Volvo uzupełnia ofertę o pantograf Schunka

infobus
21.10.2020 17:00
0 Komentarzy

Jesienią 2021 roku Volvo Buses wprowadzi do handlowej ofertykolejną opcję ładowania autobusów elektrycznych. Po plug-in i odwróconympantografie przyszedł czas na … pantograf, zwany po angielsku „panto up”.

-„Dzięki elastycznej gamie alternatyw ładowania autobusówładujących, spełniamy różnorodne wymagania i życzenia naszych klientów i tym samymtorujemy drogę do szybszego i łatwiejszego przejścia na zelektryfikowany transportautobusowy” – powiedział Ulf Magnusson, SVP Business Unit Europe w Volvo Buses.

Panto-up!

Rozwiązanie pantografu Volvo oparte jest na najnowszejtechnologii firmy Schunk, oferującej takie korzyści, jak kompaktowa instalacjai niewielki dodatkowy ciężar pojazdu. To rozwiązanie dostępne będzie jako opcjadla Volvo 7900 Electric i Volvo 7900 Electric Articulated w Europie od jesieni2021 r.

Z kolei 21 października Volvo Buses zademonstruje swoją gamęróżnych rozwiązań do szybkiego ładowania elektrobusów na imprezie w Göteborgu -mieście, które pod wieloma względami jest liderem zelektryfikowanego transportupublicznego. Wydarzenie jest częścią unijnego projektu ASSURED, którego celemjest zachęcanie do elektryfikacji pojazdów używanych w ruchu miejskim, dziękiinteroperacyjności między różnymi producentami pojazdów i ładowarek.

Jak ładujemy Volvo?

Podsumowując – oferta w zakresie ładowania autobusów VolvoBuses wyglądać będzie tak:

  • ładowanie przez pantograf odwrócony zamontowany na stacjachładowania, lokalizowanych najczęściej na przystankachautobusowych lub zajezdniach autobusowych. Z protokołem OppCharge;

  • ładowanie przez kabel (plug-in) na zajezdni z wtyczką Combo2/ CSS;

  • ładowanie przez pantograf („panto up”), czyli zamontowany nadachu autobusu pantograf wysuwany jest do stacji dokującej, zlokalizowanej naprzystankach autobusowych lub zajezdniach autobusowych.

Komentarze