Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z Berlina do Gdańska. Kolejne Mercedesy Citaro w GAiT

infobus
16.04.2018 15:00
0 Komentarzy

GdańskieAutobusy i Tramwaje kupią nie tylko fabrycznie nowe Mercedesy Citaro.Przewoźnik zaczął odbierać 14 używanych standardowych Citaro II, któresprowadzono z Berlina.

Pojazdywyprodukowano w 2009 roku na zlecenie niemieckiej firmy Omnibusgesellschaft J.Hartmann GmbH. To jeden z operatorów, którzy wykonują przewozy na rzecz związkukomunikacyjnego BVG. Przewoźnikowi kończy się jednak kontrakt na obsługę liniiautobusowych w aglomeracji berlińskiej, na potrzeby którego pozyskał łącznie 62egzemplarze dwunastometrowych Citaro II i stąd decyzja o pozbyciu się pojazdów.

Z okazjipostanowił skorzystać GAiT, który zdecydował się na sprowadzenie zapośrednictwem EvoBus Polska 14 autobusów tego typu od niemieckiego przewoźnika.Na ulicach Gdańska autobusy pojawią się za kilka tygodni. Wcześniej musząprzejść dostosowanie do standardów obowiązujących u miejskiego przewoźnika..

Cechącharakterystyczną nowych jest brak trzecich drzwi. To typowe dla niemieckichprzewoźników miejskich. Poza tym autobusy spełniają Gross wymagań, które stawiasię współczesnym autobusom. Pojazdy są klimatyzowane oraz monitorowane.Umożliwiają podróż ok. 95 – 100 pasażerom, w tym 29 na fotelach typu CSF. Zniskiej podłogi dostępnych jest dziewięć siedzeń.

Autobusysą napędzane silnikami leżącymi Mercedes OM926LAh. Tojednostki o pojemności skokowej 7,2 l, mocy 205 kW i 1120 Nm maksymalnegomomentu obrotowego. Spełniają one normę czystości spalin Euro 5. Zblokowano jest automatycznymi skrzyniami biegów ZF Ecomat.

Exberlińskie Mercedesy razem z 46 sztukami Citaro C2, które do Gdańska trafią wprzyszłym roku mają pozwolić GAiT na wycofanie najstarszych pojazdów.

Komentarze