TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Używane autobusy dla KLA Kalisz od Solarisa?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 11.10.2019 14:00:51
fot. MZ, phototrans.pl

Kaliskie Linie Autobusowe otrzymały jedną ofertę w przetargu na leasing ośmiu używanych autobusów klasy MAXI. Cena zaproponowana przez Solarisa i Millenium Leasing minimalnie przewyższa szacunki przewoźnika.

Kaliskie wymogi
O kaliskim zamówieniu pisaliśmy tutaj. KLA chce nabyć w formie pięcioletniego leasingu operacyjnego osiem autobusów klasy MAXI. Mają to być pojazdy nie starsze niż z 2013 r. i każdy z przebiegiem nie większym niż 750 000 km. Muszą posiadać nadwozia o długości 11,5 - 12,2 m, szerokości do 2,55 m i być nie wyższe niż 3,2 m. Każdy ma umożliwiać podróż min. 88 pasażerom, w tym min. 28 na miejscach siedzących. Przynajmniej sześć foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Autobusy muszą być napędzane silnikiem diesla. Jednostka ma być nie słabsza niż 220 kW, mieć 9 - 11 l pojemności skokowej oraz spełniać przynajmniej normę Euro 4. Ma ona być zblokowana z min. czterobiegową automatyczną skrzynią biegów, przynajmniej czterobiegową.

Wentylacja naturalna ma być zapewniona przez min. cztery uchylne lub przesuwne okna boczne z możliwością ryglowania na "kwadrat". Przestrzeń pasażerska będzie klimatyzowana. Dostawca autobusów wyposaży je na własny koszt w wyświetlacze zewnętrzne (po trzy na autobus), kasowniki, monitoring oraz autokomputery.

Tak skompletowane autobusy mają trafić do Kalisza w ciągu maksymalnie 60 dni od podpisania umowy.

Tylko Solaris, ale skąd?
Wczoraj, 10 października minął termin składania ofert. Na pozyskanie ośmiu maksymalnie sześcioletnich "dwunastek" kaliska spółka przygotowała 3 000 000 PLN netto, czyli 375 000 PLN netto za jedną. Jedyna oferta, którą otrzymał przewoźnik minimalnie przewyższa jego szacunki.

Przedstawiło ją konsorcjum, które tworzą Solaris oraz Millenium Leasing. Cena za pięcioletni leasing ośmiu Urbino 12 to 3 035 603,04 PLN netto, a więc 379 450,38 PLN netto za jeden autobus. Wartość jednego to 350 000 PLN netto. Na razie spekulujemy skąd miałyby pochodzić autobusy dla KLA.

Różnica jest niewielka, więc należy się spodziewać, że KLA przystania na tą propozycję. A zatem czekamy. Kalisz to nie jedyne miasto, które w ostatnich tygodniach podjęło decyzję o częściowym odmłodzeniu floty w oparciu o autobusy "z drugiej ręki".


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
KLA Kalisz
Solaris
Millenium Leasing
wynajem
leasing
używane
  • Leszek Kowal – 11.10.2019

    W serwisie w Murowanej Goślinie stoi 8 sz U12 po firmie Ledermair.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....