Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Volvo wchodzi w LNG. Na razie ciężarówki [FILM]

infobus
03.10.2017 09:53
0 Komentarzy

Szwedzki producent wprowadza na rynek nowe pojazdy ciężarowena LNG. Zgodnie z dotychczasową praktyką rozwoju produktu i efektem skali, technologia ta zamoment może pojawić się także w autokarach szwedzkiego producenta, gdzie montowane są podobne silnik.

Nowe ciężarówki Volvo odznaczają się osiągami, właściwościamijezdnymi i zużyciem paliwa porównywalnymi z pojazdami zasilanymiolejem napędowym. Co więcej, w porównaniu z nimi, nowe samochody ciężaroweemitują o 20–100 procent mniej CO2, zależnie od stosowanego paliwa. Nowe VolvoFH LNG i Volvo FM LNG są dostępne z silnikami o mocy 420 lub 460 KM iprzeznaczone dla transportu regionalnego i długodystansowego.

Sprzedaż Volvo FM LNG i Volvo FH LNG rozpocznie się w 2018r.

– Wprowadzając na rynek nowe samochody ciężarowe zasilaneskroplonym gazem ziemnym lub biogazem, oferujemy korzystniejszą pod względemoddziaływania na klimat alternatywę, która jednocześnie spełnia wysokiewymagania pod względem osiągów, ekonomiki paliwowej i zasięgu eksploatacyjnegopojazdu. To kombinacja cech, jakich wymagają nasi klienci w segmencie przewozówregionalnych i długodystansowych – mówi Lars Mårtensson, dyrektor ds. ochronyśrodowiska i innowacyjności w Volvo Trucks.

Zamiast obiegu termodynamicznego Otto, stanowiącegokonwencjonalne rozwiązanie stosowane w silnikach gazowych, silniki Volvo FH LNGi Volvo FM LNG pracują według obiegu Diesla. Dla użytkownika pojazdu gazowegooznacza to brak kompromisów pod względem właściwości jezdnych, ekonomikipaliwowej i niezawodności. Gazowy silnik Volvo o mocy 460 KM rozwija maksymalnymoment obrotowy 2300 Nm, zaś jednostka o mocy 420 KM – 2100 Nm. Są to parametryidentyczne, jak w analogicznych silnikach spalających olej napędowy. Takżezużycie paliwa jest porównywalne z konwencjonalnymi silnikami wysokoprężnymiVolvo, a jednocześnie jest ono niższe niż w standardowych silnikach gazowych.

{https://www.youtube.com/watch?v=ToDtcigwoQM}

Paliwem stosowanym w nowych silnikach jest skroplony gazziemny (LNG) lub skroplony biogaz, znany jako bio-LNG. Obydwa te paliwaskładają się głównie z metanu. Jeżeli stosowany jest biogaz, oddziaływanie naklimat może zostać zredukowane nawet o 100 procent, podczas gdy w przypadkugazu ziemnego jest to 20%. Przekłada się to wprost na emisję substancjiszkodliwych w trakcie użytkowania pojazdu, określaną mianem emisji „odzbiornika do koła”.

W celu zwiększenia zasięgu, do zbiornika tankuje się paliwoLNG, przechowywane pod ciśnieniem 4-10 bar i w temperaturze -140 do -125 °C.Największy dostępny zbiornik LNG zapewnia zasięg do 1000 km. Tankowanie LNGzajmuje niemal tyle samo czasu, ile tankowanie oleju napędowego. Podczas jazdy ciekłe paliwo jest podgrzewane,sprężane i przekształcane w gaz, który następnie jest podawany do cylindrów.Aby zainicjować zapłonu gazu, do cylindra wtryskiwana jest wcześniej niewielkadawka oleju napędowego. Osiągniecie 100-procentowej redukcji emisji CO2 jestmożliwe po zastosowaniu HVO (uwodornione oleje roślinne) zamiast kopalnegooleju napędowego oraz bio-LNG zamiast LNG.

Rozwój infrastruktury

Obecnie Volvo Trucks wraz z dostawcami gazu i klientamipracuje nad rozbudową infrastruktury LNG w Europie. W wielu krajach oraz napoziomie UE przedsięwzięcie to cieszy się także wsparciem politycznym. PonadtoKomisja Europejska i kraje członkowskie przyjęły strategię rozwojuinfrastruktury LNG w celu zabezpieczenia długookresowej dostępności nośnikówenergii w Europie.

– Gaz ziemny ma wyraźną przewagę pod względem klimatycznym,ma konkurencyjną cenę w wielu krajach, a jego rezerwy są na tyle duże, byuzasadniać szerokie wykorzystanie tego surowca. Nasz zwrot w kierunku pojazdówzasilanych LNG tworzy nowe ramy prowadzenia energooszczędnej i opłacalnejekonomicznie działalności transportowej przez naszych klientów. Równocześniedajemy użytkownikom samochodów ciężarowych o dużej ładowności szansę znacznegoograniczenia swojego oddziaływania na klimat – konkluduje Lars Mårtensson.

Dane techniczne Volvo LNG

• Dostępnewersje: Ciągniki siodłowe (4×2, 6×2, 6×4) i podwozia samochodu ciężarowego(4×2, 6×2, 6×4) o maksymalnej dopuszczalnej masie całkowitej zestawu drogowegodo 64 t, przeznaczone dla transportu regionalnego i długodystansowego.

• Silnik:Volvo G13C Euro 6. Rzędowy, 6-cylindrowy silnik 13-litrowy z układem wtryskowymCommon Rail i wtryskiwaczami z osobnymi rozpylaczami dla gazu i olejunapędowego. Dostępny w wersjach o mocy maksymalnej 420 KM (2100 Nm) i 460 KM(2300 Nm).

• Skrzyniabiegów: Volvo I-Shift.

• Zbiornikipaliwa: zbiorniki LNG o pojemności 115 kg (275 l), 155 kg (375 l) lub 205 kg(495 l), zapewniające zasięg do 1000 km. Dodatkowy, niewielki zbiornik olejunapędowego

• Układoczyszczania spalin: katalizator SCR i filtr cząstek stałych.

Komentarze