Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Włocławek z pierwszymi elektrobusami. Od Solarisa

infobus
24.10.2019 15:00
0 Komentarzy

Solaris dostarczył już do Włocławka dwa z trzech Nowych Urbino 12 electric. Trwają ostatnie prace związane z włączeniem pierwszych w historii miasta elektrobusów do ruchu.

To w zasadzie finał kontraktu zawartego miedzy miastem, a Solarisem w styczniu. Wartość zamówienia to 8 431 650 PLN brutto. Daje to więc cenę za jednego Nowego Urbino 12 electric z ładowarką za 2 285 000 PLN netto.

Zarys nU12e dla Włocławka
Warto nieco więcej powiedzieć o elektrycznych „jamnikach” dla Włocławka. Choć jeszcze bez szczegołów. Ekologiczną jazdę zapewnią baterie Solaris High Energy o pojemności 300 kWh oraz oś elektryczna ZF AVE130 z dwoma silnikami trakcyjnymi, każdy o mocy 125 kW.

Poza samymi pojazdami producent jest także odpowiedzialny za dostarczenie czterech wolnostojących ładowarek zajezdniowych. Wybór padł na Ekoenergetywkę, której urządzenia już stoją na bazie MPK Włocławek.

Włocławskie nU12e są przystosowane do ładowania baterii za pomogą złącza plug-in. Dodatkowo zostały konstrukcyjnie przygotowane do montażu w przyszłości pantografów, które będzie można używać do ładowania baterii.

Dwunastometrowe Urbino electric są w pełni klimatyzowane. Miasto zdecydowało się na hybrydowy system ogrzewania pojazdu z funkcją prekondycjonowania termicznego, który – szczególnie w wymagającym sezonie jesienno-zimowym – przyczyni się do niższego zużycia energii. A to dodatkowo przełoży się na zwiększenie zasięgu autobusu na jednym ładowaniu.

Dostawcą SIP jest bydgoski SiMS. Na zewnątrz mamy cztery tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości, w tym jedną boczną dedykowaną dla osób niedowidzących. Przednia oraz górna boczna najprawdopodobniej prezentują wyświetlane treści dwukolorowo. W środku znajdziemy dwie tablice. Za kabiną kierowcy mamy LCD 22″. Z kolei pod sufitem przed drugimi drzwiami znajdujemy wyświetlacz LED typu TML. Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz systemu GPS. Całością steruje SIL.

To nie koniec
Poza elektrobusami czeka nas jeszcze jedna dostawa nowych Solarisów do Włocławka. MPK czeka jeszcze na cztery spalinowe „dwunastki”. Oczywiście w identycznym standardzie wyposażenia.

Komentarze