TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wojsko Polskie wybiera MAN-a!
InfoBus.pl - Opublikowano: 30.09.2015 18:55:52 10 komentarzy
MAN Lion`s Top Coach w barwach Wojska Polskiego

Jednostka Wojskowa nr 4226 z Warszawy ogłosiła wynik przetargu na dostawę 34 nowych autobusów. Jedyną ofertę w tym postępowaniu złożyło polskie przedstawicielstwo handlowe MAN - firma MAN Trucks & Bus Polska, który w tym przetargu wystartowała w konsorcjum z spółką produkcyjną - MAN Bus Sp. z o.o. Ich oferta opiewa na sumę 36 885 240 PLN brutto, co oznacza wartość jednego modelu Lion`s Coach na poziomie 1 084 860 PLN brutto / 882 000 PLN netto). Przypomnijmy, że zamówienie podstawowe gwarantuje zakup 19 szt., natomiast w ramach opcji zamawiający może domówić kolejnych 15 szt. Główne miejsca stacjonowania wojskowych pojazdów są następujące:

  • 2 RBLog Warszawa Skład Warszawa ? 10 egz.

  • 12 Wojskowy Oddział Gospodarczy (WOG) Toruń ? 18 egz.

  • Jednostka Wojskowa NIL Kraków ? 6 egz.

Do dwóch razy sztuka

Rozstrzygnięte zamówienie było drugim podejściem żołnierzy do zakupu autokarów w tym roku. Pierwszy, ogłoszony w lutym, na 5 szt. autobusów został unieważniony z powodu przekroczenia sumy zarezerwowanej przez zamawiającego na sfinansowanie zamówienia. Teraz udało się doprowadzić postępowanie do końca.

O zastosowanych kryteriach oceny ofert pisaliśmy w InfoBusie już wcześniej. Natomiast w ramach przygotowanego SIWZ-u wojsko postawiło oferentom sporo dodatkowych warunków. Jednym z nich był dokument potwierdzający, że konstrukcja pojazdu i technologia wykonania zapewnia przebieg co najmniej 1 200 000 km bez wykonywania planowych czynności naprawczych lub wymiany mechanizmów lub elementów, które nie podlegają zużyciu w następstwie normalnej eksploatacji.

Kolejny wymóg dotyczył terminu ? cała dostawa ma być zrealizowana w terminie do dnia 9 grudnia 2015 r.

Ponadto MAN jeszcze przed podpisaniem umowy powinien przedstawić żołnierzom minimum trzy propozycje do wyboru w zakresie koloru nadwozia oraz wykończenia wnętrza autobusu, w tym: rodzaj, struktura i kolor materiału tapicerskiego foteli(minimum trzy propozycje) kolory podłogi oraz schody wejściowe autobusu (minimum trzy propozycje) wykończenie sufitu (minimum trzy propozycje) kolory wykończenia ścian bocznych wewnątrz autobusu (minimum trzy propozycje) kolor i materiał wykładziny przedziału bagażowego (minimum trzy propozycje) Takie bardziej złożone podejście do estetyki pojazdów to zupełna nowość w naszym wojsku ? czyżby żołnierze zaczęli się przejmować kolorystyką pojazdów w trosce o swoje morale?

220 + 34 wojskowe autobusy

I na koniec krótkie podsumowanie wojskowych zakupów. W ciągu ostatnich 10 lat nasi żołnierze zakupili ponad 220 fabrycznie nowych autobusów różnej klasy i wielkości. Najlepszy pod względem ilości był rok 2013 w którym zakupionych zostało 60 sztuk autokarów Scania Irizar New Century 12.35. Rok wcześniej MON pozyskał 30 autobusów, w tym 27 sztuk Mercedes-Benz Tourismo i 3 sztuki MAN Lion?s Coach. W 2014 r. armia kupiła tylko jeden autobus MAN Lion?s Coach. To oznacza, że szczęśliwa, ?zielona? passa MAN trwa i tym roku możemy spodziewać się kolejnych lwów w barwach Wojska Polskiego. Tym razem 34.

Znacznie lepiej wyglądają zakupy Wojska Polskiego w zakresie minibusów, których praktycznie każdego roku do służby trafia kilkadziesiąt sztuk. Najczęściej są to w zakresie mniejszych pojazdów (około 9 osobowych) Fiat Ducato i w zakresie większych (około 17-19 osobowe) Volkswagen Crafter.

