TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wrocław z pomysłem na system BRT
Janusz Krzeszowski, UM Wrocław - Opublikowano: 10.01.2014 22:35:40 2 komentarze
Wrocław z pomysłem na system BRT
We wrocławskim Wieloletnim Planie Inwestycyjnym na roku 2014 są wpisane pieniądze na opracowanie projektu trasy przeznaczonej wyłącznie dla autobusów z centrum miasta na Nowy Dwór. Linia ma przebiegać wydzielonym buspasem, a docelowo mają ja obsługiwać elektrobusy. Może być ona alternatywą dla linii tramwajowej na to osiedle, która jest trudna i kosztowna do realizacji ze względu na konieczność przekroczenia wiązki torów kolejowych. –„Trasa tramwajowa na Nowy Dwór broni się potencjałem pasażerów. Jednak spore problemy są z przekroczeniem torów kolejowych. Pochłonęłoby to ogromne pieniądze, bo estakady dla tramwajów muszą być dużo dłuższe, a więc i drożne, niż wiadukt dla autobusów”–mówi Zbigniew Komar, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Gospodarki w Urzędzie Miejskim Wrocławia. Dlatego urzędnicy zaczęli szukać innego rozwiązania. Pojawiła się koncepcja systemu BRT, czyli szybkiego autobusu, który bez przeszkód pokonuje swoją trasę, zatrzymując się jedynie na przystankach. To rozwiązanie doskonale sprawdza się od lat w USA, Turcji, Wielkiej Brytanii czy Ameryce Południowej. –„Każdy pomysł, który prowadzi do uprzywilejowania komunikacji miejskiej, jest w mojej ocenie bardzo dobry. Koncepcje metrobusów sprawdzają się już w wielu miastach na świecie. Myślę, że koncepcja na pewno jest warta uwagi, tylko muszą ją poprzedzić dokładne analizy”–mówi Marcin Gromadzki, ekspert ds. transportu publicznego z firmy Public Transport Consulting. Jak może przebiegać trasa? Idea polega na tym, że wzdłuż ul. Strzegomskiej powstanie nowa, dwukierunkowa jezdnia tylko i wyłącznie dla autobusów i pojazdów ratowniczych. –„Nie jest to buspas w tradycyjnym wydaniu, czyli pas wydzielony na obecnej jezdni, tylko zupełnie odrębna jezdnia dla komunikacji miejskiej”–wyjaśnia Zbigniew Komar. Dzisiejsza ulica Strzegomska na Nowym Dworze ma już fragment takiej jezdni, dalej, w kierunku centrum miasta, autobusy miałyby zjeżdżać na swoją, specjalnie do tego wybudowaną jezdnię. Odchodziłaby ona od Centrum Zarządzania Kryzysowego i prowadziła aż do ul. Wagonowej. –„Tam musiałby powstać wiadukt drogowy, który jednak jest dużo tańszy i bardziej realny do wykonania niż taki sam dla tramwajów”–mówi Zbigniew Komar. Po tym, jak autobusy przekroczyłyby tory kolejowe, jezdnia mijałaby obecną pętlę Wrocławski Park Przemysłowy i trafiała w istniejące tory tramwajowe. Do ul. Śrubowej autobusy jeździłyby po przebudowanym torowisku, wspólnie z tramwajami –jest tam tylko jedna linia tramwajowa. Dalej, do pl. Orląt Lwowskich, jechałyby swoją nową jezdnią, która mogłaby powstać po południowej stronie parkingu Domaru. Koncepcja wymaga oczywiście odpowiedniego przebudowania zachodniego wlotu pl. Orląt Lwowskich.Dzięki takiemu rozwiązaniu autobusy mogłyby jeden za drugim i bardzo szybko przemieszczać się na tej trasie. Skorzystałaby na tym także linia 406 na lotnisko, bo specjalna jezdnia przyspieszyłaby znacznie jej kursowanie i ułatwiła dojazd do portu lotniczego. –„Droga dla autobusów, aby być atrakcyjną alternatywą dla linii tramwajowej, musi być zrobiona w najwyższych parametrach. Rozważamy także puszczenie tam dodatkowej linii, łączącej bezpośrednio Nowy Dwór ze ścisłym centrum miasta, tak by mieszkańcy szybko i bez przesiadek docierali w okolice Renomy”–mówi Zbigniew Komar. Urzędnicy zakładają, że jak już będzie gotowy projekt tej inwestycji i znane będą wszystkie koszty, będzie można zabiegać o pieniądze na ten cel z UE. W tym aspekcie pojawia się pomysł obsługi systemu BRT autobusami z napędem elektrycznym, co ma zagwarantować pozytywną ocenę projektu. Jeśli tą drogą nie uda się, pozyskać finansowania, miasto będzie szukać pieniędzy na tą inwestycję we własnym budżecie.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
buspas
  • tantus – 13.01.2014

    Sralis-mazgalis. Na pytanie dlaczego Urząd Miasta likwiduje zajezdnię autobusową słyszymy odpowiedź, że dlatego, że Miasto stawia na tramwaje. I w ramach tego "stawiania" likwiduje się zajezdnię tramwajową oraz rezygnuje z budowy linii tramwajowej na Nowy Dwór. Skończy się na tym, że środki na budowę nowej zajezdni autobusowej pewnie się nie znajdą i miasto zostanie z 1 zajezdnią i nie będzie mowy o zakupie żadnych nowych autobusów nie będzie mowy, bo się na Obornickiej nie pomieszczą. Albo wzorem tramwaju plus projekt BRT zostanie okrojony jeszcze na etapie projektowania i zamiast asfaltowej jezdni wysypią ziemię żwirem, a zamiast wiaduktu nad torami kolejowymi powstanie zwykły, kolizyjny przejazd...

  • JB – 15.01.2014

    http://www.youtube.com/watch?v=FvfshDS6Hpk

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....