TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Walka o Wrocław od nowa? To MAN tańszy, a nie Mercedes!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 11.04.2018 15:15:36 3 komentarze
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

Czy "przegubowa" bitwa o Wrocław zaczyna się od nowa? Jest to całkiem możliwe. Okazuje się bowiem, że to MAN przygotował dla tamtejszego MPK tańszą ofertę niż EvoBus Polska. Ale zacznijmy od początku tej historii.

Przypomnijmy, że przetarg na dostawę 50 autobusów klasy MEGA z silnikami diesla dla wrocławskiego MPK ogłoszono w grudniu ubiegłego roku. W zamówieniu zawarto prawo opcji w postaci rozszerzenia dostawy o kolejnych 50 przegubowców. Pisaliśmy o tym tutaj. Przyjrzeliśmy się wymaganiom przewoźnika wobec nowych nabytków. Dostawy autobusów mają zostać zrealizowane w ciągu maksymalnie 210 dni od podpisania umowy.

MPK na oferty czekało do 21 marca. Na zakup 50 autobusów przegubowych z zamówienia podstawowego przewoźnik przygotował 86 100 000 PLN brutto. Oznacza to, że koszt pozyskania jednego pojazdu spółka oszacowała na maksymalnie 1 400 000 PLN netto. To nie mało, ale też nie za dużo uwzględniając wrocławskie wymagania.

Pierwszą ofertę przedstawił EvoBus Polska. Dealer autobusów Mercedes i Setra jest gotów wykonać zamówienie za 97 342 200 PLN brutto. Jeden Mercedes Citaro G C2 został więc wyceniony na 1 582 800 PLN netto. Cena adekwatna do "gwiazdy" w wersji przegubowej.

Durgą ofertę przedsawił MAN, którego w informacji z otwarcia ofert MPK wskazało jako droższego. Wedle tego dokumentu producent “lwów" chciał wykonać wrocławskie zamówienie za 101 349 400 PLN brutto. Jeden długi "lew" miał więc kosztować MPK ok. 1647 960 PLN netto. Ceny te jednak okazały się być nieprawdziwe.

Wczoraj, 10 kwietnia MPK poinformowało o sprostowaniu informacji z otwarcia ofert. Jak się bowiem okazało źle odczytano cenę zaproponowaną przez MAN-a. Po korekcie okazuje się, że to ten producent przedstawił tańszą ofertę. Jej prawdziwa wartość to 96 247 500 PLN brutto. Daje to cenę za jednego Lion'sa City G w wysokości 1 565 000 PLN netto.

Można więc powiedzieć, że “przegubowa" rozgrywka o Wrocław może się zacząć od nowa. Spróbujmy przeliczyć to na punkty. Dzięki cenie, która ma 40% wagi MAN zyskuje 0,45 pkt nad EvoBusem. Dystrybutor autobusów Mercedes zyskuje natomiast komplet w ocenie technicznej, która również waży 45% i odskakuje producentowi “lwów" o 3,05 pkt.

Pozostają jeszcze dwa kryteria, które łącznie dają 25% punktów. To warunki gwarancji (10%) oraz zużycie energii (15%). W pierwszym z nich MAN zdobywa komplet, a EvoBus zero. Dzięki temu “lew" odrabia stratę i odskakuje od “gwiazdy" obejmując prowadzenie wynikiem 81,5 pkt : 74,55 pkt.

Pozostaje jeszcze zużycie energii wyliczone w oparciu o wynik testu SORT2. Citaro G C2 osiąga lepszy rezultaty niż Lion's City G. Czy to jednak wystarczy by odrobić 6,95 pkt straty do MAN-a? Rozstrzygnięcie będzie więc bardzo emocjonujące.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Wrocław
Mercedes
EvoBus
MAN
  • czeslaw2 – 11.04.2018

    Blech.

  • Łukasz Łaszczuk – 11.04.2018

    To może conecto g tańsze będzie

  • Robert Ulbrych – 12.04.2018

    Nie żadne Citaro, ani kurwa Conecto! MAN musi być!

  • Krzysiek Skwierzyński – 12.04.2018

    Cieszyć się z ewentualnego zwycięstwa MANa będę mógł się tylko pod kilkoma warunkami: - większe odstępy między siedzeniami bo MANy są strasznie ciasne - wydajna klimatyzacja (w MANach Michalczewskiego całe lato jest upał) - miękkie tapicerki siedzeń (MANy Michalczewskiego mają twarde dechy) - oświetlenie wewnętrzne w linii, nie punktowe - należyte zmontowanie (nie wibruje, nie tłucze itd jak w MANach Michalczewskiego) - lekkie przyciemnienie wnętrza

  • czyngis – 12.04.2018

    Lwiątka są OK

  • Zdzich – 12.04.2018

    @ Krzysiek Skwierzyński to wszystko można określić w zamówieniu.Co do klimy to dużo zależy od danego przewoźnika.Kilka lat temu mieliśmy w Jeleniej Górze taki problem.MZK kupiło 8 używanych MANów z Oslo.Prawie w ogóle nie działała w nich klima a ówczesny prezes twierdził że klima w autobusach jest bez sensu.Pisaliśmy pisma,prezes się zmienił i się okazało że klima może dobrze działać.

  • Emil Kucharzewski – 12.04.2018

    Jak Citara C2 mają być z takimi bublami i usterkami różnymi jak te obecne w MPK Wrocław to dziękujemy bardzo za takie Mercedesy ;)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....