14 lutego Anna Hetman, prezydent Jastrzębia-Zdroju wprowadziła darmową komunikację na terenie całego miasta. Ten wyjątkowy stan potrwa do 24 lutego.
Jak informuje śląskie miasto: -"Od poniedziałku komunikacja autobusowa na terenie miasta nie jest realizowana w stu procentach. Firma wykonująca kontrakt dla MZK nie zabezpieczyła w pełni zastępczych połączeń autobusowych, czego konsekwencje ponoszą mieszkańcy naszego miasta."
-W tej sytuacji zdecydowałam się wprowadzić całkowicie bezpłatną komunikację na terenie całego miasta Jastrzębie-Zdrój. Wiem, że to nie zrekompensuje wszystkich trudności, ale zapewniam, że w tym czasie pracujemy intensywnie nad przywróceniem połączeń autobusowych w stu procentach. Proszę o cierpliwość i zrozumienie – wyjaśnia Anna Hetman, prezydent miasta.
BKM ma obowiązywać przez 10 dni - od 14 lutego od południa do 24 lutego .Warto dodać, że komunikacja bezpłatna obowiązuje tylko na terenie miasta Jastrzębie-Zdrój, a więc jadąc do Pawłowic, Mszany czy Żor, poza granicami Jastrzębia, należy posiadać ważny bilet. Podobnie sytuacja wygląda z ekspresową linią E-3 (Jastrzębie – Wodzisław - Rybnik). Niewykluczone, że bezpłatna komunikacja zostanie wprowadzona tymczasowo na terenie innych gmin, jednak konkretne decyzje jeszcze nie zapadły.
Komunikacyjny problem
Przypomnijmy, problemy komunikacyjne pojawiły się w poniedziałek 11 lutego. Wówczas w pracy nie zjawili się kierowcy PKM Jastrzębie. Przedsiębiorstwo obsługuje część tras w Jastrzębiu-Zdroju i gminach ościennych oraz w Czerwionce-Leszczynach i Żorach. Obecnie w Jastrzębiu-Zdroju i najbliższej okolicy problemy występują na ok. 46% tras.
Z tego co dowiedzieliśmy nieoficjalnie - PKM powróciło 14 lutego na linię 307
Aktualny, tymczasowy rozkład jazdy dostępny jest na stronie internetowej MZK oraz w aplikacji mobilnej MyBus. Co ważne, po korekcie elektronicznego systemu obsługi pasażerów, tablice przystankowe wyświetlają jedynie kursy, które są aktualne, a więc należy spodziewać się przyjazdu autobusu. Ponadto w Biurze MZK trwa dyżur. Informacje udzielane są telefonicznie: 32 476 35 77, 32 476 34 74, 32 475 14 02. A także za pośrednictwem komunikatora Messenger widocznego na stronie internetowej MZK.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.