przez cały czas eksploatacji wstolicy, a przed dostawą zostały dostosowane do wymogów Zamawiającego.” –poinformował Mobilis na swoim profilu na Facebook'u.

Toruńskie MZK od giganta z Mościsk zamówiło łącznie siedem Solarisów Urbino 12, które wyprodukowano w 2007 roku. W opcji jest możliwość zakupienia jeszcze jednego. Transakcja opiewała na 1025 328 PLN brutto. Cena jednostkowa wyniosła więc 104 200 PLN netto,

Mobilis zamówił łącznie w 2007 roku 52 Solarisy Urbino 12 doobsługi linii autobusowych w Warszawie. Część z nich zniknęła ze stołecznych ulicpod koniec 2016 roku. Ostatnie 27 egzemplarzy zakończyło służbę na warszawskichliniach 8 czerwca. Zastąpiły je hybrydowe MAN-y, którymi również operujeMobilis.

Przypomnijmy pokrótce jakie były słynne Solarisy, które postolicy jeździły z numerami A101 – A152. Każdym mogło podróżować maksymalnie 92pasażerów, w tym 29 na fotelach Ster 6MN. Z niskiej podłogi jest dostępnych 6siedzeń. Dostęp na pokład jest zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Autobusy są napędzane silnikami DAF PR183. To jednostki opojemności niespełna 9,2 l oraz mocy 188 kW. Silnik osiąga 1050 Nm maksymalnegomomentu obrotowego oraz spełnia normę czystości spalin Euro IV. Zblokowano go zczterobiegową automatyczną skrzynią Voith D854.5. Przez dłuższy czas był tokomplet, który był znakiem rozpoznawczym Solarisa. Teraz jednak to jużhistoria.

Autobusy są klimatyzowane oraz monitorowane. Naturalna wentylacjaprzestrzeni pasażerskiej jest zapewniona przez 6 przesuwych okien. Systeminformacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach firmy Pixel z Bydgoszczy.

8 sztuk ex warszawskich Solarisów pozwoli toruńskiemu MZK nawycofanie z eksploatacji kolejnych wysokopodlogowych Jelczy 120M. Po Toruniujeździ jeszcze 45 autobusów z tego typu w różnych wariantach.

Komentarze