TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Volvo wraca do Jeleniej Góry, a MAN się umacnia!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 12.12.2017 17:03:52 5 komentarzy
Volvo wraca do Jeleniej Góry, a MAN się umacnia!

11 grudnia Miejski Zakład Komunikacyjny w Jeleniej Górze rozstrzygnął trzyczęściowym przetarg na dostawę 20 nowych autobusów. Przewoźnik wybrał dostawców w dwóch zadaniach. Volvo, które po latach przerwy wraca do Jeleniej Góry podzieli się z MAN-em.

O ogłoszonym pod koniec września przetargu pisaliśmy tutaj. Przyjrzeliśmy się także specyfikacji autobusów jakich oczekuje przewoźnik z Jeleniej Góry. W pierwszym zadaniu MZK chciało wyłonić firmę, która dostarczy 15 autobusów klasy MAXI z silnikami diesla Euro 6. Dostawy zostaną zrealizowane w dwóch transzach. Pierwsze pięć pojazdów ma trafić do Jeleniej Góry w ciągu 210 dni od podpisania umowy. Pozostałe mają zostać przekazane MZK maksymalnie 60 dni później.

W części drugiej spółka z Jeleniej Góry miała wybrać firmę, która dostarczy dwa autobusy przegubowe. Autobusy z tego zadania mają trafić do przewoźnika w ciągu ośmiu miesięcy od podpisania umowy. W ostatnim, trzecim zadaniu MZK chciał wyłonić firmę, która dostarczy trzy autobusy klasy MAXI z napędem hybrydowym. Pojazdy z tego zadania mają trafić do Jeleniej Góry w ciągu siedmiu miesięcy od podpisania umowy.

Na zakup wszystkich 20 autobusów spółka przygotowała 25 250 400 PLN bruto. Do 15 listopada przewoźnik czekał na oferty. Otrzymał ich trzy od dwóch producentów. To MAN i Volvo.

Na pierwszą cześć MZK miało przygotowane 17 859 600 PLN brutto. Oznacza to, że koszt zakupu jednego autobusu dwunastometrowego z silnikiem diesla spółka oszacowała na 968 000 PLN netto. Oferta, którą przedstawił MAN była o niespełna 1,1 mln PLN brutto niższa od budżetu MZK na to zadanie. Opiewała ona na 16 769 205 PLN brutto. Producent "lwów" jednemu ze swoich najwierniejszych klientów zaoferował autobusy Lion's City A37 po cenie jednostkowej 908 900 PLN netto.

Na drugie zadanie MZK miało przygotowane 2 918 520 PLN brutto. Oznacza to, że przewoźnik założył koszt zakupu jednego spalinowego przegubowca na poziomie 1 186 390 PLN netto. Na razie jednak nic z tego nie wyjdzie. Na tą część jeleniogórska spółka nie otrzymała w ogóle ofert. Szybko jednak ogłoszono nowy przetarg.

Czas na ostatnią część- trzy hybrydy klasy MAXI. MZK przygotowało na nie 4 472 280 PLN brutto. Z tego wynika, że za jedną przewoźnik był gotów zapłacić 1 212 000 PLN netto. A to poniżej cen rynkowych. Oferty Volvo i MAN-a potwierdziły więc nasze prognozy.

Pierwszą, lecz droższą przedstawił szwedzki producent. Jego propozycja opiewała na 5 309 910 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową za model 7900 Hybrid na poziomie 1 439 000 PLN netto. Tańszą przedstawił MAN. Tą ofertę skalkulowano na 5 121 720 PLN brutto. Daje to cenę za jednego hybrydowego Lion'sa City A37 w wysokości 1 388 000 PLN netto.

Dziś przetarg rozstrzygnięto. W pierwszym zadaniu to była formalność- MZK zaakceptowało ofertę producenta "lwów". Natomiast w trzecim byliśmy świadkami sporej niespodzianki. MAN, który dzięki cenie i ocenie technicznej wydawał się być w lepszej sytuacji od Volvo. Jednak przegrał z powodu zaoferowania zbyt krótkiej gwarancji. Hybrydowe "lwy" dla MZK miały być nią objęte przez 36 miesięcy. Volvo tymczasem zaoferowało autobusy z gwarancją o rok dłuższą. I właśnie dzięki temu manewrowi odskoczyło w końcowej punktacji MAN-owi o ok. 3,5 pkt.

Tym samym Volvo po długiej przerwie symbolicznie, ale jednak wróci do Jeleniej Góry. MAN z kolei zdobywając na spalinowe autobusy klasy MAXI zwiększy swój stan posiadania we flocie MZK. Pozostaje zatem czekać na podpisanie umów, co w tej sytuacji jest formalnością.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Jelenia Góra
Volvo
MAN
hybryda
  • kajman – 12.12.2017

    Szkoda że Solar nie podjął rękawicy, może w powtórzonych przegubach.

  • Jasne – 12.12.2017

    kajman Wygrali najlepsi... a przetarg na przeguby zgarnie, któryś z Polskich producentów AUTOSAN URSUS lub SOLBUS

  • Adam K. – 12.12.2017

    Przetarg na przeguby zgarnie ten sam dostawca, co w przypadku solówek, czyli albo MAN, albo VOLVO. Volvo, widząc, że MZK umożliwiło im powrót (wygrana przetargu na hybrydy), może zejść z ceny w przypadku przegubów.

  • Zdzich – 13.12.2017

    Mi tam bardzo dobrze jeździ się manami i starymi volvami w Jeleniej.Mam tylko nadzieje że te volva nie rozpadną się tak szybko jak wóz nr 751.

  • kleo – 13.12.2017

    Volvo nie ma w ofercie miejskich autobusów z napędem spalinowym - produkują tylko hybrydy i elektryczne

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....