Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Włoski TPER zmawia pierwsze autokary LNG

infobus
20.01.2019 14:00
0 Komentarzy

Scania dostarczy włoskiemu przewoźnikowi TPER 15 szt. autobusów międzymiastowych Interlink MD zasilanych LNG. To rynkowa premiera pierwszego gazowego autokaru Europie, który zadebiutował na targach IAA 2018.

Włoską grupa transportowa TPER ogłosiła potężny przetarg na zakupautobusów na skroplony gaz ziemny (LNG) jeszcze pod koniec 2017 r. Przewoźnikchciał zamówić łącznie aż 120 pojazdów,, w tym 96 miejskich i 24międzymiastowych. Zamówienie to wygrała wówczas firma Industria Italiana Bus,które zaoferowała pojazdy Citymood LNG, które – zgodnie z wymogami SIWZ-u – mogłybyć jeszcze na etapie projektowania. Tak jednak już pozostało na dobre i włoski producent ostatecznienie zrealizował tego kontraktu mimo skali i promocyjnego potencjału.

W 2018 r. TPER ponowił zamówienie – tym razem jednak tylkona zakup 15 autobusów międzymiastowych. Wygrała go teraz Scania, która ma dostarczyćwszystkie pojazdy do końca 2019 roku.

Na zakończenie warto dodać, że TPER mocno stawia na ekologięi w 2018 r. firma dysponowała największą flotą hybrydową we Włoszech. To łącznie86 pojazdów, a w zeszłym roku firma zakupiła 28 autobusów hybrydowych Mercedes-BenzCitaro, które obsługują komunikację miejską w Bolonii i Ferrarze. Od lutego br., celemdalszej modernizacji floty, przewoźnik odbierze 37 nowych pojazdów Iveco, w tym20 szt. Crossway Line o długości 12 metrów oraz 17 szt. miejskich przegubów Urbanway odługości 18 metrów.

Uniwersalny Interlink

Wracamy do LNG. To napęd powszechnie już stosowany przez Iveco, Scania iVolvo w samochodach ciężarowych. Z kolei pierwszych pokaz autobusu międzymiastowego ScaniaInterlink MD na LNG miał miejsce we wrześniu na IAA 2018, a w grudniu pojazdten pojawił się w Polsce.

Zbiornik zainstalowany w modelu Interlink ma pojemność 912litrów, co daje zasięg do 1000 km. Przypomnijmy, że niższa wersja tego modelu -Scania Interlink Low Decker jest dostępna także z silnikiem CNG (o mocach 280lub 320 KM z odpowiednio 1350 lub 1500 Nm momentu obrotowego). Teraz dołączyłado niego wersja LNG, a Scania zapowiada, że to jeszcze nie koniec „autokarowejgazyfikacji”. Niebawem ma powstać podwyższona wersja InterLink – czyli wwersji HD – na LNG. Ten pojazd może już z powodzeniem pełnić funkcję autobusuturystycznego.

Wersja MD – pokazana w Lublińcu – może pełnić funkcjęwyjątkowego uniwersalnego autobus – od regularnych połączeń po okazjonalneprzejazdy międzymiastowe. Można podnieść jego poziom dokładając toaletę iturystyczne fotele. Bezpieczeństwo i komfort kierowcy zapewniają takie funkcje,jak wielofunkcyjna kierownica, tempomat adaptacyjny ACC, układ monitorowaniaciśnienia w oponach TPM, asystent pasa ruchu LDW i reflektory ksenonowe.Podstawowe wymiary pojazdu, który zadebiutował w Polsce są następujące: długość12920 mm, szerokość 2550 mm i wysokość 3400 mm.

Jego pojemność pasażerska to53+1 przy układzie drzwi 1-1-0. Dodatkowo debiutant posiada windę dla wózkówinwalidzkich, a pojemność jego luków bagażowych to 6 m3. W układzie napędowymmamy silnik Scania DC9 o mocy 235 kW / 320 KM Euro 6, który współpracuje zzautomatyzowaną skrzynią biegów Scania GRS875R Opticruise. Scania oferujeprzebiegi międzyobsługowe na poziomie 12 m-cy lub 60 tys. km.

Jednak najciekawsza w tym wszystkim jest cena pojazdu –Scania oferuje 13-metrowy, dwuosiowy model Interlink MD LNG z wyposażeniem, jakw premierowym pojeździe w cenie 950 000 PLN netto.

Komentarze