TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wejherowo z pierwszym Nowym Urbino
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 23.03.2015 20:15:31 24 komentarze
Wejherowo z pierwszym Nowym Urbino

To już pewne. Pierwszy polski egzemplarz Nowego Urbino zakupiony zostanie przez spółkę MZK Wejherowo i w biało-niebieskich barwach rozpocznie na przełomie sierpnia i września br. obsługę pomorskich tras. Debiutant zostanie wyposażony w silnik DAF MX-11 Euro 6 i 6-stopniową, automatyczną skrzynię biegów ZF. Umowa na dostawę pojazdu została podpisana w marcu br. Pomorski przewoźnik specjalnie nie zabiegał o najnowszą wersję ?jamnika?i tytuł ?pierwszego eksploatatora?został mu przydzielony niejako z rozdzielnika. Natomiast ciężko znaleźć w Polsce firmę, która bardziej by zasługiwała na to wyróżnianie. To jeden z najbardziej lojalnych klientów polskiego producenta, którego wszystkie autobusy wyprodukowane zostały w Bolechowie. Flota MZK liczy łącznie ok. 25 pojazdów, z który aż 19 szt. reprezentuje serię Urbino. Resztę floty stanowią autobusy typu K4016, dostarczone jeszcze przez firmę Neoplan Polska, które były protoplastami późniejszych generacji Urbino. Pomorska firma praktycznie co roku odnawia swój tabor i kupuje średnio jeden pojazd rocznie. Oczywiście marki Solaris. W zeszłym roku przewoźnik nabył egzemplarz Urbino 12 z silnikiem DAF MX-11 Euro 6. Najnowszy pojazd kosztował ok. 1 miliona zł i wyposażony został m.in. w monitoring, głosowy system zapowiedzi przystanków i system elektronicznej informacji pasażerskiej.

Przypomnijmy, że generalnie pierwsze Nowe Urbina trafią do Niemiec Już podczas hanowerskich targów zamówienia na nie złożyli niemieccy przewoźnicy, w tym firma Geldhauser, która zamówiła 4 szt. Urbino 12 oraz firmy Ettenhuber i Kessels Reisen, które zamówiły po jednej sztuce Urbino 12. Potem przyjdzie czas na Wejherowo. I na koniec ciekawska znad morza. 19 marca br. Miejski Zakład Komunikacji wprowadził na linii nr. 2 zapowiedzi przystanków w języku polskim i kaszubskim. Zapowiedzi będą obejmować wyłącznie nazwy przystanków. Także jest szansa, że najnowszy Urbino będzie także ?korbic?po kaszubsku.Nowy Urbino zadebiutował podczas targów IAA w Hanowerze, jesienią 2014 r. -?Ma on lżejszą, jeszcze bardziej trwałą konstrukcję, połączoną z wysoce atrakcyjnym designem. W pojeździe wprowadzono wiele udoskonaleń, które dotyczą niemal wszystkich jego obszarów. Równocześnie zachowano wiele charakterystycznych elementów poprzednika, które doskonale sprawdziły się w ciągu ostatnich kilkunastu lat eksploatacji??opisuje nowy produkt Dariusz Michalak, wiceprezes Solaris Bus &Coach. W porównaniu z poprzednią generacją Urbino w nowym autobusie jest więcej miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi, oprócz tego pojazd posiada znacznie niższą masę, a co za tym idzie ?zużywa mniej paliwa. Nowy Solaris gwarantuje także większy komfort podróżowania pasażerom oraz oferuje bardziej ergonomiczne miejsce pracy kierowcy. Urbino w nowej odsłonie w halach produkcyjnych pojawią się już w najbliższych miesiącach, a pod koniec roku firma planuje ich sprzedaż na poziomie około 300 sztuk. Do końca 2016 mają całkowicie zastąpić obecną generację.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
MZK Wejherowo
  • Teofilow – 23.03.2015

    Gratulacje! I tak powinno byc! Tylko szkoda, ze zdecydowali sie na 6-biegowa skrzynie ZF. 4-biegowa Voith jest o niebo lepsza.

  • qw – 23.03.2015

    Jest lepsza bo?

  • Teofilow – 23.03.2015

    podlegają mniejszemu zużyciu materialu. Mniej szarpania podczas jazdy. Bardziej dynamiczna jazda. Najlepsze porownanie miedzy SU18-Voith Diwa 4 a Szmelcedes ZF EcoLife6. Solaris dynamicznie rusza z miejscu a Szmelcedes szarpie w te i we wte.