Dodatkowo prawie każdego roku wojsko kieruje do remontu kapitalnego najstarsze Autosany i Jelcze, które otrzymują praktycznie nowe nadwozia lakier i zregenerowane główne podzespoły. Generalnie ostatnie pięć lat pokazało, jak zmieniają się trendy zakupowe w Wojsku Polskim. O ile do 2010 roku były kupowane głównie autobusy międzymiastowe klasy II, tak w ostatnich latach kupowane są praktycznie tylko autobusy turystyczne klasy III z wysokim standardem wyposażenia i bardzo pojemnymi lukami bagażowymi.

WIĘCEJ W INFORMACJI PRZETARGOWEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MAN
wojsko
  • Jetzt spielen wir! – 30.09.2015

    Aufwiedersehen Mercedes!

  • solaris150 – 30.09.2015

    tak jest kupić obce, a Polskie fabryki plajtują, Pogonić ten Anty Polski rząd.

  • kibic – 01.10.2015

    do solaris150;a które to fabryki w Polsce plajtują? Może Solaris? A wiesz gdzie będą te MAN produkowane, bo może właśnie w Polsce. Ja też kupuje różne rzeczy i też wcale nie muszą być i nie są polskie. Za swoje chcę kupić to co uważam za najlepsze albo najbardziej korzystne, też jestem antypolski i trzeba mnie wywalić z tego kraju?

  • AliBinak – 01.10.2015

    Nikt w Polsce nie produkuje autobusu turystycznego na światowym poziomie. Solaris próbował z Vacanzą, ale jak widać, nie wyszło. Tak więc, nie było wyboru.

  • x – 01.10.2015

    VOLVO 9700 we Wrocławiu autokar roku 2008

  • AliBinak – 02.10.2015

    Te MANy też były chyba w jakiejś części klepane w Polsce zanim nie przeniesiono wszystkiego do fabryki w Ankarze, ale chodziło mi o firmę z polskim kapitałem.Solaris się wycofał z segmentu, Autosan też już dawno, a autobusów integralnych nie robił nigdy, bo najpierw był Cezar zabudowany na Mercedesie, a potem cośtam na podwoziu MANa. To co usiłuje wytwarzać Solbus pomińmy milczeniem...

  • :) – 02.10.2015

    pomińmy milczeniem... - a to dobre jest :)

  • tantus – 02.10.2015

    Niestety, żaden polski producent nie ma obecnie w swojej ofercie wysokopokłdowych autobusów turystycznych. Jedynym autobusem tej klasy produkowanym w Polsce jest Volvo 9700.@AliBinak: wszystkie MANy i Neoplany turystyczne były produkowane albo w Niemczech albo w Turcji, przez pewien czas Starachowice robiły szkielety dla niemieckich fabryk, ale obecnie całość produkcji turystycznej przejęła Ankara. Natomiast Autosan produkował w swojej historii wysokopoładowe autobusy integralne: model A1112T San, przemianowany po modernizacji w 2001 r. na Ramzes. Ostatecznie jego produkcja zakończyła się chyba w 2010 r.

  • AliBinak – 02.10.2015

    @:)Być może autobusy miejskie i regionalne z Solca Kujawskiego faktycznie są coraz lepszej jakości, ale Soltour to nie jest ani projekt udany, ani rozwojowy - tam nie ma nawet wersji 12 metrowej, nie mówiąc o dłuższych, trzyosiowych.@Tantus:Ciekawe, nie wiedziałem, że to były autobusy integralne. Być może sprawdziłyby się w warunkach wojskowych, ale nawet w poprzednim dziesięcioleciu mogły być konkurencją najwyżej dla Temsy czy - optymistycznie patrząc - jakiegoś hiszpańskiego karosarzu typu Sunsundegui, ale nie Scanii, Setry czy Neoplana...

  • wpdriver – 06.10.2015

    Dlaczego nie TOURISMO. Kupili 27 szt i są rewelacyjne, dlaczego nikt nie konsultują niczego z kierowcami. MAN jest fajny ma bajery, ale mercedes jest boski. Żaden kierowca nie zamieni mietka na mańka.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....