TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

W Sosnowcu też tylko Solaris, ale mocno nad e-budżetem
InfoBus.pl - Opublikowano: 24.06.2020 18:00:38
W Sosnowcu też tylko Solaris, ale mocno nad e-budżetem; fot. UM Sosnowiec

24 czerwca mieliśmy otwarcie ofert w dwóch, ważnych dla polskiego rynku elektrycznych autobusów przetargach. W Sosnowcu – podobnie jak w Radomiu – pojawił się tylko Solaris.

Przypomnijmy - Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Sosnowcu szukało dostawcy 14 elektrobusów, w tym:

  • 9 sztuk elektrobusów klasy MAXI o długości w przedziale od 11,8 do 12,15 m, zwanych przez przewoźnika autobusami EV12;

  • 5 sztuk elektrobusów o długości w przedziale od 17,5 do 18,5 m, zwanych przez PKM autobusami EV18.

Do tego dochodziła dostawa, montaż, podłączenie i pierwsze uruchomienie 8 sztuk fabrycznie nowych, mobilnych ładowarek przewodowych, dwustanowiskowych o mocy większej lub równej 80 kW (2 x 40 kW), zwanych dalej ładowarkami Plug-in; zaprojektowanie posadowienia, uzyskanie pozwolenia na budowę, a następnie dostawa, montaż, podłączenie i pierwsze uruchomienie 2 sztuk fabrycznie nowych ładowarek pantografowych o mocy większej lub równej 250 kW, zwanych dalej ładowarkami pantografowymi 250 kW; zaprojektowanie posadowienia, uzyskanie pozwolenia na budowę, a następnie dostawa, montaż, podłączenie i pierwsze uruchomienie fabrycznie nowej ładowarki pantografowej o mocy większej lub równej 190 kW, zwanej dalej ładowarką pantografową 190 kW i obsługa gwarancyjna: autobusów EV12, autobusów EV18 oraz ładowarek Plug-in, ładowarek pantografowych 250 kW i ładowarki pantografowej.

Sporo. Czyli podobnie, jak w Radomiu – zakres szeroki, a temat skomplikowany. Efekt? Jedna oferta. Dodajmy, że termin realizacji tego wielozadaniowego zamówienia to 365 dni od podpisania umowy.

Jedna oferta

24 czerwca PKM Sosnowiec poinformował o złożeniu jednej oferty w elektrycznym postępowaniu – od spółki Solaris Bus & Coach, która opiewa na łączną sumę 46 323 030,00 zł brutto. Natomiast budżet zamawiającego to 41 074 777,59 zl brutto, czyli brakuje 5 248 253 PLN brutto. Sporo, ale poczekajmy na decyzję PKM-u.

Przedsiębiorstwu z Zagłębia od razu należą się podziękowania za transparentność i rozpisanie wszystkich cen. Dzięki temu wiemy, ile kosztował każdy elektrobus i każda ładowarka. Dobry przykład dla innych…

A oto szczegółowe rozbicie oferty Solarisa dla Sosnowca:

  • cena jednego autobusu EV 12 marki Solaris typu Urbino 12 wynosi: 2 632 024,11 zł w tym podatek VAT: 492 167,11 zł;

  • cena jednego autobusu EV 18 marki Solaris typu Urbino 18 wynosi: 3 703 354,11 zł w tym podatek VAT: 692 497,1 1 zł;

  • cena jednej ładowarki plug-in marki Ekoenergetyka typu Plug Charger HX 80 wynosi: 257 106,90 zł, w tym podatek VAT: 48 076,90 zł;

  • cena jednej ładowarki pantografowej 250 kW marki Ekoenergetyka typu Core Charger F250 wynosi: 703 277,10 zł, w tym podatek VAT: 131 507,10 zł;

  • cena jednej ładowarki pantografowej 190 kW marki Ekoenergetyka typu Core Charger F200 wynosi: 654 633,06 zł, w tym podatek VAT: 122 411,06 zł;

Czas na gwarancje

Zawarte w ofercie Solarisa gwarancje na perforację oraz szkielet dla EV 12 i EV 18 to 10 lat, a na cały autobus - 48 miesięcy bez limitu przebiegu.

Z kolei gwarancja na elektryczny układ napędowy - 300.000 km bez limitu czasu eksploatacji; na magazyn energii, tj. akumulatory lub superkondensatory z zachowanie w całym okresie gwarancji pojemności energetycznej na poziomie, co najmniej 80% wartości początkowej - 5 lat.

Co do ładowarek plug-in oraz ładowarek pantografowych 250 kW i 190 kW Soalris zaproponował gwarancje:

  • na obudowy ładowarek w zakresie perforacji, spowodowanej przez korozję - 7 lat,

  • na powłoki lakiernicze i oznakowanie obudów ładowarek - 5 lat,

  • na wykonane linie kablowe zasilające ładowarki - 7 lat,

  • na pozostałe elementy ładowarek, w tym w szczególności na ich prawidłową i bezawaryjną pracę -5 lat,

Dobre doświadczenia

Sosnowiecki PKM użytkuje trzy 12-metrowe autobusy elektryczne wyprodukowane przez Solaris Bus and Coach.

-"Gdy pierwszy z naszych autobusów pokonał barierę 100 tysięcy kilometrów mówiłem, że wykorzystujemy je przez 7 dni w tygodniu, po około 21 godzin. Nic się nie zmieniło, nadal są w niemal ciągłej eksploatacji. Jesteśmy bardzo z nich zadowoleni – tłumaczy Piotr Drabek, dyrektor techniczny w PKM Sosnowiec.

Autobusy, były pierwszymi tego typu pojazdami jeżdżącymi pod szyldem ówczesnego KZK GOP, a teraz ZTM. Firma za trzy sztuki zapłaciła w sumie 7,6 mln zł. Pierwszy z trzech sosnowickich autobusów elektrycznych marki Solaris wyjechał na trasę w kwietniu 2018 roku. Łącznie mają na liczniku przejechanych pół miliona kilometrów.

Teraz PKM Sosnowiec chce powiększyć swoja e-flotę o 14 kolejnych pojazdów, w tym 5 będzie 18-metrowych, a pozostałe 12-metrowe. Powstanie również infrastruktura potrzebna do ich obsługi, w tym 3 ładowarki pantografowe oraz 8 ładowarek przewodowych typu plug-in. Pytanie, czy dostarczy je w ramach pierwszego postepowania przetargowego Solaris, czy przewoźnik poszuka niższych cen w kolejnym zamówieniu? Zobaczymy

Na koniec dodajmy, że zakup ten będzie możliwy dzięki dofinansowaniu otrzymanemu z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Sosnowiecki PKM jest jednym z 13 podmiotów, który otrzymał fundusze. W sumie jest to blisko 30 milionów złotych netto dofinansowania, co stanowi 85 proc. całego, wartego prawie 36,5 mln zł projektu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
elektrobus
PKM Sosnowiec
Solaris

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....