  • max2 – 24.03.2015

    No ja nie wiem czy to jedyny przewoznik tak lojalny Solarisowi ? A MPK Legnica w którym producent ma udziały i od 1998r dostarczył 34 neoplany i do stycznia tego roku 29 solarisów. Więc lepiej nie piszczcie bzdur, zresztą we Włocławsku też dominuja Solarisy

  • wojtek1611 – 24.03.2015

    @max2 "jeden z najbardziej lojalnych"

  • Louis – 24.03.2015

    Teofilow - twój argument jest bezsensowny. Mercedes stosuje inne przełożenie mostu niż Solaris, a to dzięki temu parametrowi "reguluje" się skrzynię w stosunku do mocy silnika. ZF to świetne skrzynie, dynamiczne i energooszczędne. Dobry wybór.

  • Teofilow – 24.03.2015

    Louis-niestety, ale nie masz pojecia. W moim niemieckim miescie sa Szmelcedesy i z skrzyniami ZF jak i Voith - a Voith´y o wiele lepiej sie sprawuja i sa dynamiczniejsze. Zreszta nie halasuja tak jak ZF.

  • dobry – 24.03.2015

    @Teofilow: podobno Ecolife był projektowany pod silnik MB, a nawet silniki DAFa mniej przy nim spalają. Ponoć Cummins lepiej współpracuje z Voithem.

  • Do... ZNAFCUF – 24.03.2015

    Oj Boże jaka RADOŚĆ ! Wreszcie..no wreszcie.. Oj już będzie taki "piękny" i niezawodny. z taką..i taką..i jeszcze taką skrzynia i takim silnikiem co go kocham.. Nie będę z niego wysiadać, nawet na siku..

  • nom – 24.03.2015

    Co jak co ale to chyba Warszawa jest najlepszym klientem Solarisa licząc w sztukach sprzedanych autobusów, samych urbino 18 jest 470 sztuk. A że kupuj sie też inne, przecież musi być różnorodność w tam dużym mieście :) a najwięcej tortu i tak przypada Solarisowi.

  • Teofilow – 25.03.2015

    Roznorodnosc robi tylko balagan na zapleczu czesci zamiennych i podnosi ceny eksploatacji w gore. W Hamburgu prawie same Szmelcedesy jada, bo jest tanzsze. Wiec MZA powinno podchodzic tak samo. 100% Solaris. Kiedys tez kazdy w Polsce mial Ikarusy i Jelcze..

  • nom – 25.03.2015

    Solaris jest przyjemny, nie to co Jelcz na dziurach, ale trudno sie dziwić, Solaris to konstrukcja nowego typu jak Solbus, Conecto itd. Natomiast gdyby jeździły tylko Urbino, to obraz na ulicy byłby nudny...i tyle.

  • Ruppert – 25.03.2015

    @Teofilow: Hahaha!! To mnie rozbawiłeś z tą dynamiką VOITH... :D Pod tym względem ZF nie ma sobie równych...

  • Ruppert – 25.03.2015

    @Teolfilow: VOITH nie chałasuje tak jak ZF? Przecież jest zupełnie odwrotnie. Starsze skrzynie ZF z rodziny Ecomat owszem były głośne, ale to były piękne i przyjemne dla ucha dźwięki (zwłaszcza jak kierman dawał po garach i skrzynia szła w trybie "kick-down" - żal że ich już nie ma) a Ecolife jest już bezszelestny. Wymiotować się chce na pojazdy napędzane VOITHami, wydają dźwięki podobne do macior w chlewie i to wszystkie - począwszy od starszych skrzyń z lat 90-tych, jak i współczesne DIWY - sama nazwa wskazuje że to wyje :)

  • Ruppert – 25.03.2015

    Hałasuje - przepraszam!

  • :) – 25.03.2015

    DIWY ahahaha

  • Karinaaa – 26.03.2015

    Statystyki wskazują, że znacznie ponad 1/3 przedsiębiorców nie zna instytucji, które mogłyby udzielić im pomocy w prowadzeniu biznesu. Oznacza to, że w razie niepowodzeń nie będą wiedzieli gdzie szukać wsparcia, prawdopodobnie nie są oni też zainteresowani optymalizacją i ulepszeniem swojej działalności, gdyż aktywnie nie poszukują zewnętrznych bodźców sprzyjających rozwojowi i budowaniu konkurencyjnej pozycji na rynku.

