TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

W poniedziałek wyrok KIO ws. przetargu ZTM Kielce
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.10.2017 18:57:48 18 komentarzy
W poniedziałek wyrok KIO ws. przetargu ZTM Kielce

Do poniedziałku, 16 czerwca, Krajowa Izba Odwoławcza odroczyła wydanie wyroku, w sprawie odwołania firmy startującej w przetargu na obsługę komunikacji w Kielcach przez najbliższe 10 lat, od decyzji Zarządu Transportu Miejskiego, który wykluczył spółkę z postępowania.

Pod koniec września Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM)zakończył badanie ofert w przetargu. Uznał za ważną droższą ofertę, jaką złożyło Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji (MPK). Prywatna spółka Michalczewski odwołała się w tej sprawie do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO).

Jednym z warunków zamawiającego było dysponowanie przez przystępującego do postępowania lub posiadanie w ciągu pięciu miesięcy od podpisania umowy bazy transportowej o określonych parametrach. ZTM w decyzji wykluczającej z przetargu prywatną firmę uznał m.in., że nie jest ona w stanie spełnić warunków dotyczących organizacji zajezdni. Przeciwnego zdania byli przedstawiciele wykluczonej spółki, którzy odwołali się od decyzji ZTM.

W piątek, 13 czerwca,  spór trafił na wokandę w KIO. Jak powiedziała PAP rzecznik prasowa KIO Magdalena Grabarczyk, wyrok ma zostać ogłoszony w poniedziałek. "Izba przeprowadziła rozprawę. Wydaje wyrok po rozważeniu stanowisk stron i uczestnika oraz ocenie zgromadzonego w sprawie materiału dowodowego" - dodała rzecznik.

Na wyrok KIO przysługuje skarga; jeśli zostanie złożona, będzie ją rozpatrywał Sąd Okręgowy w Kielcach.

Wg informacji przekazanych wcześniej przez ZTM, analiza wykazała, że prywatnej firmie stworzenie zajezdni zajmie ok. ośmiu miesięcy. Chodzi m.in. o uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych dotyczących inwestycji, by móc przygotować w bazie warsztat, parking czy myjnię.

Dyrektor ZTM Marian Sosnowski argumentował, że zamawiający nie otrzymał zdecydowanego stanowiska od firmy, że może spełnić te warunki. "Mamy natomiast dokumenty z urzędu miasta, że byłoby ciężko uzyskać decyzje i wybudować i oddać zajezdnię do eksploatacji w ciągu pięciu miesięcy" - argumentował we wcześniej rozmowie z PAP. ZTM pozyskał też informacje z magistratu, że spółka do połowy września nie rozpoczęła starań o dokumentację, niezbędną dla realizacji inwestycji.

Przedstawiciele firmy, którą wykluczono z przetargu argumentowali, że po to w specyfikacji zamówienia jest zapisany termin na doposażenie czy rozbudowę zajezdni, aby przewoźnik miał czas - po podpisaniu umowy - na dostosowanie zajezdni do wymogów. "Powszechna praktyka jest taka, że po podpisaniu umowy przez te cztery, pięć miesięcy dostosowuje się zajezdnię do stawianych wymogów. Oczywiście jest to termin możliwy do zrealizowania" - zapewniała wcześniej w wypowiedzi dla PAP prezes spółki, Aleksandra Michalczewska-Kucharska.

Wart ponad 600 mln zł przetarg na obsługę - od przyszłego roku przez 10 lat - komunikacji autobusowej w Kielcach i dziewięciu ościennych gminach, ZTM ogłosił w kwietniu. Oferty złożyły dwie firmy: MPK - spółka pracownicza, która obecnie realizuje te usługi w mieście oraz prywatna spółka Michalczewski, która prowadzi przewozy m.in. w Radomiu i we Wrocławiu.

