TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

W Kielcach wygrywa MPK! Michalczewski nie wyrobiłby się?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.09.2017 12:23:14 28 komentarzy
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

Kielecki Zarząd Transportu Miejskiego rozstrzygnął dziś przetarg na dziesięcioletnią obsługę komunikacji miejskiej. Wybór padł na droższego oferenta, którym było tamtejsze Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji. Tańszy Michalczewski przepadł, gdyż zdaniem urzędników nie spełnił jednego z warunków udziału w postępowaniu.

Przypomnijmy, że w ramach dziesięcioletniego kontraktu ZTM założył, że rocznie wybrany operator będzie miał do wykonania 10 297 000 wzkm (+- 10%). Przewidziano następującą strukturę wykorzystania taboru w skali roku: 

  • Autobusy klasy MEGA będące w posiadaniu operatora (nazwaliśmy je Taborem A) – 2 270 000 wzkm 
  • Autobusy klasy MAXI i MIDI będące w posiadaniu operatora (nazwaliśmy je Taborem B) – 6 102 000 wzkm 
  • Autobusy hybrydowe klasy mega będące własnością ZTM (nazwaliśmy je Taborem C) – 550 000 wzkm 
  • Autobusy hybrydowe klasy maxi będące własnością ZTM (nazwaliśmy je Taborem D) – 1 375 000 wzkm

Wstępnie przewozy miały być realizowane od początku 2018 r. do końca 2027 r. Jednak po odwołaniach do Krajowej Izby Odwoławczej negujących ten oraz kilka innych wymogów dokonano zmian. W efekcie wybrany operator zacznie przewozy w terminie nie krótszym niż 5 miesięcy od podpisania kontraktu (wyrok KIO ws. syng. 745/17 i 760/17).

9 czerwca otwarto oferty. Przedstawili je radomska spółka Michalczewski oraz kieleckie MPK. Jednak tylko pierwsza z ofert mieściła się w środkach przeznaczonych na zakup usług przewozowych przez ZTM. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

Analiza ofert oraz towarzyszące jej wydarzenia przebiegały w sposób bardzo burzliwy. Można o nich poczytać m.in. w artykułach:

Dzisiaj, 21 września ZTM rozstrzygnął przetarg. Wybrano ofertę MPK Kielce. Propozycja spółki Michalczewski została wykluczona jako nie spełniająca warunku udziału w postępowaniu w zakresie dysponowania bazą transportową. Przypomnijmy, że urzędnicy wymagali aby zajezdnia:

  • była zlokalizowana na terenie Kielc
  • była o powierzchni nie mniejszej niż 2,5 ha
  • była wyposażona w warsztaty z minimum sześcioma kanałami płaskimi lub głębokimi, myjnię oraz plac postojowy dla przynajmniej 150 autobusów

ZTM kilkukrotnie prosił Michalczewskiego o wyjaśnienia, które miały potwierdzić lub też nie, że będzie na czas dysponował bazą spełniającą powyższe wymagania. W międzyczasie urzędnicy posiłkowali się także pomocą zewnętrznej kancelarii prawnej oraz ekspertyzą Politechniki Świętokrzyskiej. Dodatkowo wystąpili z pismami do Prezydenta Miasta Kielce z prośbą o udzielenie informacji, czy radomska firma podjęła jakiekolwiek czynności zmierzające w kierunku dostosowania bazy do wymogów SIWZ. Ratusz poinformował, że Michalczewski nie podjął żadnych działań. 

Tutaj pozwolimy sobie na mały komentarz z naszej strony. Wiadomo, że firma nie mając gwarancji wygrania przetargu nie podejmie przed czasem takich kroków. To oczywiste dla każdego, kto choć odrobinę śledzi polskie przetargi na obsługę linii autobusowych i wie jakie ryzyko związane jest z przedwczesnym podejmowaniem pewnych działań.

Dysponując takim materiałem ZTM stwierdził, że ma wystarczająco argumentów by wykluczyć radomską spółkę. Potwierdzeniem tego jest dzisiejsza decyzja.

