TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Volvo zwycięża w Łodzi
InfoBus.pl - Opublikowano: 05.08.2020 16:00:06
Volvo zwycięża w Łodzi

W dniu dzisiejszym Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne z Łodzi rozstrzygnęło przetarg na dostawę 17 sztuk autobusów elektrycznych o długości 12-metrów.

Jest to drugi ogromny sukces Volvo w przetargach na dostawy autobusów elektrycznych na polskim rynku. Dwa tygodnie temu Volvo wygrało przetarg na dostawę 10 autobusów elektrycznych dla PKM Gliwice. W chwili obecnej autobusy elektryczne marki Volvo są eksploatowane w Polsce przez MPK Inowrocław (8 sztuk) i MPK Świdnica (2 sztuki).

Przypomnijmy, że 7 lipca łódzkie MPK otworzyło oferty za zakup 17 elektrobusów plus 6 w opcji. Budżet był jednak nieoszacowany, bo wnosił 44.329.200,00 zł brutto / 36.040.000 zł netto, co oznacza że MPK szacowało cenę jednostkową na poziomie 2.120.000,5 zł netto.  Dla porównania propozycje obu producentów opiewały na następujące kwoty: Solaris z modelem Urbino 12 electric zaproponował cenę 47,46 mln za podstawową część, a 64.066.589,34 zł / 52.086.657 zł netto za wszystko, co dało cenę za jednego nU12e na poziomie 2.264.637,2 zł netto. Do tego producent zadeklarował gwarancję całopojazdową przez 72 miesiące i gwarancję na akumulatory trakcyjne także na 72 miesiące. Volvo z modelem 7900 Electric dało bardzo zbliżoną cenę - 47,67 mln zł brutto za podstawową część, a 64.501.200,02 zł / 52.440.00 zł netto, co dało jednostkową cenę za 7900E na poziomie 2.280.000 PLN neto. Do tego gwarancję całopojazdową na 72 miesiące i gwarancje na akumulatory trakcyjne także 72 miesiące.

Volvo otrzymało 99,46 pkt natomiast Solaris 94,70 pkt. Volvo zdecydowanie wygrało, dzięki parametrom ekologicznym, a to za sprawą przelicznika punktów przyznawanych w tym kryterium (najlepsza oferta otrzymała maksymalną ilość punktów, natomiast druga bez względu na zaoferowane parametry 0 pkt).

Jakich autobusów chce Łódź?

Przypomnijmy - elektrobusy dla Łodzi mają mieć długość od 11,8 do 12,5 m i wysokość maksymalnie 3,4 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich w przejściu środkowym oraz we wszystkich drzwiach, o wysokości wejścia nie większej niż 340 mm od powierzchni jezdni. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2, otwieranych do wewnątrz z napędem pneumatycznym sterowanym elektrycznie. Szerokość efektywna drzwi ma wynosić minimum 1100 mm. Autobusy będą zasilane energią elektryczną pochodzącą z akumulatorów trakcyjnych o pojemności adekwatnej do zapotrzebowania pojazdu podczas pracy na linii, jednak nie mniejszej niż 100 kWh. Ładowanie elektrobusów ma się odbywać poprzez ładowarki typu plug-in zlokalizowane w zajezdni, a także ładowarki zlokalizowane na krańcówkach (pętlach krańcowych) o mocy nominalnej 300 kW. W tym przypadku zastosowanie znajdzie tzw. odwrócony pantograf, tj. opuszczany z kopuły masztu połączonego z ładowarką. W przedziale pasażerskim znajdą się wygodne, profilowane siedzenia. Wentylację zapewnią przesuwne okna, a także klimatyzacja i wentylatory. Z kolei stanowisko kierowcy oddzielone będzie od przedziału pasażerskiego, wyposażone w pełną, zabudowaną, zamykaną kabinę z wyjściem przez pierwszą połówkę pierwszych drzwi. Miejsce pracy kierowcy będzie wyposażone m.in. w fotel obrotowy, zawieszony pneumatycznie, z pełną regulacją bezstopniową w zależności od indywidualnych potrzeb kierowcy, wyposażony w składane i regulowane podłokietniki, a także w dwa wieszaki, zabudowaną we wnętrzu kabiny kierowcy lodówkę (schładzarkę) elektryczną, uchwyt (podstawkę) umożliwiający bezpieczne postawienie typowej szklanki (kubka) lub butelki z napojem o pojemności 0,5 l, pojedynczy port USB. System informacji pasażerskiej stanowić będą tablice zewnętrzne LED (przednia, boczna, tylna). Wewnątrz znajdzie się tablica boczna LCD o przekątnej minimum 38 cali – umożliwiająca prezentowanie listy przystanków w formie graficznej (zaznaczenie przystanku strefowego), numeru linii, nazwę przystanków krańcowych, kierunku jazdy, mapki przejazdu, czasu przejazdu między przystankami, nr służbowego kierowcy, reklam, piktogramu środka transportu (autobus), piktogramu np. dworca lub szpitala i innych treści graficznych i tekstowych. Informację pasażerską uzupełnią również tablica wewnętrzna podsufitowa, umieszczona w osi podłużnej autobusu za kabiną kierowcy – z napisem dwurzędowym, umożliwiająca wyświetlanie numeru linii, nazwę przystanków końcowego oraz pośrednich, a ponadto elektroniczna tablica dwustronna LCD o przekątnej minimum 22 cale, z uchwytami do zamocowania wewnątrz pod sufitem, umożliwiająca prezentowanie reklam, numeru linii, nazwę przystanków końcowego oraz pośrednich.

Obecnie MPK Łódź posiada we flocie zaledwie 24 autobusy marki Volvo przy taborze na poziomie około 418 autobusów, jednak jeszcze kilka lat temu w taborze było ponad 100 sztuk autobusów tej szwedzkiej marki.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Łódź
Volvo
elektrobus

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....