TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

W Kielcach już po wszystkim. ZTM podpisał umowę z MPK
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.01.2018 12:11:54 1 komentarz
fot. kamS, phototrans.pl

16 stycznia Zarząd Transportu Miejskiego w Kielcach podpisał umowę z tamtejszym Miejski Przedsiębiorstwem Komunikacji na niespełna dziesięcioletnią obsługę większości sieci komunikacyjnej. Kontrakt jest wart nieco ponad 626 mln PLN netto. Zacznie obowiązywać od 1 lutego.

Kielecki przetarg na obsługę większości komunikacji miejskiej był jednym z najgorętszych ubiegłorocznych przetargów w branży. Zdobywca tego dziesięcioletniego kontraktu, który obowiązywałby do końca 2027 r. wykonałby pracę eksploatacyjną na poziomie prawie 103 mln wzkm (+- 10%). Kielecki ZTM szacował, że na zakup usług przewozowych wyda ok. 694,5 mln PLN brutto, co oznacza, że średnią stawkę za wzkm oszacowano na poziomie 5,84 PLN netto.

Na otwarcie ofert musieliśmy trochę poczekać. Mobilis oraz Michalczewski kwestionowali legalność niektórych warunków zamówienia. Krajowa Izba Odwoławcza częściowo przychyliła się do uwag przewoźników. Po tych perturbacjach na 9 czerwca 2017 r. ostatecznie wyznaczono termin składania ofert.

Tańszą i jedyną mieszczącą się w budżecie ZTM przedstawił Michalczewski, który za realizację kieleckiego kontraktu chciał zainkasować nieco ponad 625 mln PLN brutto. Dawało to średnią stawkę za wzkm na poziomie 5,62 PLN netto. Droższa oferta została złożona przez MPK Kielce. Opiewała ona na nieco ponad 676,5 mln PLN brutto. W tym przypadku średnia stawka za wzkm wynosiła 6,08 PLN netto.

Rozstrzygnięcie przetargu również było poprzedzone kilkoma odwołaniami do KIO. Wreszcie 21 września ZTM za lepszą uznał ofertę MPK. Michalczewski został wykluczono z postępowania. Radomska spółka odwołała się do KIO, a ta kazała przywrócić przewoźnika do przetargu i ponownie rozpatrzyć obie oferty. Z rozstrzygnięciem tym nie zgodzili się ZTM i MPK zaskarżając je do Sądu Okręgowego w Kielcach. Na pierwszą rozprawę musieliśmy poczekać aż do 29 grudnia 2017 r. Okazało się bowiem, że ZTM i MPK nie opłacili wpisów od swoich skarg.

Wyrok ostatecznie poznaliśmy 11 stycznia, choć od samego początku budzi pewne kontrowersje z uwagi na to, że może wstrząsnąć polskim system zamówień publicznych. Sąd przyznał racje zamawiającemu oraz kieleckiemu przewoźnikowi. Tym samym Michalczewski już definitywnie wypadł z gry, a ZTM i MPK dostali zielone światło do zawarcia umowy.

Kontrakt podpisano 16 stycznia. MPK na nowych zasadach zacznie jeździć od 1 lutego. Umowa będzie obowiązywać do końca 2027 r. Dodatkowo do jej realizacji przewoźnik otrzymał 25 hybrydowych Solarisów, które kupiło miasto. MPK będzie rozliczane ze swoich usług według czterech stawek wyjściowych za wzkm:

  • 6,20 PLN netto – autobusy klasy MIDI i MAXI w posiadaniu MPK
  • 7,05 PLN netto – autobusy klasy MEGA w posiadaniu MPK
  • 4,45 PLN netto – autobusy hybrydowe klasy MAXI udostępnione przez miasto
  • 4,85 PLN netto – autobusy hybrydowe klasy MEGA udostępnione przez miast

Dodatkowo przewoźnik będzie zobligowany do pozyskiwania autobusów we własnym zakresie. Cel jest jeden- w każdym roku obowiązywania nowej umowy średni wiek taboru nie może przekraczać 8 lat. Dodatkowo każdy nowy autobus, który zostanie wprowadzony do obsługi musi posiadać klimatyzację przestrzeni pasażerskiej.

Kieleckie MPK po paromiesięcznych bojach na kolejne 10 lat utrzymało podstawę swojego stanu posiadania. Jest to jednocześnie największy prywatny przewoźnik autobusowy, który działa jako spółka pracownicza, co jest w kontekście dotychczasowych wyników ewenementem nie tylko w skali Polski, ale chyba nawet całej Europy. Jednak opieranie przychodów w większości na jednym kliencie może być dosyć ryzykowne.

W tym roku czeka nas jeszcze przetarg w Kielcach na obsługę tzw. linii "unijnych" ośmioletnimi Solarisami, które należą do miasta. Ale chyba już nie należy się nastawiać na tak ostrą walkę.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
linie
ZTM Kielce
MPK Kielce
  • Kielecka Platforma Komunikacyjna – 29.01.2018

    Dokładnie 🙂 Przetarg na unijne, Michalczewski będzie walczyć 🙂

  • TransInfo.pl – 29.01.2018

    Prawdę powiedziawszy wątpliwe jest, by ktoś próbował jeszcze zawalczyć o Kielce w sytuacji, kiedy stawka kosztorysowa za wzkm na liniach "unijnych" jest parę groszy groszy wyższa od tej, którą obecnie ma MPK. A to tylko jeden z niuansów.

  • Marcin Maciocha – 29.01.2018

    to, że ZTM podpisał umowę to dopiero połowa sukcesu :) jak niedoszły wygrany będzie chciał skutecznie napsuć krwi to zgłosi sprawę do KE a tam różnie może być, może ktoś np uznać, że przetarg nie był ok i MPK dostaje pomoc publiczną de facto ;)

  • Kielczanin – 29.01.2018

    Co tu można mówić... bardzo źle przygotowany przetarg (SIWZ i brak jakiego kolwiek podziału). ZTM tak na prawdę sam na siebie ukręcił bata. Gdyby urzędnicy pomyśleli, to przy przetargu na obsługę linii unijnych można by zlikwidować część linii, części zmienić trasę, powiększyć ilość na tych liniach autobusów co dało by taki sam efekt jak na 46 i 35 (odjazdy co 10/15 min), tylko w większych ramach czasowych, np. 30 minut. Do rozkładu tych linii powinien ktoś przysiąść z głową, po za tym nie jest określone, że przetarg musi się opierać tylko o linie unijne. (W umowie obecnego przetargu nie było chyba podanych konkretnych linii, chyba że się mylę) Można by wymagać od nowego operatora wyposażenia się w nowe autobusy o napędzie hybrydowym, elektrycznym, czy gazowym do obsługi linii wokół centrum, to jest OW i OZ, czy też obsługi linii nocnych nowym taborem. Przy tym warto pomyśleć nad zwiększeniem liczby linii nocnych, bo obecnie część Kielc jest nocą odcięta od komunikacji. I proszę urzędników niech nie liczą na potoki pasażerskie nocą, bo takich nie będzie, a wiadomo, że oni najchętniej zlikwidowaliby wszystkie linie nocne.

  • Renata Kakka – 29.01.2018

    Teraz należałoby potraktować tak samo kieleckie firmy w przetargach w całej Polsce tak jak oni to zrobili. Najlepiej odrzucać na starcie bez patrzenia w ofertę.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....