TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wspólny autobusowy list po uwagach! Wysyłamy po 20.00!
InfoBus.pl - Opublikowano: 29.05.2020 17:00:22
Wspólny autobusowy list po uwagach. Wysyłamy po 20.00!

Do 16.00 czekaliśmy na Wasze uwagi do autobusowego listu do premiera. Dostaliśmy je od firm Neobus, Sindbad i FlixBus, i uwzględniliśmy w apelu.

Pismo już poparło Polskie Stowarzyszenie Przewoźników Autobusowych oraz Grupa Stalko. Poniżej gotowy list. Wysyłka po 20.00. Jeżeli ktoś chce go poprzeć – czekamy na Wasze logo lub podpisy (jpg/png).

O co walczymy?

Widząc pogarszająca się sytuację polskich przewoźników autobusowych postawiliśmy działać. Po szybkich konsultacjach przygotowaliśmy list do premiera, który jutro (30.05) chcemy – dzięki pomocy Pracodawców RP – przedstawić premierowi. Nasz list będzie jednym z wielu, jakie zobaczy premier. O ile w ogóle do tego dojdzie. Nie dowiemy się tego jednak, jeśli nie spróbujemy.

Jeżeli ktoś jeszcze chce się podpisać pod tym apelem może przysłać do nas (redakcja@transinfo.pl) pliki png / jpg ze swoim podpisem lub logo z nazwą firmy. Wkleimy to do PDF-a.

I jedna uwaga – nie liczymy na przełom po jednym liście. To początek walki, do której będzie potrzebna integracja całej branży. Aktualnie jest ona totalnie rozproszona i podzielona, ale musicie wiedzieć jedno: jeżeli teraz się nie zjednoczycie to zastaniecie pokonani – i przez wirus, i przez rząd.

Poniżej autobusowa propozycja listu do premiera, który można pobrać TUTAJ. Czekamy na Wasze wsparcie!

Autobusowy apel

Szanowny Panie Premierze,

Zwracamy się do Pana z apelem o pomoc dla sektora przewoźników autobusowych, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych, których sytuacja jest dramatyczna.

Oto fakty:

  • W wyniku pandemii cała flota autokarów polskich przewoźników, który obsługiwała wycieczki turystyczne w całej Europie została uziemiona. To ponad 600 autokarów i kilka tysięcy kierowców.

  • 13 marca - po zamknięciu granic – zawieszono 99% połączeń w regularnej komunikacji międzynarodowej. Tutaj przymusowy postój dotknął ponad tysiąc pojazdów.

  • Od początku marca ok. 90% firm wykonujących lokalny i dalekobieżny transport zawiesiło kursy. To oznacza, że na polskie drogi nie wyjechało kilka tysięcy mniejszych i większych autobusów, a niektóre regiony zostały odcięte komunikacyjnie od świata.

Teraz znaczna część z tych przedsiębiorstw podnosi się po pandemii, ale powrót do normalności jest bardzo trudny. Wszystkie te firmy znalazły się w ciężkiej sytuacji finansowej, którą tylko częściowo rekompensuje pomoc państwa w postaci Tarczy Antykryzysowej (małe i średnie firmy). Pasażerowie przez dwa miesiące byli zniechęcani – także przez rząd – do transportu publicznego i teraz niewiele osób chce korzystać z lokalnych czy międzymiastowych autobusów. A jak nie ma pasażerów, to branża transportowa nie zarabia. Ta prosta zasada jest niestety teraz do bólu prawdziwa.

Ponadto od 1 kwietnia obowiązuje rozporządzenie Ministra Zdrowia w zakresie maksymalnej liczby pasażerów w prywatnych autobusach (czyli tylko połowa miejsc siedzących może być zajęta). To oznacza, że praktycznie od dwóch miesięcy komunikacja autobusowa – jako jedna z nielicznych branż w Polsce – musi respektować specjalne obostrzenia, nie dostając w zamian żadnej rekompensaty i co gorsza – nie mając żadnej informacji, kiedy te limity pasażerskie zostaną cofnięte.

Dlatego w imieniu wszystkich przewoźników autobusowych postulujemy o:

  • jak najszybsze zniesienie limitów pasażerskich we wszystkich autobusach. Ma to też swoje uzasadnienie w sytuacji kolejnego etapu odmrażania gospodarki i zniesienia z dniem 30 maja limitu osób w sklepach, na targu, poczcie czy restauracjach. Ponadto w związku z możliwością organizacji letniego wypoczynku dzieci i młodzieży, obowiązujące restrykcje spowodują 100% wzrost kosztu dowozu dzieci na kolonie i obozy.

  • do czasu zniesienia limitów osób w autobusach, ujednolicenie tych zapisów również w stosunku do pojazdów powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób w zarobkowym, krajowym i międzynarodowym transporcie osób.

  • równe traktowanie branży kolejowej i autobusowej. Tzw. Tarcza 3.0 przewiduje przekazanie kolejowym operatorom środków finansowych z tytułu honorowania ustawowych uprawnień do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego do wysokości rozliczonej za te same miesięczne okresy w roku poprzednim. Prosimy o to samo dla przewoźników autobusowych.

  • przygotowanie rządowej kampanii promującej transport publiczny po epidemii COVID-19, obejmującej zarówno pociągi, jak i autobusy, aby przekonać Polaków, że jest to bezpieczny i ekologiczny sposób przemieszczania się po kraju.

Panie Premierze, branża przewozów autobusowych w Polsce zatrudnia kilkadziesiąt tysięcy osób i odprowadza milionowe podatki. Do tego na jej barkach spoczywa ciężar utrzymania połączeń w całym kraju i walka z wykluczeniem komunikacyjnym. Jeżeli nie pomoże nam Pan teraz, to jesienią powrót do normalności w autobusowym transporcie regionalnym czy szkolnym będzie już niemożliwy, bo … zabraknie przewoźników. Dlatego liczmy na pozytywne odniesienie się do naszych postulatów.

Z poważaniem



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wirus
rząd

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....