TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

W Katowicach nie ma Ursusów, więc będą Solarisy. Na prąd
INFOBUS.PL - Opublikowano: 08.07.2019 14:00:32
fot. UM Katowice

Nie ma Ursusów, więc będą Solarisy- to efekt rozstrzygnięcia przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Katowicach przetargu na dostawę pięciu elektrobusów klasy MAXI. Umowa już za chwilę.

Teoretycznie elektryczne "dwunastki" powinny już być w Katowicach od kilku miesięcy. Życie jednak zweryfikowało te plany. Mający duże problemy finansowe Ursus, który początkowo miał je dostarczyć otrzymał na początku marca wypowiedzenie kontraktu od PKM. Jako podstawę odstąpienia od umowy przewoźnik wskazał opóźnienie w dostawie wyłapane przez producenta z Lublina. Z tego co nieoficjalnie dowiedzieliśmy się to Ursus nie potrafił przekonać delegacji śląskiego przewoźnika, że jest w stanie w miarę szybko zamknąć ten kontrakt i nie pokazał, na jakim etapie znajduje się produkcja tych pojazdów.

Przetarg na krótkie "za-Ursusy"
W tej sytuacji PKM nie pozostało nic innego jak ogłosić nowe postępowanie zakupowe. Wystartowało ono pod koniec kwietnia. Katowicki przewoźnik dalej celował w pięć "MAXI-elektryków" o długości od 11,8 do 12,15m, szerokości do 2,55 i wysokości do 3,3 m. Pojemność autobusów określono na 80 miejsc, z czego dla min. 20 osób przewidziano miejsca siedzące, a wymiana pasażerów odbędzie się przez trzy pary dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-2.

Wymagano, aby napęd elektryczny umożliwiał trakcję jazdy podobną do trakcji autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy z silnikiem diesla, a jeden lub dwa silniki trakcyjne miały mieć co najmniej 160 kW mocy. Ładowanie pojazdów ma się odbywać w systemie plug-in (ładowarką dedykowaną o mocy 40kW lub 80kW) oraz przez pantograf odwrócony (mocą do 200kW). Elektrobusy muszą posiadać baterie o pojemności min. 200 kWh.

Pojazdy będą objęte trzyletnią gwarancją całopojazdową oraz min. ośmioletnią na trwałość baterii przy założeniu, że ich pojemność nie spadnie poniżej 80% stanu początkowego. Termin dostawy całej piątki to 350 dni od podpisania umowy. Szczegółowo wymagania PKM w nowych "elektrycznym rozdaniu" opisaliśmy tutaj.

6 czerwca minął termin składania ofert. Na piątkę elektrycznych "za-Ursusów" katowicka spółka przygotowała 13 530 000 PLN brutto. A to daje wycenę za jedną bateryjną dwunastkę w wysokości 2 200 000 PLN netto. Było to nieco mniej w porównaniu z budżetem sprzed niespełna dwóch lat.

Nie było więc zaskoczeniem, że jedyna otwarta wtedy oferta przewyższała te szacunki. Przedstawił ją Solaris. Propozycja producenta "jamników" opiewała na 15 313 500 PLN brutto. A to dało 2 490 000 PLN netto za jednego nU12e w pakiecie z trzyletnią gwarancją całopojazdową i ośmioletnią na baterie, a więc zgodnie z minimum wyznaczonym przez PKM. Cena jednostkowa wskazywała, że Solaris zaoferował autobusy z bateriami High Power.

Akcja-akceptacja
Miesiąc czekaliśmy na rozstrzygnięcie. PKM zwiększył budżet i kilka dni temu, 4 lipca zaakceptował ofertę Solarisa. Pozostaje więc oczekiwanie na podpisanie umowy.

To oznacza, że za kilka miesięcy katowicki przewoźnik odbierze łącznie 30 pojazdów z fabryki w Bolechowie w ramach dwóch dostaw. Pod koniec roku do Katowic powinny zacząć przyjeżdżać pierwsze z 25 Nowych Urbino 12 z napędem konwencjonalnym. Nie można także zapominać o dostarczonych na przełomie 2018 i 2019 r. pięciu elektrycznych nU18. PKM Katowice jest czwartym w Polsce elektrobusów tego typu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
PKM Katowice
Solaris
elektrobus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....