TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Używane autobusy dla MZK Jelenia Góra. MAN vs Scania z polskimi rodowodami!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.03.2020 16:00:13 1 komentarz
Używane autobusy dla MZK Jelenia Góra. MAN vs Scania z polskimi rodowodami!

Dwie bardzo ciekawe oferty otrzymał Miejski Zakład Komunikacji w Jeleniej Górze w przetargu na dostawę dwóch lub trzech używanych autobusów klasy MAXI. O kontrakt walczą Scania i MAN. Każdy z producentów oferuje autobusy z polskim rodowodem.

Młodziaki z drugiej ręki
Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa dwóch używanych autobusów klasy MAXI, bezwypadkowych, sprawnych technicznie, przeznaczonych do eksploatacji w regularnej komunikacji miejskiej. MZK zastrzega sobie prawo skorzystania z opcji zakupu jednego dodatkowego autobusu o takich samych parametrach i wyposażeniu co pozostałe dwa objęte zamówieniem gwarantowanym. Mają to być pojazdy wyprodukowane nie wcześniej niż w 2016 r. i z przebiegami nie większymi niż 200 000 km.

Każdy ma zabierać na pokład przynajmniej 70 pasażerów, w tym min. 28 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2 lub 1-2-2.

Autobusy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają przynajmniej normę Euro 6. Jednostka ma mieć minimum 180 kW mocy oraz pojemność skokową nie większą niż 7 l. Silnik zostanie zblokowany z automatyczną, przynajmniej pięciobiegową skrzynią biegów ze zwalniaczem hydraulicznym. Most napędowy ma mieć przełożenie dobrane pod kątem redukcji spalania paliwa.

Przestrzeń pasażerska powinna być klimatyzowana. Wentylacja ma być zapewniona przez okna uchylne lub przesuwne. Siedzenia muszą być odporne na ścieranie i zabrudzenia w kolorystyce uzgodnionej z zamawiającym. W trakcie podróży będzie można naładować telefon czy tablet przez gniazda USB. System informacji pasażerskiej obejmuje tablice LED wewnątrz i na zewnątrz pojazdu oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Dodatkowo MZK wymaga wyposażenia pojazdów w monitoring i system rejestracji potoków pasażerskich.

Tak skompletowane autobusy mają trafić do Jelenie Góry w ciągu maksymalnie 50 dni od podpisania umowy. Każdy musi być objęty przynajmniej trzymiesięczną gwarancją.

Ex Warbus vs ex Michalczewski
Dziś minął, 30 marca minął termin składania ofert. MZK na pozyskanie maksymalnie trzech "dwunastek" z drugiej ręki przygotowało 2 460 000 PLN brutto. Wyszło więc, że na jedną spółka jest gotowa przeznaczyć nie więcej niż niespełna 666 700 PLN netto. Obie otwarte dziś oferty przewyższają te szacunki.

Dosyć sensacyjnie tańszą ofertę przedstawiła Scania.Trzy czteroletnie Citywide'y 12LF wyceniła na 2 509 200 PLN brutto. Jeden wychodzi więc za 680 000 PLN netto. Do tego Scania zaoferowała najwyżej punktowaną roczną gwarancję całopojazdową. Jakie autobusy zaproponowano MZK? Zapewne to Citywide'y 12LF, które jeszcze w ubiegłym roku jeździły na liniach MZK Jastrzębie-Zdrój pod banderą Warbusa.

Droższą ofertę przedstawił MAN, który zaoferował autobusy Lion's City A37 z 2017 r. Jakie? Bez cienia wątpliwości to pojazdy, którymi jeszcze jesienią 2019 r. jeździła firma Michalczewski po Wrocławiu. Cena trzech "lwów" to 2 987 055 PLN brutto. Jeden więc to koszt rzędu 809 500 PLN netto. Do tego jest trzymiesięczna gwarancja.

Obie oferty przewyższają szacunki MZK. Co więc zrobi przewoźnik? Najmniej brakuje do oferty Scanii. I jeśli jeleniogórska spółka by się na nie zdecydowała byłoby to ciekawym ruchem.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
używane
MZK Jelenia Góra
MAN
Michalczewski
Scania
Warbus
  • Zdzich – 30.03.2020

    Scania chce wejść na jeleniogórskie podwórko ponieważ liczy w przyszłości na wygraną w przetargu na nawe gazowce.Ciekawie zapowiada się ta bitwa :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....