TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Z Tarnowa do Jeleniej Góry. Testy Scanii Citywide 12LF CNG
INFOBUS.PL - Opublikowano: 08.08.2019 16:00:20
Zdjęcie z profilu na facebook.com Jerzego Łużniaka, prezydenta Jeleniej Góry

Jeleniogórski Miejski Zakład Komunikacyjny rozpoczyna testy pierwszego w Jeleniej Górze autobusu na gaz. Przewoźnik wypożyczył od tarnowskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Scanię Citywide 12LF CNG.

O Citywide'ach 12LF CNG dla tarnowskiego MPK szczegółowo pisaliśmy tutaj. Jedną gazową Scanią w tej wersji może podróżować maksymalnie 76 pasażerów. 27 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach Ster 8MA. 10 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Drugie i trzecie drzwi są odskokowe.

Wypożyczona z Tarnowa Scania jest napędzana poprzecznie zabudowanym silnikiem Scania OC09101. Jednostka o pojemności niespełna 9,3 l ma 206 kW mocy oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 1350 Nm. Silnik jest zblokowany z automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów ZF EcoLife 6AP1400B. Na dachu autobusów zabudowano cztery aluminiowe butle na sprężony gaz ziemny, każda o pojemności wodnej 320 l. O zasięg Scanii nie trzeba się więc martwić.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Revo o mocy 36 kW. Jego wydajna praca była odczuwalna, szczególnie w tak upalny dzień jaki mieliśmy wczoraj. Naturalną wentylację zapewnia sześć okien przesuwnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w zaawansowany system monitoring. Składa się on aż z 7 kamer, których główny wyróżnikiem jest funkcja rozpoznawania twarzy. 

Scania posiada SIP mieleckiego R&G Plus, którego tarnowskiego MPK już od wielu lat darzy zaufaniem. Gazowa Scania jest wyposażona w trzy wyświetlacze zewnętrzne. Jednak w porównaniu z rok starszymi spalinowymi braćmi, a także Solarisami i Scaniami OmniLink świecą one nie na biało, lecz w kolorze bursztynowym. A co wewnątrz? Tutaj znajdziemy dwie tablice. Za kabiną kierowcy mamy LED typu ETL416120. Z kolei przed drugimi drzwiami znajdziemy monitor LCD ETM23, na których prezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz system GPS. Całością steruje autokomputer SRG5000P.

W trakcie testów MZK będzie sprawdzać będzie m.in. zużycie paliwa, trwałość konstrukcji, sprawność podzespołów. Przewoźnik liczy także na aktywny udział pasażerów. Wszelkie uwagi odnośnie komfortu podróżowania z pewnością będą dla spółki przydatne.

Testy autobusu gazowego to - po testach autobusu elektrycznego - kolejny etap wdrażania komunikacji przyjaznej środowisku i mieszkańcom.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZK Jelenia Góra
MPK Tarnów
Scania
CNG
test
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....