TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Volvo Buses i Siemens razem na rzecz elektrobusów
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 29.01.2015 12:59:32 5 komentarzy
Volvo Buses i Siemens razem na rzecz elektrobusów

Koncerny Volvo Buses i Siemens podpisały porozumienie dotyczące globalnych dostaw kompletnych zelektryfikowanych systemów autobusowych. Po udanej premierze w Hamburgu to partnerstwo może zdecydowanie zmienić dynamikę rozwoju elektrobusów w Europie. Plan jest prosty. Szwedzki producent będzie dostarczać autobusy hybrydowe oraz w pełni elektryczne pojazdy do klientów, natomiast Siemens ?stacje ładowania o wysokiej mocy (do 300 kW). Oprócz infrastruktury służącej bezpośrednio do ładowania pojazdów, firma zapewni osprzęt pomocniczy, okablowanie, prace budowlane, instalację, uruchomienie i konserwacje stacji. Warto wspomnieć, że to szwedzko-niemieckie partnerstwo jest efektem dwuletniej współpracy obu firm. Po raz pierwszy spotkały się one na płaszczyźnie elektromobilności w 2012 r., a teraz jeszcze bardziej zacieśniają współpracę w tym kierunku. Jednym z najważniejszych wspólnych celów jest opracowanie standardu dla infrastruktury ładowania dla wszystkich miast, aby dzięki temu mogły one łatwo i w miarę niskim nakładem środków przejść na stronę elektrycznych systemów autobusowych. ??Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z jedną z największych na świecie firm technologicznych, który wspiera naszą wizję elektromobilności. Ta umowa otwiera przed nami nowe możliwości biznesowe i umożliwi miastom szybkie wdrożenie zrównoważonych i opłacalnych systemów transportu publicznego' - powiedział H?kan Agnevall, prezes Volvo Bus Corporation. Z kolei Jochen Eickholt, CEO Siemens Mobility Division dodał: -?Zelektryfikowane autobusy są istotnym elementem zrównoważonego transportu publicznego w miastach. Siemens i Volvo zarówno dzięki posiadanej technologii, jak i doświadczeniu mogą kształtować ten trend.? Volvo Buses i Siemens już dostarczyły pierwszy, kompletny autobusowy e-system dla Hamburga. Składa się on z trzech hybrydowych autobusów Volvo 7900H oraz czterech elektrycznych stacji ładowania. Innowacyjna trasa nr 109 ruszyła w grudniu 2014 r. Z kolei w tym roku, elektryczne hybrydy oraz infrastruktura do ich ładowania pojawią się w dwóch szwedzkich miastach: Göteborgu i Sztokholmie. Wcześniejsze testy wykazały, że autobus Volvo Hybrid Electric umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla nawet o 75%, w porównaniu z autobusami Euro 6 z silnikiem wysokoprężnym. Całkowite zużycie energii jest zmniejszone o 60%. Volvo 7900 Hybrid Electric Autobus kursuje w trybie elektrycznym średnio 70% trasy, ciche i wolne od emisji. Ładowanie na stacjach końcowych trwa do 6 minut.Volvo Buses jest liderem w dziedzinie elektromobilności w Europie. Pierwszy autobus hybrydowy został wyprodukowany w 2009 r. , a do dzisiaj firma dostarczyła ponad 5000 szt. tego typu pojazdów do 21 krajów. Na razie sztandarowym e-projektem Volvo jest Hamburg, gdzie na trasie Innovation Route 109 jeżdżą pierwsze elektryczne hybrydy Volvo. Oprócz nich, na linii również testowane są hybrydowe autobusy Volvo z silnikiem diesla, zarówno w wersji przegubowej, jak i 12-metrowej, oraz bateryjne pojazdy innych producentów. Różne rodzaje i tryby napędów dla zrównoważonych autobusów przyszłości testowane są równolegle i w takich samych warunkach. Eksploatowane są tutaj także konwencjonalne autobusy z silnikiem diesla jako odniesienie w naukowym porównaniu innowacyjnych koncepcji napędowych. Trasa Innovation Route 109 biegnie od Terminalu Autobusów Elektrycznych niedaleko Dworca Głównego w Hamburgu do ostatniego przystanku znajdującego się na podziemnej stacji w Alsterdorf. Około 10-kilometrowa trasa jest odpowiednia dla elektrycznych hybryd Volvo, które są wyposażone w przełomową technologię 'plug-in' pozwalającą pokonać na elektrycznym napędzie co najmniej siedem kilometrów. ?Ładowanie odbywa się na końcowym przystanku za pomocą pantografu, który jest zintegrowany ze stacją ładowania. Po zaparkowaniu autobusu, pantograf zamontowany na maszcie stacji jest obniżany (po naciśnięciu przycisku przez kierowcę) i dotyka dwóch szyn, które znajdują się na dachu pojazdu. Cały proces ładowania trwa jedynie sześć minut. Litowo-jonowy żelazowo-fosforanowy akumulator dostarcza silnikowi elektrycznemu (150 kW) mocy. Autobus przejeżdża co najmniej siedem kilometrów tylko na zasilaniu elektrycznym, zanim włączy się agregat diesla Euro 6. Na odcinkach przejechanych jedynie na zasilaniu elektrycznym, autobus jest całkowicie bezemisyjny i bardzo cichy: poziom hałasu w pobliżu Volvo 7900 można porównać do poziomu hałasu w przypadku normalnej rozmowy. Elektryczna hybryda Volvo 7900 oferuje również dużą elastyczność wykorzystania: w wybranych obszarach może poruszać się jedynie na zasilaniu elektrycznym, a na regularnych trasach może być wykorzystywana jako autobus hybrydowy. Technologia wykorzystana w elektrycznym autobusie hybrydowym jest taka sama, jak sprawdzona technologia w hybrydzie Volvo 7900 z silnikiem diesla - co zapewnia wysoki poziom dostępności. Wszystkie tego typu pojazdy produkowane są w fabryce Volvo we Wrocławiu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Siemens
Volvo
Hamburg
elektrobus
hybryda
  • www – 29.01.2015

    Ciekawe rozwiązanie. To może się sprawdzić, ale na liniach o małym obciążeniu i małej ilości brygad. Świat idzie do przodu i bardzo dobrze. My jesteśmy jeszcze z tyłu jeżeli chodzi o wdrażanie rozwiązań prototypowych, ale to wcale nie jest złe, bo wdrażanie rozwiązań sprawdzonych jest efektywniejsze i tańsze.

  • ja – 29.01.2015

    A mało to prototypów jeździ w Polsce choćby Solbusy i rzeczywiście drogo wychodzi oj bardzo drogo. A przymierzają się do hybryda-cng

  • Autosan – 29.01.2015

    akurat linia 109 wczesniej byla obslugiwana tylko przez autobusy przegubowe, ale jakis wielkich tlokow nie widze obecnie.

  • jag – 30.01.2015

    W Krakowie (wprawdzie mały autobus) całkowicie elektryczne autobusy (nie jakieś hybrydy) f-my Rampini ładują akumulatory z Pantografu na końcowym przystanku obok Galerii Krakowskiej (Dw. Główny)... do @www nie jesteśmy w ogonie prototypów i seryjnych autobusów tak hybrydowych jak i elektrycznych. Solaris, AMZ, Solbus - wystarczy troszeczkę pogooglować, a nawet poszperać na tym portalu...

  • Jan – 31.01.2015

    o! to jest lider! to jest producent autobusów! nie jakiś solaris poskładany na kolanie w stodole. MB, Volvo, MAN i długo, długo nic!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....