W czerwcu otwarto oferty. ZTM zamierzało przeznaczyć na realizację zamówienie 6,31 zł brutto za tzw. wozokilometr. Prywatny przewoźnik zaproponował 6,07 zł, a MPK - 6,57 zł.  Podczas niedawnej sesji ray miasta Kielce uzupełniono Wieloletnią Prognozę Finansową o dodatkowe ok. 27 mln zł, które mają być przekazane w ciągu 10 lat na usługi przewozowe. Kwota ma wesprzeć ewentualną realizację przez ZTM nowego kontraktu na przewozy w mieście - z MPK. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
KIO
Michalczewski
ZTM Kielce
MPK Kielce
  • pokipo – 13.10.2017

    We Wrocławiu przez 2 lata nie zdołali hali naprawczej i myjni postawić, to co dopiero w 5 miesięcy.

  • pniok – 13.10.2017

    Dlaczego Autor nie czyta tego co napisze? Chyba chodzi o październik, a nie czerwiec, jak zostało dwukrotnie napisane.

  • pasażer1 – 13.10.2017

    Takie rzeczy (CZYTAJ JAJA ) jakie ZTM zafundował mieszkańca Kielc to jeszcze nigdzie nie było i nie będzie!!!!

  • Frajerstwo sp.zoo – 13.10.2017

    Oni autobusy we Wrocławiu naprawiaja w namiocie

  • Lotr – 13.10.2017

    A mieli w umowie we Wrocławiu wymóg zbudowania hali naprawczej i myjni? Tabor jest nowy więc nie wymaga ciągłych napraw, w razie czego na gwarancji i tak trzeba wieźć do serwisu nie naprawiać na miejscu. A myjnia może być mobilna. W warunkach przetargu powinny być określane wymogi do osiągnięcia (np. poziom wykonanych poprawnie kursów i poziom czystości taboru) i sposób ich sprawdzania, a jak przewoźnik sobie to osiągnie to jego sprawa. Bo betonowy budynek warsztatu sam z siebie autobusów nie naprawi, jak przewoźnik będzie chciał oszczędzać to sobie urządzi w nim serwis z usługami na zewnątrz a autobusy będzie naprawiać na klepisku. Tak samo z myjnią.

  • kierowca – 13.10.2017

    Tak , nowe się nie psują, nie trzeba robić OT nie wymagają nawet mycia, wystarczy parą dmuchnąć i po sprawie bo z pary to przecież nie ma scieków. Zamawiający (ZTM) użycza kilkadziesiąt SWOICH nowych autobusów i sobie życzy aby było to i to i to i koniec kropka na klepisku to się skończyło dawno, spróbuj coś Niemczech zrobić na klepisku czy umyć, tak więc chceta mieć unijne standardy nowe busy niską podłogę klimy i inne bajery to nie róbcie partyzantki i tylko tak jak powinno być

  • Kierowca – 14.10.2017

    Budowę hali we Wrocławiu zablokowało Mpk Wrocław nakładając horendalne kary według swojej interpretacji zapisów umowy. Jednak przegrali proces sądowy i teraz będą je oddawać z odsetkami co powinno przywrócić niektóre rzeczy na właściwe tory. U michalczewskiego przynajmniej nie zwalniają za przejście przez szlaban albo nie popieranie króla..

  • ! – 14.10.2017

    Michal walcz!!!

  • Kielczanin – 14.10.2017

    W 5 miesięcy to ja mogę dom postawić, więc śmiać mi się chce po wypowiedział niektórych ,,specjalistów od wszystkiego". Zajmijcie się tym co robicie, a nie będziecie wypowiadać się w sprawach budownictwa, mając o tym zielone pojęcie. Z tego co widziałem to znajduje się tam hala, więc należy ją tylko zmodernizować i do postawienia jest sama myjnia. I nie słuchajcie ani TVP, ani radia, czy ,,świadków" MPK. Bo g..... widzieli i sieją propagandę.

