TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wrocław: Buspasy dają radę! [FILM]
WROCLAW.PL InfoBus.pl - Opublikowano: 04.09.2019 18:00:44
Wrocław: Buspasy dają radę! [FILM]; fot. UM Wrocław

We Wrocławiu funkcjonuje 30 km wydzielonych pasów dla autobusów. Miasto chce stworzyć jeszcze jeden - najważniejszy, który połączy centrum z Psim Polem.

-"Na razie trwają nad nim prace projektowe. Buspas na Krzywoustego powinien być gotowy w ciągu najbliższych dwóch lat. Na razie nie mamy planów utworzenia kolejnych buspasów - powiedział 4 września podczas konferencji prasowej Jacek Sutryk. Jednocześnie prezydent Wrocławia przedstawił dotychczasowe osiągnięcia w zakresie wydzielonych pasów dla autobusów.

Zdrowy Wrocław

W tej chwili codziennie podróżuje nią po mieście ponad 500 tysięcy pasażerów.

-"Jeżeli chcemy lepszej jakości życia, szybszego i sprawniejszego poruszania się po mieście, musimy postawić na transport zbiorowy, na rowery oraz na przestrzeń dla pieszych – mówi Jacek Sutryk. – Każdej doby do naszego miasta wjeżdża ok. 240 tysięcy aut. Nie zmienimy historycznego układu ulic w mieście, ale dla poprawy komfortu powinniśmy zmienić nasze przyzwyczajenia. Bo zdrowy Wrocław to dla mnie priorytet – mówi prezydent Wrocławia.

– Ważnym elementem usprawniającym kursowanie komunikacji miejskiej są na pewno buspasy. We Wrocławiu konsekwentnie je wydzielamy już od kilku lat. To wszystko po to, aby Wrocław był coraz mocniej zrównoważony mobilnie. Wiemy, że wrocławianie już zmieniają swoje nawyki transportowe i choć ciągle dominuje jeszcze transport samochodowy, to te proporcje chcemy zmieniać – dodaje prezydent Wrocławia.

Podkreśla również, że jest to proces wieloletni i tylko konsekwencja pozwoli sprawić, że komunikacja miejska we Wrocławiu będzie istotną alternatywą dla poruszania się własnym autem.

Trzy przykłady

Na ul. Grabiszyńskiej autobusy mają do dyspozycji kilometrowy odcinek. Na odcinku od pl. Srebrnego do FAT-u szybciej przewożonych jest ponad 43 tys. pasażerów dziennie! W tamtym miejscu kursują tramwaje linii 4, 5, 11, 14, 24 oraz linie autobusowe 124, 126, 134, 507, 557. Pojazd komunikacji miejskiej przejeżdża tą trasą co niespełna 2 minuty!

Na ul. Krakowskiej wydzielonych zostało 400 metrów pasa, a nowy odcinek połączył funkcjonujące w tamtym miejscu wcześniej wydzielone pasy. Na nowym buspasie pojazd komunikacji miejskiej pojawia się co 5 minut, a dziennie autobusy przewożą około 21 tysięcy pasażerów, którzy dzięki wydzieleniu buspasa szybciej docierają do celu. Jesienią dodatkowo zwiększona zostanie częstotliwość kursowania linii 114 w godzinach szczytu tak, by jeszcze więcej pasażerów mogło przemieszczać się komunikacją miejską.

Podczas wakacji buspas wytyczono także na Podwalu (na odcinku od ul. Kołłątaja do ul. Świdnickiej). Kursujące tam linie autobusowe A, D, 106, 148, 149 przewożą dziennie liniami około 15 tys. pasażerów. Tamtym odcinkiem przejeżdża w szczycie 25 autobusów na godzinę.

30 kilometrów

We Wrocławiu funkcjonuje 30 km wydzielonych pasów dla autobusów. Jak pokazują wyliczenia, w tych miejscach poprawiły się czasy przejazdów komunikacji zbiorowej, z której korzystają tysiące osób. Wrocławskie autobusy i tramwaje przewożą dziennie ponad 500 tys. pasażerów (łącznie 207 milionów osób rocznie). Pojazdy MPK pokonują dziennie prawie 100 tys. kilometrów i wykonują 36 milionów kilometrów rocznie.

-"Potrzeba stworzenia alternatywy wobec samochodu regularnie pojawia się w debacie publicznej. Dobrze, że miasto wykonuje krok w tym kierunku – komentuję decyzję miasta Jakub Nowotarski, społecznik, Prezes Stowarzyszenia "Akcja Miasto". – Buspasy to znakomita zachęta dla mieszkańców do przesiadki do MPK. Autobusy jadą szybciej, więc transport zbiorowy staje się jeszcze bardziej konkurencyjny. Dzięki czemu, mamy nadzieję, że kolejni mieszkańcy aglomeracji wrocławskiej zrezygnują z auta. Zyskamy na tym wszyscy. Jako "Akcja Miasto" cieszymy się z zapowiedzi częstotliwości kursowania linii 114. Liczę, że miasto będzie kontynuować politykę przyspieszania transportu zbiorowego. Potrzebujemy dalszych działań, za najważniejsze rozwiązanie uważam buspas z Psiego Pola."



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
buspas
Wrocław
  • Nowak Kamil – 05.09.2019

    Usprawniliby przejazd tramwajem. Ostatnio przejechałem się tramwajami we Wrocławiu i największą wadą jest czas oczekiwania - skrzyżowania kilku kierunków samochodów + kilku tramwajów. Na każdym przystanku tramwaje stoją niemiłosiernie długo (pominę, że wiele projektowanych było pod jeden tramwaj).

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....