Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W Los Angeles pojawią się piętrowe elektrobusy!

infobus
25.07.2018 11:30
0 Komentarzy

Autobusy piętrowe nie są powszechne w USA. Aleto się zmienia. Za przykładem Londynu, który zmienia krok po kroku swojąpiętrową flotę autobusową na napęd elektryczny, Foothill Transit działający podLos Angeles zamówił pierwsze tego typu autobusy. Będzie to więc podwójnapremiera na ulicach kalifornijskiego miasta.

Autobusy zostaną wyprodukowane przez brytyjskiegoproducenta Alexander Dennis, który jest niekwestionowanym liderem w kwestii „piętrusów”.Pojazdy zostaną wyposażone w system bateryjnyi układ napędowy kalifornijskiej firmy Proterra. Tak skompletowane autobusy będądostarczane od 2019 roku.

Foothill będzie „elektryczny” z Proterrą …i ADL
Firma Foothill Transit z Los Angeles zaczęła już proces wymiany swojej liczącej370 autobusów floty na elektrobusy. Plan ten ma zostać wykonany do roku 2030. Jednakjuż teraz co trzeci autobus firmy jest z napędem elektrycznym. Około sztuk 30to pojazdy Proterra. Również dwupoziomowe autobusy ADL będą nosiły logoProterry. Ale to nie wszystko: amerykańska firma wyposaży „piętrusy” w baterietrakcyjne (mają zapewniać pokonanie dystansu aż 360 km na jednym ładowaniu!) icały układ napędowy. Z kolei Alexander Dennis wykona kompletne nadwozia Enviro500Ev w celu zabudowy napędu.

„Dwupiętrowe elektrobusy ADL i Proterry będąw stanie pomieścić 80 pasażerów na dolnym pokładzie, a na górnym 38 osób.” – powiedziałDoran Barnes, dyrektor wykonawczy Foothill Transit.

Testy wykonane przez amerykańskie NarodoweLaboratorium Energii Odnawialnej odkryło, że autobusy elektryczne są osiem razybardziej energooszczędne niż te, które posiadają napęd na gaz ziemny.

Zakup dwóch elektrycznych dwupiętrowychautobusów od Alexander Dennis przez Foothill Transit, jest możliwy dziękidotacji z mechanizmu Capital Toll Revenue Capital Grant przyznanej w 2018 r. Opiewaona na 1,4 mln USD. Foothill Transit zastąpi także dwa 12-letnie podmiejskieautobusy na CNG z dwoma Enviro500EV.

„Wdrożenie Enviro500EV będzie miało ogromnywpływ zmianę wizerunku transportu publicznego w Los Angeles i StanachZjednoczonych” – powiedział Doran Barnes, dyrektor wykonawczy FoothillTransit – „Żadna inna firma autobusowa w USA nie wykorzystuje tej technologiina trasach podmiejskich. Zwiększenie pojemności autobusów bez zwiększania ichliczby w ruchu jest korzyścią dla jednej z najbardziej ruchliwych aglomeracji wkraju.”

Komentarze