  • da – 14.10.2017

    ZTM to nawet nie potrafi ułożyć porządnie rozkładów jazdy. Nie tak dawno tak "poprawili" najważniejszą kielecką linię 35, że jeździ znikąd donikąd, olewając duże osiedle oraz Kadzielnię i 3 przystanki, na których wsiadało po kilka - kilkanaście osób na każdym kursie, a z drugiej strony odcinając od bazy marketowej. O stadach pustych autobusów co godzinę nie wspomnę... Gdyby w ZTM ktokolwiek myślał, to podzieliliby ten przetarg na 3-4 zadania. Przy 1 przewoźniku ZTM to przerost formy nad traścią i przejadanie publicznej kasy.

  • da – 14.10.2017

    o szczycie geniuszu, że 35 jedzie z 2 strony Żytniej nie wspomnę

  • kolo – 14.10.2017

    Zamawiający na tym etapie nie jest od udowadniania czy się da czy nie. Dlaczego ma ponosić koszty rozpoczynania budowy skoro go nie wybrano. Skoro twierdzą że nie da się w 5 miesięcy tzn że przetarg napisany pod MPK. Po za tym jak nie spełni wymogów to chyba zapisali kary itdPo za tym dziwne mpk stare autobusy i stawka 50 gr wyższa

  • pasanger – 14.10.2017

    Różnica jest taka że MPK już wszystko ma, a Michalczewski dopiero MA MIEĆ, a na wszelkie prośby dot doprecyzowania oferty albo się skażył albo obrażał albo w najlepszym razie informował że nawet jak nie spełi warunków to są jary które będzie płacił za braki. A tu nie chodzi o płacenie kar tylko o wiarygodnego partnera , to co ty się dziwić że miasto woli stare sprawdzone może nie idealne MPK niż Michalczewskiego , który jakby co to najwyżej będzie płacił kary i się odp bo dałem niższą cenę . A co do tego ponoszenia kosztów przed rozstrzygnięciem , stać go było (Michalczewskiego) na przygotowanie oferty, stać go było na prawników na te wszystkie odwołania, stać go było opłacić judaszy ze scyzoryka i KPK a nie starczyło parę złociszy na wniosek o warunki zabudowy dla zaplecza myjni itd.??????

  • p wawa – 15.10.2017

    Wymaganie realizacji oferty przed przetargiem jest niepoważne. Miejmy nadzieję, że KIO to odrzuci.

  • obserwator – 15.10.2017

    pasanger, ZTM i MPK Kielce pierwszy raz w swoim życiu mają do czynienia z prawdziwym przetargiem. Dlatego to co winnych miastach uznawane jest za normalną ofertę dla nich jest niewiarygodną kartką papieru. przed przetargiem w Kielcach Michalczewski startował m.in. we Wrocławiu, Gdańsku czy Bielawie i wszędzie tak jak większość pozostałych oferentów nie mieli ani zajezdni ani autobusów. Więc problem nie leży po stronie oferenta ale zamawiającego, który dalej żyje w latach 90tych.

  • Kol – 16.10.2017

    @pasanger: tu nie chodzi o parę złociszy na wnioski tylko przygotowanie się na to, że urzędasy będą blokować i przeciągać wydanie tych pozwoleń. Więc lepiej załatwić realizację postanowień SIWZ bez konieczności ich łaski. To co się dzieje w Kielcach to sprawa dla prokuratury i to chyba na więcej niż jedno postępowanie. I Lubawski z ZTM tak naprawdę działają nieudolnie na szkodę MPK, bo można było tak jak w każdym innym mieście w Polsce skomunalizować MPK i przetarg by się zrobiło najwyżej na 20-30 autobusów, reszta byłaby zostawiona w spokoju. To było oczywiste, że nie da się wiecznie ustawiać przetargów, nawet jak teraz MPK się uda, to w następnym przetargu już nie.

  • mechanik – 16.10.2017

    Michalczewski wraca do gry. W końcu coś ruszyło z tą patologią.

  • !!! – 16.10.2017

    BRAWO MICHAŚ!!!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....