  • Obserwator – 27.03.2015

    @Teofilów. Obejrzyj sobie ten film DEKRy, mało wiarygodny jesteś, a się mądrujesz na wszystkie tematy, a głupoty klepiesz takie jak właśnie teraz o tych skrzyniach. Uśmiałem się doprawdy, Voith jest tańszy w zakupie i dlatego Solaris je tak chętnie kupuje od co!?!?!? Niemiecki chyba znasz więc sobie popatrz na film. Innych też zachęcam do obejrzenia, a teksty Pana Teofilów można traktować z przymrożeniem oka, o tak ;) https://www.youtube.com/watch?v=sawj4_kOCt0

  • Teofilow – 27.03.2015

    Sam sie madrujesz bez podstawy. Co mnie obchodzi silnik Szmelcedes ze skrzynia ZF? Wejherowo ma zamiar kupic Solaris z silnikiem DAF, wiec interesuje mnie silnik DAF a nie Szmelcedes. Skoro znalazles o zmelcedesie, to na pewno mozesz wyczarowac film o silnikach DAF, ktory jest cizszy od Szmelcedesowych. A tak do porownania, to Solaris U18 z 2008r. z kompozycja DAF + Voith od MPK Lodz jest chyba najlepsza seria, jaka eksploatuja. Szmelcedesy sa owiele glosniesze od Solarisow i bardzo wolno przyspieszaja.

  • Obserwator – 27.03.2015

    @Teofilów- To są dwa identyczne autobusy i porównywane są jedynie skrzynie biegów, a dokładniej rzecz biorąc ich poziom hałasu, to Ty się mądrowałeś że ZF bardziej hałasuje i to "w twoim niemieckim mieście w szmelcedesie", a to, jak widać na filmie nieprawda. No co jak co, ale taki wielki fun Solarisów powinien mieć jakiś konkret w podobnej postaci. Ach taaaak zapomniałem, że poważne organizacje jak DEKRA nie robi badań na byle jakich autobusach, więc "czarować" to Ty musisz te swoje "mądrości" dalej, tyle że teraz właśnie wyszło ile są warte :) Jest to rzeczowe badanie DEKRy, mnie nie interesuje ani Bolaris z silnikiem DAFa, ani inne silniki w Stolcbusu czy innych wynalazkach, tylko porównanie skrzyń ZF do Voith pod względem hałasu i rozumiem, że teraz nie obchodzi Cię to porównanie, bo wyszło że skrzyniach mało wiesz w swoim niemieckim mieście, a czepiasz się Luisa, że nie ma pojęcia, no dobrze że Ty to "masz" pojęcie, jak cholera. Pozdrowienia dla Gastarbeitera w Rzeszy! PS. A tak na marginesie, nie wstyd Ci że uciekłeś z polski i płacisz podatki w Niemczech? Wracaj, pewnie w Bolechowie byś się przydał.

  • Obserwator – 27.03.2015

    @Teofilów "Solaris U18 z 2008r. z kompozycja DAF + Voith od MPK Lodz jest chyba najlepsza seria". Chyba tak! Bo nie maja klimy i mniej palą. Cieszę się, że sam widzisz, iż te z 2011 są gorsze i się z Tobą zgadzam :) Mercedesy z 2000 jeszcze się toczą, ciekawe co zostanie z Solarisów w 2026 roku?

  • Teofilow – 27.03.2015

    @Obser: A kto tobie powiedzial w ogole, ze niby mieszkalem kiedykolwiek w PL? Nawet tam sie nie urodzilem, wiec nie opowiadaj jakis bzdur o "wroceniu". Ja nie jestem bezwartosciowym polakiem ;) Jestem 100% Made in Germany. ;) A te SU z 2011r. nie podobaja mi sie pod tym wzgledem, ze maja klimatyzacje, elektryczne szyberdachy oraz mniejsze przesuwne okna. A takze maja inny design wnetrzny (ciemniejsze kolory tapicerki oraz poreczy). To wszystko.

  • Obserwator – 27.03.2015

    @Teofil: nie zmieniaj tematu "ekspercie od skrzyń biegów", masz nick jak dzielnica w Łodzi, do tego powołujesz się na łódzkie znane Ci dobrze autobusy, i do tego jak na "made in germany" a raczej "in Deutschland" to kiepski z Ciebie patriota niemiecki - jesteś pełen sprzeczności kolego, więc albo udajesz "made in Gemany" i mieszkasz w Łodzi, albo faktycznie, jak sam przyznajesz jesteś w takim razie, bezwartościowym sfrustrowanym niemcem ;) na Harz4 (chyba tak się nazywa ten zasiłek) , masz dużo czasu i szukasz draki na forum. Myślałeś o przeprowadce do innego szkopskiego miasta, gdzie jeżdżą Solarisy, może Ci się polepszy wtedy. Wydaje mi się że z Ciebie taki niemiec jak i ze mnie :), bo nie znam żadnego Niemca, który by tak "srał" na rodzimą produkcję jak Ty.

  • prawda boli – 28.03.2015

    @Teofilow no gdzie jesteś, nie odpowiesz na ostatni post obserwatora, rozpracował cię na części pierwsze bolku.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....