TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

VDV za wodorową strategią. Co to oznacza dla autobusów?
InfoBus.pl - Opublikowano: 24.06.2020 11:00:11
VDV za wodorową strategią. Co to oznacza dla autobusów?

W Niemczech przyjęto strategię wodorową, która przede wszystkim obejmie transport. Do 2030 roku przewidziana jest produkcja 5 GW zielonego wodoru, a do 2040 roku – 10 GW.

Co oznacza niemiecka strategia wodorowa dla transportu?

Zdaniem VDV

Zastosowanie wodoru w niemieckim transporcie ma być priorytetem dla rządu, bo właśnie w tym obszarze najtrudniej jest gospodarce ograniczyć szkodliwe emisje. Dlatego w przyjętej strategii transport jest wymieniony na pierwszym miejscu.

Stowarzyszenie Niemieckich Firm Transportowych (VDV) tuż po ogłoszeniu strategii wydało oświadczenie wyrażające zadowolenie i zwracające uwagę na możliwości, które tkwią w technologii wodorowej. Organizacja, która od 30 lat zajmuje się transportem publicznym w Niemczech, przede wszystkim podkreśliła możliwości wykorzystania wodoru w transporcie autobusowym. Zdaniem VDV, autobusy bateryjne z zasięgiem do 250 kilometrów obecnie mogą obsługiwać zaledwie 50% miejskich linii. Pod tym względem zdecydowanie lepiej wyglądają właśnie wodorowce, których zasięg określany jest na 350 kilometrów.

W oświadczeniu VDV informuje także, że w maju zakończyły się trwające od półtora roku testy pierwszego na świecie pociągu wodorowego, zorganizowane przez operatora Weser-Elbe-Netz. Przez 530 dni pociąg przejechał 180 000 kilometrów. Po udanych testach firma Weser-Elbe-Netz zdecydowała się na zakup 14 pociągów wodorowych typu Coradia iLint firmy Alstrom. Pociągi zostaną dostarczone w 2022 roku.

Co dalej?

Raimund Klinker, przewodniczący prezydium niemieckiego forum transportowego (Deutsches Verkehrsforum), skomentował tę strategię, nawiązując do najważniejszych obecnie dla branży transportowej kwestii, jakimi są paliwa syntetyczne i e-mobilność.

-"Teraz chodzi o przekształcenie różnych punktów w spójny plan obejmujący strategię wodorową, mapę drogową Power to Gas i strategię dotyczącą zastosowań elektrycznych, przy czym to wszystko należy rozpatrywać łącznie. Wymaga to wysokiego poziomu koordynacji ze strategią UE w zakresie wodoru i paliw syntetycznych – powiedział Klinker.

Z kolei Eric Schweitzer, prezes Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej, ocenia decyzje rządu krytycznie. Jego zdaniem wodór tylko wtedy będzie atrakcyjny dla firm, w tym także firm transportowych, jeśli będzie konkurencyjny cenowo. Schweitzer uważa, że zielony wodór nie wystarczy i będzie potrzebny dodatkowo niebieski.

W niemieckiej strategii wodorowej wymieniana jest także żegluga, razem z koleją, transportem drogowym i autobusami. Stowarzyszenie Armatorów Niemieckich (VDR) wyraziło się pozytywnie na temat decyzji na korzyść zielonego wodoru. Zdaniem Ralfa Nagela, członka zarządu, jest to dobra opcja, która idealnie uzupełnia obecne starania całej branży.

-"Paliwa takie jak wodór czy LNG są znacznie lepsze dla klimatu w porównaniu ze stosowanymi obecnie szkodliwymi olejami ciężkimi – podkreślił Nagel.

Przypomnijmy, że niemiecki rząd przeznaczy na dopłaty do pojazdów elektrycznych, w tym także tych z ogniwem paliwowym potężna sumę 2,1 miliardy euro.

Dodatkowe 0,9 miliarda to dopłaty do pojazdów użytkowych i 0,6 miliardów do autobusów. I to się się nazywa zielona pomoc!



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wodór
rząd
Niemcy

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....