Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Webasto coraz bliżej autobusów. Ładowarki do ciężarówek

infobus
03.05.2020 17:00
0 Komentarzy

Scania rozpoczyna sprzedaż w całej Europie ciężarówek znapędem plug-in hybrid, oferowanych opcjonalnie wraz ze stacjami ładowaniaWebasto.

Klienci mają do wyboru łatwą w obsłudze ładowarkę WebastoPure oraz inteligentną Webasto Live. Klienci Scanii będą mogli skorzystać takżez usługi montażu oferowanej przez Webasto.

Elektromobilna współpraca

Webasto jest partnerem systemowym marki Scania, którawprowadza na rynek nowy model hybrydowej ciężarówki z funkcją ładowaniaakumulatora (plug-in hybrid). Aby zapewnić nabywcom optymalną infrastrukturęładowania, w momencie zakupu nowego samochodu klienci mogą zamówić takżeładowarki Webasto Pure lub Webasto Live. Oba urządzenia mają moc 22 kW i sąwyposażone w kabel o długości do 7 metrów, a za ich instalację odpowiadająwykwalifikowani elektrycy. Kompleksowa usługa Webasto obejmuje także wstępnąanalizę terenu, na którym ładowarki mają być zamontowane. W jej ramachspecjalista Webasto sprawdza warunki na miejscu, w tym dostępne przyłącza dosieci energetycznej.

Aby eksploatacja ciężarówek z napędem plug-in hybrid byłajak najbardziej korzystna i ekologiczna, powinno się je ładować z siecienergetycznej. Dzięki temu mogą ruszać z miejsca oraz poruszać się z niewielkąprędkością, na przykład w korku, w bezemisyjnym trybie elektrycznym. Hybrydoweciężarówki Scanii wykorzystują system hamowania rekuperacyjnego, któryodzyskuje energię kinetyczną i magazynuje ją w baterii. Hamowanie rekuperacyjnezwiększa wydajność pojazdu, ale nie jest wystarczające do długotrwałegonapędzania ciężarówki w trybie elektrycznym. Dlatego aby samochód mógłograniczyć emisję spalin w mieście, warto przed opuszczeniem bazy w pełninaładować baterię trakcyjną przy pomocy profesjonalnej stacji ładowania.

Trochę techniki

Stacja Webasto o mocy 22 kW pozwoli naładować baterięsamochodu Scanii w 20 minut. Ciężarówka może korzystać także z dodatkowychdoładowań w czasie użytkowania, na przykład podczas przerw spowodowanychzaładunkiem i rozładowaniem towaru.

Jak informuje Webasto, korzystanie z konwencjonalnego gniazdka elektrycznego niejest rekomendowane, gdyż nie są one dostosowane do długotrwałego ładowaniasamochodów elektrycznych. Może to doprowadzić do przegrzania gniazdka, co grozipożarem.

Stacje ładowania Webasto są kompatybilne ze wszystkimisamochodami elektrycznymi, wyposażonymi we wtyczkę Type 2. Jest łatwa w użyciui praktyczna ze względu na przymocowany na stałe kabel.

Co więcej, stacja Webasto Pure otrzymała w sierpniu 2019roku ocenę „Very good” niemieckiego automobilklubu ADAC. Zdecydowałyo tym w szczególności jej niezawodność, bezpieczeństwo i łatwość w użyciu.

Inteligentna stacja ładowania Webasto Live umożliwiazarządzanie przez sieć komórkową przy pomocy aplikacji Webasto LiveApp lubstrony Webasto Charging. Za pośrednictwem sieci LAN i WLAN można połączyć zesobą wiele stacji, tworząc dynamiczny system zarządzania ładowaniem pojazdów.Ładowarki umożliwiają uwierzytelnianie przez smartfona lub chipy RFID(Radio-Frequency Identification, identyfikacja przez fale radiowe). Co więcejmożliwa jest także najnowocześniejsza metoda uwierzytelniania w systemie Plug& Charge (ISO 15118).

Komentarze