Jednak budzi ona sporo kontrowersji. Już na pierwszy rzut oka zastanawiające wydają się być dwie kwestie. Po pierwsze czemu urzędnicy przyjęli za pewną argumentację, że uruchomienie bazy w maksymalnie pięć miesięcy od podpisania umowy jest niewykonalne? Przykłady z Warszawy (Mobilis i PKS Grodzisk Mazowiecki) czy Wrocławia (Michalczewski) są tego dobitnym zaprzeczeniem tezy przyjętej przez ZTM.

Wreszcie pojawia się kwestia częściowego ujawnienia lokalizacji bazy Michalczewskiego w Kielcach. W informacji o rozstrzygnięciu postępowania możemy przeczytać, że jeden z wjazdów na zajezdnię miałby się odbywać od strony ulicy Przęsłowej. Radomska firma jak wiadomo zastrzegła jako tajemnicę przedsiębiorstwa w swojej ofercie lokalizację bazy. Stąd też jej ujawnienie byłoby możliwe tylko i wyłącznie w sytuacji wygrania przez Michalczewskiego przetargu i podpisania z nim umowy. W innym przypadku ta informacja nie powinna nigdy wypłynąć oficjalnie w toku postępowania.

Wobec takiego obrotu spraw, który jednych zaskakuje a innych niekoniecznie możemy być pewni, że KIO jeszcze raz będzie musiała przyjrzeć się sprawie. Na werdykt Izby, który z pewnością będzie emocjonujący przyjdzie nam trochę poczekać. Kimkolwiek będzie ostateczny zwycięzca to szampan będzie miał gorzki smak.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Kielce
Michalczewski
MPK Kielce
przetarg
linie
  • Tom – 21.09.2017

    Ha, zapowiada się na uwalenie tej decyzji w KIO. Te argumenty są jeszcze słabsze niż te, którymi MPK chciało uwalić Pesę.

  • Jacek – 21.09.2017

    Śmierdzi na odległość. Mam nadzieję że finał tego przetargu będzie jednak po stronie firmy Michalczewski.

  • . – 21.09.2017

    Mpk się coraz bardziej pogrąża.

  • CeKa – 21.09.2017

    Jeśli dobrze rozumiem to ZTM potwierdziło, że nie da się w wymaganym przez siebie czasie uruchomić zajezdni? ZTM pokazało ekspertyzę udowadniającą, że przetarg był ustawiony pod MPK.

  • Jacek – 21.09.2017

    @CeKa. Tu faktycznie taki wniosek się nasuwa. Teraz prawnicy powinni to mądrze wykorzystać.

  • Fjodor – 21.09.2017

    Daleko mam do Kielc i zupełnie nie jestem związany z żadną stroną, ale to co wyprawiają ztm z mpk sprawia, że kibicuję Michalczewskiemu. Smród tego przetargu jest niesamowity. Mam nadzieję, że dostrzeże go również społeczeństwo Kielc.

  • Miro Maro – 21.09.2017

    O mój bosze... Co to ma być, ale jestem pewien, że to się na tym nie skończy.

  • MichalK – 21.09.2017

    Na miejscu Michalczewskiego darowałbym sobie te Kielce - ale sądziłbym się o np. odszkodowanie w wysokości 10% wartości kontraktu. Widząc podejście Kielc bałbym się wysyłać tam nowe autobusy.

  • advisor – 21.09.2017

    Patologia wygrała... ręce opadają.Kielczanie powinni MPK i spaślaków ze związków na taczkach z miasta wywieźć.

  • Gh – 21.09.2017

    Nawet jak MPK teraz wygra to za 10 lat już nie będzie czego z nich zbierać. Zamiast się zreformować i przygotować do walki o rynek, leżą do góry brzuchami pod otoczką układów politycznych. To nie będzie trwało wiecznie, a jak to się skończy, to zostaną z niczym. A Kielce mogły mieć dobre, komunalne, może trochę mniejsze niż teraz MPK. Zarżną to jak PKS.

  • www – 21.09.2017

    No cóż... Za takie przekręty Kielce powinny dostać bana na środki UE. I co wtedy? Czym będzie jeździło "zwycięskie" MPK? Złośliwie mówiąc Kielce to stan umysłu. Wygląda na to, że od dziesiątek lat nic tam się nie zmieniło. Co z tego, że za kasę z UE położyli kamień na całej głównej ulicy? To nic kompletnie nie zmieniło. To jest przykre...

