Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wyjątkowe Scanie Citywide 12LF CNG dla MPK Tarnów [ZDJĘCIA]

infobus
22.06.2018 15:00
0 Komentarzy

Wczoraj, 21 czerwca odbyło się oficjalne przekazanieScanii Citywide 12LF CNG dla tarnowskiego Miejskiego PrzedsiębiorstwaKomunikacyjnego. Przewoźnik zamówił 21 takich autobusów. Do tej poryprzekazanych mu zostało 9 sztuk. Autobusy dzięki niektórym rozwiązaniomwypadają bardzo korzystnie i trafne jest określanie ich jako szytych na miarę.

Jedną gazową Scanią w wersji dla Tarnowa może podróżować maksymalnie 76 pasażerów. 27 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach Ster 8MA. 10siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wszystkie posiadają dedykowaną dlatarnowskiego MPK niebieską tapicerkę z wzorami stylizowanymi na autobusy isamochody rysowanymi przez dziecko. W połączeniu z biało-szarymi panelamibocznymi, oraz srebrnymi poręczami ze stali nierdzewnej uzyskujemy bardzostonowany, ale jednocześnie elegancki wystrój wnętrza. Wejście na pokład dotych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom wukładzie 2-2-2. Drugie i trzecie drzwi są odskokowe.

Czas na napęd. Citywide'y 12LF CNG w wersjidobranej pod katem potrzeb MPK Tarnów są napędzane poprzecznie zabudowanymisilnikami Scania OC09101. Jednostka o pojemności niespełna 9,3 l ma 206kW mocy oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 1350 Nm. Silniki są zblokowane zautomatycznymi sześciobiegowymi skrzyniami biegów ZF EcoLife 6AP1400B. Na dachuautobusów zabudowano cztery aluminiowe butle na sprężony gaz ziemny, każda opojemności wodnej 320 l. O zasięg Scanii nie trzeba się martwić.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatuSpheros Revo o mocy 36 kW. Jego wydajnapraca była odczuwalna, szczególnie w tak upalny dzień jaki mieliśmy wczoraj.Naturalną wentylację zapewnia sześć okien przesuwnych oraz dwa sterowaneelektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w zaawansowany system monitoring.Składa się on aż z 7 kamer, których główny wyróżnikiem jest funkcja rozpoznawaniatwarzy.

Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest mieleckiR&G Plus, którego tarnowskiego MPK już od wielu lat darzy zaufaniem. GazowaScania jest wyposażona w trzy wyświetlacze zewnętrzne. Jednak w porównaniu z rokstarszymi spalinowymi braćmi, a także Solarisami i Scaniami OmniLink świecąone nie na biało, lecz w kolorze bursztynowym. A co wewnątrz? Tutaj znajdziemy dwietablice. Za kabiną kierowcy mamy LED typu ETL416120. Z kolei przed drugimidrzwiami znajdziemy monitor LCD ETM23, na których prezentowana jest informacjaliniowa oraz reklamy. Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć głosowychzapowiedzi oraz system GPS. Całością steruje autokomputer SRG5000P.

Dodajmy, że ekrany LED, które są teraz we wszystkich Scaniach, do końca roku pojawią się w całym taborze MPK. Pokazują one m.in. trasę przejazdu na mapie. W momencie dojazdu na przystanek mapa zwiększa skalę, co osobom nie znającym dobrze topografii miasta, znacząco ułatwia korzystanie z komunikacji miejskiej w Tarnowie.

Z kolei kierowca może liczyć na przyzwoite warunkipracy. Co prawda nie ma do dyspozycji w pełni oddzielonej od przedziałupasażerskiego kabiny, ale kokpit z regulacją kolumny kierownicy, fotel ISRIoraz osobny nadmuch z klimatyzacji powodują, że prowadzący nie powinien i taknarzekać.

Dostawa dla MPK Tarnów 21 gazowych Citywide'ów12LF powoduje, że Scania stała się najpopularniejszą marką we flocieprzewoźnika. Średnio co trzeci autobus eksploatowany przez miejską spółkęzostał wyprodukowany w Słupsku. Na tym jednak nie kończą się autobusowe zakupyw Tarnowie. MPK czeka jeszcze na dziewięć MAN-ów Lion's City, które będąprzystosowane do tankowania B100.

Warto jeszcze wspomnieć o tegorocznych miejskichkontraktach Scanii. Ten rok dla producenta przede wszystkim pod znakiem CNGstoi. Tarnowskie zamówienie zajmuje drugie miejsce pod względem wielkości wtegorocznym portfelu zamówień Scanii. Producenta spod znaku gryfa czeka jeszczedostawa 29 egzemplarzy Citywide'ów 12LF CNG dla firmy Michalczewski do obsługiwarszawskich linii autobusowych. Radomski przewoźnik pierwszy raz w swojejhistorii postawił na Scanię. Na ich opisanie jeszcze naturalnie przyjdzie czas.Ale już teraz możemy nieco uchylić rąbka tajemnicy- te pojazdy będą jeszczebardziej skrojone pod potrzeby klienta i będą obfitowały w sporo ciekawostek.

Komentarze