TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Volvo 9500 rusza w Polskę
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 02.02.2011 09:10:41
Volvo 9500 rusza w Polskę

Ruszyła promocja nowego autobusu turystycznego Volvo 9500 na polskim rynku. W grudniu 2010 r. i w styczniu br. odbyły się pierwsze spotkania informacyjne. Trzecie planowane jest na marzec 2011 i odbędzie się w Ostrowcu Świętokrzyskim.

Volvo dostrzegając rosnące zapotrzebowanie w turystycznym segmencie ekonomicznym oraz fakt, że coraz więcej klientów poszukuje ekonomicznego autokaru na krótkie przejazdy oraz do transportu wahadłowego, wprowadziło nowy model autobusu turystycznego –Volvo 9500. Z racji jego niższej ceny zakupu w porównaniu z modelami 9700 (nie mówiąc już o 9900) można powiedzieć, że jest to produkt dedykowany m.in. właśnie dla polskiego rynku i stąd liczne spotkania promujące ten pojazd. Jeszcze w grudniu 2010 r., tuż przed świętami, odbyło się pierwsze spotkanie z ponad dwudziestoma polskimi przewoźnikami–. Natomiast na pierwszy kwartał 2011 roku zostały zaplanowane kolejne dwa wydarzenia dla klientów z różnych regionów Polski.  Pierwsze jest już za nami. Odbyło się ono 28 stycznia br. w zajezdni PKS w Ostrołęce, a wzięli w nim udział zaproszeni klienci –przedstawiciele firm transportowych z Olsztyna, Łomży, Mławy, Ostródy, Suwałk, Warszawy, Mińska Mazowieckiego, Przasnysza i oczywiście Ostrołęki. W ramach spotkania przeprowadzono prezentację całej oferty produktowej Volvo Buses, w tym nowego produktu –autobusu turystycznego Volvo 9500 Optimal. Kolejne zrealizowane punkty to przedstawienie oferty kontraktów serwisowych oraz najbardziej oczekiwany moment - jazdy testowe. Obok debiutanta –Volvo 9500 –goście mieli możliwość obejrzenia autobusu międzymiastowego Volvo 8700, wyprodukowanego także w fabryce Volvo we Wrocławiu. Trzeci spotkanie promujące nowy autokar - adresowane do klientów z regionu Polski Południowej –planowane jest na marzec 2011 i odbędzie się w Ostrowcu Świętokrzyskim.

Wysoka jakość w niżej cenie

Wprowadzając na rynek autobus turystyczny Volvo 9500, firma wychodzi naprzeciw wymaganiom klientów szukających produktu wysokiej jakości, a jednocześnie konkurencyjnego cenowo.  Może znaleźć zastosowanie np. w transporcie uczniów, drużyn sportowych, wycieczek jednodniowych dla seniorów czy w transporcie wahadłowym. Co ważne –Volvo 9500 posiada wszystkie cechy, z których słynie szwedzki producent w zakresie bezpieczeństwa, troski o środowisko oraz jakości. Jednocześnie dzięki mniejszemu silnikowi oraz prostszemu podstawowemu wyglądowi oferuje klientom więcej możliwości w zakresie obniżenia kosztów prowadzenia działalności. Generalnie Volvo 9500 to „odchudzona”wersja modelu 9700. Zresztą podobny zabieg zastosowali w zasadzie wszyscy producent autobusów turystycznych w Europie, wprowadzając w czasie kryzysu bardziej ekonomiczne i oszczędne wersje swoich autokarów. Co w takim razie zmieniło się w tym autobusie i co go różni od starszego brata 9700? Przede wszystkim ceną zakupu. Jej obniżkę uzyskano m.in. dzięki:

- zamianie trzynastolitrowego silnika Volvo na doskonale znaną nam dziewięciolitrową jednostkę Volvo D9B Euro 5, która posiada teraz większy moment obrotowy przy szerszym zakresie obrotów i zapewnia dużą moc przy niskich obrotach silnika;

- wprowadzeniu sztywnej przedniej osi;

- podstawowemu wyposażeniu Opitmal, aczkolwiek klienci mogą go jednak dostosować do swoich potrzeb wybierając spośród szerokiego wachlarza dostępnych opcji, takich jak system audio-video, toaleta czy ekspresy do parzenia kawy.

 - zastosowaniu prostszego designu na zewnątrz pojazdu. Mimo to Volvo 9500 nadal jest bardzo podobne do Volvo 9700, a najbardziej widoczna różnica to przednie światła.

Podsumowując Volvo 9500 ma długość 12,3 metra i zabiera, w zależności od specyfikacji, od 49 do 55 pasażerów. Elementy zapewniające bezpieczeństwo są w standardzie –w tym system ochrony przed skutkami zderzeń czołowych (Front Impact Protection). W układzie hamulcowym mamy elektronicznie sterowane hamulce wraz z układem stabilizacji toru jazdy ESP i hamulcem silnikowym VEB. Co ważne - Volvo 9500 jest produkowany w zakładzie Volvo Buses we Wrocławiu, a pierwsze autokary zjechały z linii montażowej pod koniec 2010 r. Dalsze szczegóły techniczne autokaru można znaleźć tutaj.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Volvo
Ostrowiec Świętokrzyski

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....