  • zxc – 21.09.2017

    Brawo !!! MPK ! Dobrze ze nie daliście się patologicznemu prywaciarzowi z Radomia ograć... Dużo lepiej dla pracowników !

  • gd – 21.09.2017

    Co ćpałeś?

  • Stig779 – 21.09.2017

    Gdyby MPK nie rządził ten pieprzony pisior Latosiński, i jak by związkowcynie srali na stołkach to byłoby w miarę normalne przedsiębiorstwo. A tak to kręcą, plują w twarz i coś próbują ustawiać. Czekam na ostatecznywynik. Domagam się czystych, normalnych autobusów w Kielcach anie rozsypujących się złomów bez klimatyzacji

  • Kierowca MPK KIELCE – 21.09.2017

    MPK Kielce ma te problemy przez związkowców którzy tak strajkują. Gdyby odsprzedali swoje udziały miastu. Bez przetargu komunikację obsługiwało by MPK a tak trzeba ogłaszać przetarg, więc niech postępują prawidłowo i teraz zmierzą się odpowiedzialnością i przegraną.

  • nbv – 22.09.2017

    Brawo MPK !!! Nareszcie cena nie jest najważniejsza, tylko pasażerowie i pracownicy.

  • Mieszkaniec Kielc – 22.09.2017

    @nbv Widać, że są ważni pasażerowie, że będziemy kolejne 10 lat jeździć szrotem, zimną marznąć, a latem się gotować. Jest czego gratulować. Mogę tylko zagwarantować, że CBA zostało już poinformowane o przestępstwie, tak samo jak prokuratura.

  • Stig779 – 23.09.2017

    @ nbv zastanów się co piszesz. Mam nadzieję że wszystko się szybko rozstrzygnie.

  • dfg – 23.09.2017

    MPK da radę !

  • ower – 23.09.2017

    Aż trudno uwierzyć że ludzie z Kielc dali się nabrać na "etykietkę" michasia... żeby tak być przeciw swoim !

  • !! – 23.09.2017

    @dfg, @ower: kolesiostwo musi zniknąć!!

  • dfg – 24.09.2017

    !! : Więc pozbądż się michasia .

  • ! – 24.09.2017

    @dfg: radze ci się pozbyć klawiatury, bo piszesz takie kocopoły że się z ciebie w całej polszy śmieją.

  • Mieszkaniec Kielc – 24.09.2017

    Nie karm trolla MPK, bo to jakiś pracownik albo sam wielmożny poseł bogdan latosiński.

  • Stop – 25.09.2017

    Jak przez tyle lat MPK było przeciw mieszkańcom, to czego się spodziewać? Faktycznie, jak można być tak przeciw swoim i tak bardzo nastawionym na swoje własne interesy? Kielce mają dość tego syfu i bezczelności wielmożnych związkowców.

  • pasażer – 25.09.2017

    Najpierw należy wymienić ZTM. Likwidacja linii 35 jest sztandarowym przykładem fachowości tego nowotworu. O stadach autobusów czy dziwnych godzinach kursów nie wspomnę...

  • hura – 25.09.2017

    MPK niech żyje !!!

  • Stig779 – 25.09.2017

    @ pasażer ja ci zlikwiduje 35!!!! To bardzo ważna kielecka linia .Michalczewski powinien do końca walczyć i uczciwie wygrać nawetprzez sąd. Niech trio Latosiński, Lubawski i Śreniawska wylatuje na zbity pysk. Już dość nakłamali i napsuli, nawet nie zainteresowali się programemZeEus. Gdyby nie ten durny pisior Latosiński i Wielmożna Pani Śreniawska to MPK miałoby solidny, bardzo dobrze wyposażony tabor i byłoby wysoko. Ale jak ważniejsze są pieniądze na byle gówno (np doniczki za 140 tysięcy, przystanki za 32 mln i inne pierdoły) to nie ma na nic ważnego. Ta sielanka musi dobiec końca

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....