TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

VDL wchodzi z 15-metrowym elektrobusem
- Opublikowano: 18.06.2019 10:00:32
VDL wchodzi z 15-metrowym elektrobusem

Podczas, gdy coraz więcej producentów wycofuje z oferty piętnastki, holenderski VDL robi odwrotny ruch i wprowadza na rynek prawie 15-metrowy model Citea XLE-145 Electric z myślą o liniach podmiejskich i lokalnych.

To kompletna nowość w europejskim asortymencie. 14,5-metrowy autobus VDL Citea XLE-145 Electric uzupełnia ofertę elektrycznych autobusów Holendrów spod znaku Low Entry, która aktualnie składała się z modeli dwuosiowych o długości 12- i 12,9-m. W ten sposób VDL chce wesprzeć dalsze działania mające na celu przejście na bardziej zrównoważony transport publiczny - przede wszystkim na obszarach podmiejskich i regionalnych. Dla VDL jest to logiczny krok w kierunku zaoferowania pełnej gamy produktów elektrycznych. Dla  wszystkich operatorów.

Premiera trzyosiowej solówki prawdopodobnie na targach Busworld 2019 w Brukseli.

Koncepcja modułowa

Podobnie jak cała rodzina Citea, także i model Citea XLE-145 Electric jest zbudowany w oparciu o modułową koncepcję VDL, która maksymalnie wykorzystuje istniejące komponenty. Daje to wiele korzyści w zakresie eksploatacji i serwisu. Elektryczny, trzyosiowych wariant Citea LE będzie dostępny w wersji dwudrzwiowej lub trzydrzwiowej, z elastycznymi układem wnętrza. Przy długością 14,5 m, Citea XLE-145 zaoferuje 52 wygodne miejsca siedzące.

W zakresie układu napędowego mamy elektryczne silniki w piastach kół (ZF), które zasila akumulator o pojemności 288 kWh. W opcji dostępny jest zestaw akumulatorów o mocy 360 kWh. Standardowo Citea XLE-145 będzie wyposażona we wtyczkę ładującą Combo2. Dla szybszego ładowania, producent oferuje opcję pantografu - zamontowanego na pojeździe lub odwróconego pantografu - na stacji ładowania.

Zdaniem VDL, dzięki szybkiemu ładowaniu pojazd taki może przejechać ponad 600 kilometrów dziennie.

30 milionów kilometrów

Obecnie 400 elektrycznych autobusów marki VDL pokonuje średnio 70 000 km dziennie. Od kwietnia 2015 r. pojazdy typu VDL Citea Electric pokonały 30 milionów kilometrów elektrycznych. W porównaniu do konwencjonalne autobusy z silnikiem diesla, oznacza to redukcję CO2 70 ton dziennie, co skutkuje lepszą jakością powietrza. Autobusy elektryczne zapewniają również znaczną redukcję hałasu, co prowadzi do spokojniejszego środowiska życia.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
VDL
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....