Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Volvo elektryfikuje Grudziądz. Umowa na hybryd plug-in i ładowarki!

infobus
26.07.2018 10:00
0 Komentarzy

Miasto Grudziądzdziś, 26 lipca podpisało umowę z firmą Volvo Polska na dostawę 7 autobusówhybrydowych typu plug-in oraz stacji szybkiego i wolnego ładowania. Wartośćinwestycji wyniesie 20 047 770 PLN brutto.

Kontrakt sygnowali wiceprezydent Grudziądza Marek Sikora orazpełnomocnik firmy Volvo Cezary Kurkiewicz. W spotkaniu udział wzięła takżeMałgorzata Durda dyrektor Volvo Busesna Polskę i Naczelnik Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego TeresaKleczewska.

Firma dostarczy do Grudziądza 7 pojazdów Volvo 7900 ElectricHybrid., które wyposażone będą m.in. w klimatyzację, system elektronicznejinformacji pasażerskiej, system lokalizacji pojazdu, monitoring wizyjny, portyUSB do ładowania smartfonów, bezprzewodowy Internet WiFi, czy system detekcjioraz gaszenia pożaru w komorze silnika i komorze niezależnego ogrzewania. Volvowyposaży też miasto w 2 stacje szybkiego ładowania na trasie autobusów oraz 7stacji wolnego ładowania w zajezdni.

„Do tej pory mieliśmy jedynie możliwość testowania tego typupojazdów dziś podpisaliśmy umowę, dzięki której grudziądzka komunikacja miejskawzbogaci się o nowoczesne i ekologiczne autobusy oraz niezbędną do ich obsługiinfrastrukturę. Dzięki temu, że pojazdy są dużo cichsze niż tradycyjne autobusydużą różnicę odczują mieszkańcy osiedli, przez które będą kursować” – mówiłwiceprezydent Marek Sikora.

Hybrydy plug-in to jedenz trzech rodzajów zelektryfikowanych autobusów miejskich, które Volvo dostarczado Polskich miast. Tym różnią się od tradycyjnych hybryd, że na większościtrasy zasilane są wyłącznie energią elektryczną – niewielki silnik spalinowypełni jedynie funkcję pomocniczą. Taki autobus przejechać może w trybieelektrycznym ok. 70 proc. trasy (w zależności od warunków, w jakich porusza sięautobus), a doładowanie baterii odbywa się na przystankach końcowych i trwajedynie 3-6 minut po tym czasie autobus może ruszać w trasę. Elektrycznehybrydy mogą też być ładowane przy pomocy funkcji plug-in np. nocą w zajezdni.Oba rozwiązania zostaną zastosowane w Grudziądzu, który będzie drugim po Inowrocławiu polskich użytkownikiem tego typu autobusów.

„Elektryczne hybrydy (plug-in) zużywają o 60% mniej paliwa odautobusów z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla zostaje zredukowana aż o75 do 90% Dla porównania tradycyjne hybrydy zużywają ok. 40% mniej paliwa iemitują 40-50% mniej szkodliwych substancji od autobusów spalinowych” – mówiMałgorzata Durda z Volvo.

Autobusy trafią do Grudziądza w ciągu 9 miesięcy od datyzłożenia zamówienia – bezpośrednio z wrocławskiej fabryki firmy, gdzieprojektowane są w całości przez polskich inżynierów i produkowane seryjnie od2010 r.

Warto dodać, że zakup pojazdów i stacji ładowania jest częściąprojektu współfinansowanego ze środków unijnych „Budowa i przebudowainfrastruktury transportu publicznego wraz z zakupem taboru autobusowego”.

Komentarze