TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

W Nysie SOR vs Solaris. Ponad budżetem, ale ceny niższe
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.08.2019 15:00:56
fot. Konrad Bek

Przybliża się perspektywa zakupu przez Nysę dwóch małych elektrobusów. Ceny zaproponowane przez SOR-a i Solarisa przewyższają budżet, ale są dużo niższe w porównaniu z poprzednim przetargiem.

Przypomnijmy, że Nysa już dwa razy próbowała kupić autobusy elektryczne. W ubiegłym roku ogłoszono przetarg na ich dostawę. Jednak zakończył się on niepowodzeniem. Nikt nie chciał przedstawić miastu ofert. W marcu ogłoszono nowy przetarg. Jednak i on nie przyniósł pozytywnego rezultatu. Miasto bowiem uznało, że oferty SOR-a i Solarisa były ponad zakładane możliwości finansowe, aczkolwiek przyznać trzeba, iż mocno zaniżone w stosunku do obecnych realiów.

W połowie lipca ogłoszono nowy, już trzeci przetarg. Dalej chodziło miastu o konstrukcje klasy MIDI. Do tej pory każdy pojazd musiał mieć nadwozie o długości od 8,90 do 10,50 m, szerokości całkowitej od 2,40 do 2,55 m i wysokości całkowita do 3,40 m. Ponadto miał umożliwiać podróż min. 50 pasażerom, w tym przynajmniej 19 na miejscach siedzących.

"Elektryki" muszą posiadać jeden lub dwa silniki trakcyjne o mocy min. 170 kW. Baterie litowo-jonowe lub litowo-tytanowe mają mieć pojemność energetyczną nie mniejszą niż 170 kWh. Oczywiście konieczna będzie też dostawa odpowiednich ładowarek. Dotychczas miasto wymagało, aby autobusy były przystosowane do dwóch rodzajów ładowania- wolnego o mocy 40 - 80 kW poprzez złącze plug-in oraz szybkiego przez pantograf o mocy 200 kW. Pełne naładowanie baterii ładowarką o mocy 80 kW miało nastąpić w ciągu maksymalnie czterech godzin.

Dostawa elektrobusów oraz uruchomieniem ładowarek ma nastąpić w ciągu maksymalnie 365 dni od podpisania umowy ze zwycięzcą przetargu.

Dziś, 30 sierpnia minął termin składania ofert. Na autobusy oraz ładowarki miasto przygotowało tyle co poprzednio, czyli 4 132 800 PLN brutto. A to dało wycenę jednostkową za elektrobus z ładowarką na poziomie 1 680 000 PLN. Dużo to nie jest. Nic więc dziwnego, że otwarte wtedy oferty przewyższały te szacunki. Choć można mówić o sporej obniżce.

Tańszy jest SOR, który minimalnie przewyższa nyski budżet. Czeski producent zaproponował cenę 4 231 200 PLN brutto. To daje 1 720 000 PLN netto za jeden pojazd, najprawdopodobniej typu EBN10 z ładowarką. Jak widać cena jednostkowa spadła z 2 110 000 PLN netto.

Droższą ofertę przedstawił Solaris. Dwa Urbino 8,9LE electric oraz ładowarki producent z Bolechowa zaproponował za 4 525 908 PLN brutto. To z kolei daje cenę jednostkową 1 839 000 PLN netto. A to oznacza obniżkę z 2 275 000 PLN netto.

W tej sytuacji wydaje się, że miasto poszuka dodatkowych pieniędzy i najprawdopodobniej ogłosi zwycięzcą przetargu SOR-a. W końcu cena jest naprawdę niczego sobie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Nysa
UM
MZK Nysa
SOR
Solaris
elektrobus
  • Jakub Cettler – 31.08.2019

    Niech wygra Solaris a nie Szpitalny Oddział Ratunkowy (sor)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....