TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Volvo 9500 rusza w Polskę
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 02.02.2011 09:10:41
Volvo 9500 rusza w Polskę

Ruszyła promocja nowego autobusu turystycznego Volvo 9500 na polskim rynku. W grudniu 2010 r. i w styczniu br. odbyły się pierwsze spotkania informacyjne. Trzecie planowane jest na marzec 2011 i odbędzie się w Ostrowcu Świętokrzyskim.

Volvo dostrzegając rosnące zapotrzebowanie w turystycznym segmencie ekonomicznym oraz fakt, że coraz więcej klientów poszukuje ekonomicznego autokaru na krótkie przejazdy oraz do transportu wahadłowego, wprowadziło nowy model autobusu turystycznego –Volvo 9500. Z racji jego niższej ceny zakupu w porównaniu z modelami 9700 (nie mówiąc już o 9900) można powiedzieć, że jest to produkt dedykowany m.in. właśnie dla polskiego rynku i stąd liczne spotkania promujące ten pojazd. Jeszcze w grudniu 2010 r., tuż przed świętami, odbyło się pierwsze spotkanie z ponad dwudziestoma polskimi przewoźnikami–. Natomiast na pierwszy kwartał 2011 roku zostały zaplanowane kolejne dwa wydarzenia dla klientów z różnych regionów Polski.  Pierwsze jest już za nami. Odbyło się ono 28 stycznia br. w zajezdni PKS w Ostrołęce, a wzięli w nim udział zaproszeni klienci –przedstawiciele firm transportowych z Olsztyna, Łomży, Mławy, Ostródy, Suwałk, Warszawy, Mińska Mazowieckiego, Przasnysza i oczywiście Ostrołęki. W ramach spotkania przeprowadzono prezentację całej oferty produktowej Volvo Buses, w tym nowego produktu –autobusu turystycznego Volvo 9500 Optimal. Kolejne zrealizowane punkty to przedstawienie oferty kontraktów serwisowych oraz najbardziej oczekiwany moment - jazdy testowe. Obok debiutanta –Volvo 9500 –goście mieli możliwość obejrzenia autobusu międzymiastowego Volvo 8700, wyprodukowanego także w fabryce Volvo we Wrocławiu. Trzeci spotkanie promujące nowy autokar - adresowane do klientów z regionu Polski Południowej –planowane jest na marzec 2011 i odbędzie się w Ostrowcu Świętokrzyskim.

Wysoka jakość w niżej cenie

Wprowadzając na rynek autobus turystyczny Volvo 9500, firma wychodzi naprzeciw wymaganiom klientów szukających produktu wysokiej jakości, a jednocześnie konkurencyjnego cenowo.  Może znaleźć zastosowanie np. w transporcie uczniów, drużyn sportowych, wycieczek jednodniowych dla seniorów czy w transporcie wahadłowym. Co ważne –Volvo 9500 posiada wszystkie cechy, z których słynie szwedzki producent w zakresie bezpieczeństwa, troski o środowisko oraz jakości. Jednocześnie dzięki mniejszemu silnikowi oraz prostszemu podstawowemu wyglądowi oferuje klientom więcej możliwości w zakresie obniżenia kosztów prowadzenia działalności. Generalnie Volvo 9500 to „odchudzona”wersja modelu 9700. Zresztą podobny zabieg zastosowali w zasadzie wszyscy producent autobusów turystycznych w Europie, wprowadzając w czasie kryzysu bardziej ekonomiczne i oszczędne wersje swoich autokarów. Co w takim razie zmieniło się w tym autobusie i co go różni od starszego brata 9700? Przede wszystkim ceną zakupu. Jej obniżkę uzyskano m.in. dzięki:

- zamianie trzynastolitrowego silnika Volvo na doskonale znaną nam dziewięciolitrową jednostkę Volvo D9B Euro 5, która posiada teraz większy moment obrotowy przy szerszym zakresie obrotów i zapewnia dużą moc przy niskich obrotach silnika;

- wprowadzeniu sztywnej przedniej osi;

- podstawowemu wyposażeniu Opitmal, aczkolwiek klienci mogą go jednak dostosować do swoich potrzeb wybierając spośród szerokiego wachlarza dostępnych opcji, takich jak system audio-video, toaleta czy ekspresy do parzenia kawy.

 - zastosowaniu prostszego designu na zewnątrz pojazdu. Mimo to Volvo 9500 nadal jest bardzo podobne do Volvo 9700, a najbardziej widoczna różnica to przednie światła.

Podsumowując Volvo 9500 ma długość 12,3 metra i zabiera, w zależności od specyfikacji, od 49 do 55 pasażerów. Elementy zapewniające bezpieczeństwo są w standardzie –w tym system ochrony przed skutkami zderzeń czołowych (Front Impact Protection). W układzie hamulcowym mamy elektronicznie sterowane hamulce wraz z układem stabilizacji toru jazdy ESP i hamulcem silnikowym VEB. Co ważne - Volvo 9500 jest produkowany w zakładzie Volvo Buses we Wrocławiu, a pierwsze autokary zjechały z linii montażowej pod koniec 2010 r. Dalsze szczegóły techniczne autokaru można znaleźć tutaj.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Volvo
Ostrowiec Świętokrzyski
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....