TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Warsaw Bus Expo: Irizar z nową generacją napędu [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 29.03.2019 09:00:10
Warsaw Bus Expo: 10 lat integralnych Irizarów [FILM]

Rok jubileuszy Irizara. Firma świętuje 130 lat swojej działalności i 10 lat od podjęcia decyzji i samodzielnej produkcji integralnych autokarów. O aktualnej sytuacji hiszpańskiej marki na polskim rynku rozmawiamy z Zenonem Kurkiem, dyrektorem sprzedaży w Firmie Wanicki.

Dla nas najważniejsza zmiana to upgrade układu napędowego we wszystkich autokarach Irizar, gdzie m.in mamy nową skrzynię biegów ZF Traxon oraz lżejszy układ oczyszczania spalin. Co warto podkreślić, wszystkie te masowe oszczędności osiągnięte za tylną osią. Prowadzi to do bardziej wydajnego rozkładu masy, lepszych właściwości jezdnych i wyższej pojemności pasażerskiej.

Zmiany jakie zaszły w ofercie produkcyjnej najlepiej widać na przykładzie kontraktu dla firmy Marcel, która pod koniec roku 2018 odebrała 4 szt. Irizar i6S 12.35 z silnikami Paccar/DAF MX11 Euro 6 o pojemności 11 l i mocy 440 KM, współpracującymi z automatycznymi skrzyniami biegów ZF AS Tronic. Natomiast w lutym 2019 r., podkarpacka firma zakupiła sześć Irizarów i6S 13.35, które miały już najnowsze silniki Paccar/DAF MX11 Euro 6 o pojemności 11 l i mocy 450 KM, współpracujące z nowymi automatami ZF TraXon.

Autokary i8 i i6S z najnowszą wersją układu napędowego mogliśmy zobaczyć właśnie na targach w Nadarzynie.


Nowy napęd

W nowych silnikach największy wysiłek włożono w wydobycie maksymalnej energii z każdej kropli paliwa. Wewnętrzne tarcie w silnikach Paccar DAF MX zostało zredukowane dzięki zastosowaniu nowych technologii. Blok silnika, chłodzenie, wlot powietrza, łożyska i tłoki zostały całkowicie przeprojektowane, a współczynnik kompresji został zwiększony. Nowa, bardziej wydajna turbosprężarka zapewnia większy moment obrotowy. Elementy napędzane silnikiem, takie jak pompy oleju, wody i wspomagania układu kierowniczego są załączane tylko wtedy, gdy jest niezbędne. To oszczędza paliwo.

Wraz z wprowadzeniem nowych silników MX ich zwiększona moc i oszczędność paliwa idą w parze. Firmie Paccar udało się uzyskać maksymalną moc na poziomie zaledwie 900 obrotów na minutę. W zależności od wariantu mocy silniki MX mają dodatkowy moment obrotowy od 50 Nm do 300 Nm. Nowe silniki w połączeniu z 12-biegoowymi skrzyniami ZF Traxon i nowej tylnej osi o przełożeniu 1: 2,71 powoduje zmniejszenie prędkości obrotowej silnika do 100 obrotów na minutę przy prędkości 100 km / h.

Optymalna konfiguracja

W ramach nowej generacji układów napędowych, autokary marki Irizar są już standardowo wyposażane w silniki Paccar MX-11 o mocy 370 KM i 1 900 Nm. W porównaniu z poprzednią generacją silnik ten zapewnia duży moment obrotowy na poziomie 300 Nm, a zatem zapewnia wystarczającą rezerwę mocy. Opcjonalnie dostępne są jeszcze dwa silniki:

  • Paccar MX-11 o mocy 410 KM i 2100 Nm. W tym wariancie maksymalny moment obrotowy jest już dostępny od 900 do 1100 obr / min.

  • Paccar MX-11 o mocy 450 KM i 2300 Nm. Ta wersja jest szczególnie odpowiednia do pracy w miejscach, gdzie wymagana jest dodatkowa moc, na przykład podczas jazdy w górach.

Przełożenie napędu

Silniki z nowej generacji mają wydłużone okresy międzyserwisowe (zarówno MX-11, jak i MX-13), które zostały zwiększone w zakresie 100 000 km-200 000 km w zależności od wykonywanej pracy. Opracowano również nowy layout komory silnika o lepszej dostępności. Dzięki temu wykonywanie prac serwisowych jest jeszcze łatwiejsze i szybsze.

Ponadto zadbano o lepszą współpracę silników Paccar MX ze skrzyniami biegów ZF. Jednostka napędowa jest teraz standardowo połączona w zautomatyzowaną skrzynię biegów ZF Traxon. Zdaniem producenta ta kombinacja jest idealna do obsługi transportu regionalnego, jak również do zapewniania ekspresowych połączeń międzymiastowych. Z kolei w pełni automatyczna skrzynia ZF Ecolife jest dostępna jako opcja. Dzięki temu jest teraz ciszej, bardziej efektywnie, z niższym kosztem TCO i z mniejszym zużyciem paliwa o 3%.

Skrzynia ZF Traxon zapewnia przede wszystkim skrócenie czasu zmiany biegów. To zwiększa komfort i zapewnia optymalne przyspieszenie. Traxon oferuje też "Hill Start", który pomaga kierowcy podczas jazdy na wzniesieniu. Moc wymagana do wyjazdu jest obliczana na podstawie nachylenia stoku i ciężaru pojazdu. Traxon posiada również tryb manewrowy, który pomaga w precyzyjnych operacjach, takich jak parkowanie.

Z kolei automat ZF Ecolife, czyli w pełni automatyczna, 6-biegowa skrzynia biegów ZF Ecolife idealnie nadaje się do niskich średnich prędkości z dużą liczbą przełożeń.

Inteligentne przewidywanie i łatwiejsze hamowanie

Kolejna opcja to Predictive Powertrain Control. Łącząc GPS z informacjami topograficznymi, PPC patrzy w przyszłość i dostosowuje strategię zmiany biegów, która poprawia ekonomikę zużycia paliwa. Ustawiona minimalna prędkość jest utrzymywana podczas wznoszenia. Tuż przed najwyższym punktem system wyłącza "gaz" i przesuwa skrzynię biegów do położenia neutralnego. Energia kinetyczna utrzymuje prędkość Futury i pozwala jej "pokonać" szczyt. Podczas schodzenia PPC aktywuje tryb Eco-roll, który utrzymuje skrzynię biegów w położeniu neutralnym. Może to wygenerować dodatkowe oszczędności paliwa na poziomie 2,5%.

I na koniec jeszcze jedna informacja - nowy układ napędowy zapewnia odpowiednie hamowanie dzięki połączeniu ZF Intarder z hamulcem silnikowym Paccar (DEB). Umożliwia to zmniejszenie prędkości bez korzystania z hamulca roboczego, co jest korzystne pod względem kosztów serwisu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
Warsaw Bus Expo
Irizar
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....