TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Warszawa: Komunikacja miejska musi mieć przywileje
GAZETA WYBORCZA - STOŁECZNA 3.02.2008 - Opublikowano: 04.02.2008 16:58:51
Warszawa: Komunikacja miejska musi mieć przywileje
Nowe pasy tylko dla autobusów m.in. w Al. Jerozolimskich, na Świętokrzyskiej i w al. 'Solidarności' oraz nowe odcinki torów przy Dworcu Wileńskim mają być lekarstwem na ogromne utrudnienia w czasie budowy drugiej linii metra. Pierwsze zmiany zostaną wytyczone jeszcze w tym roku. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, wiosną przyszłego roku zacznie się drążenie drugiej linii metra od Dworca Wileńskiego do ronda Daszyńskiego. Wprawdzie tunele mają wiercić pod ziemią tarcze, ale stacje będą już budowane techniką odkrywkową i dlatego można się tam spodziewać gigantycznych utrudnień. Do największych zawirowań komunikacyjnych dojdzie u zbiegu Targowej i al. 'Solidarności', czyli przy pomniku 'czterech śpiących', na skrzyżowaniach Świętokrzyskiej z Nowym Światem i Marszałkowską oraz na rondzie ONZ. Ulice będą mocno zwężane, a niektóre odcinki okresowo trzeba będzie zamknąć.
W tym tygodniu w ratuszu dojdzie do spotkania, na którym szefowie miejskich instytucji będą się zastanawiać, jak będzie można zmniejszyć gigantyczne utrudnienia. Zarząd Transportu Miejskiego ma już jednak wstępne propozycje. - Po pierwsze w centrum miasta bezwzględnie trzeba będzie uprzywilejować komunikację miejską. Na jezdniach muszą powstać nowe pasy autobusowe - mówi Leszek Ruta, szef ZTM.
Na zlecenie ratusza firma Transeko przygotowuje właśnie analizę możliwości wytyczenia nowych pasów. Dzięki nim autobusy nie będą stać w korkach i zostaną lepiej wykorzystane. Według ZTM pasy muszą powstać przede wszystkich na trasach biegnących z Woli i Ochoty na Pragę.
Po pierwsze, musi być wytyczony w al. 'Solidarności' od Żelaznej do pl. Bankowego. Dalej na Pragę autobusy jechałyby po wyremontowanym wiosną przyszłego roku torowisku - czyli pasem, który teraz przeznaczony jest tylko dla tramwajów. Pasy powinny także powstać w Al. Jerozolimskich - przynajmniej od pl. Zawiszy do Chałubińskiego i niewykluczone, że także na Świętokrzyskiej.
- Nowe pasy dla komunikacji są bardzo potrzebne w stolicy. Wciąż jest ich niewiele - tylko 13 km. To dziesięć razy mniej niż w Pradze czy w Berlinie - mówi Andrzej Brzeziński z firmy Transeko. Według niego pasy powinny być jednak lepiej oznakowane. Na dłuższych odcinkach powinny zostać oddzielone gumowymi krawężnikami, a na krótszych muszą się wyróżniać innym kolorem nawierzchni.
Według ZTM-u część nowych pasów może zostać wytyczona w tym roku. Leszek Ruta ma jednak jeszcze inne pomysły na złagodzenie ogromnych utrudnień w czasie budowy drugiej linii metra. Uważa, że powinno się przebudować tory w rejonie Dworca Wileńskiego.
- W czasie budowy tamtejszej stacji metra część torów trzeba będzie tymczasowo zdemontować. Dla tramwajów jadących ul. 11 Listopada od ronda Żaba musi powstać prawoskręt w Targową. Trzeba też zbudować 200-metrowy odcinek torów od pętli ZOO na Jagiellońskiej do al. 'Solidarności' - proponuje Ruta. Na spotkaniu w ratuszu szefowie Tramwajów Warszawskich mają się odnieść do tych propozycji.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
buspas
ZTM

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....